Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anno no name

anno no name

15-04-2013 om 12:18

Bezwaar tegen aanslag belastingsamenwerking

Ik hoop op wat reacties, heb dit nog nooit moeten doen, wat wil het geval, ik deze regio krijg je aanslag belastingsamenwerking,zo ook mijn vader, hij werd als alleenstaande aangeslagen voor iets meer dan 600 euro per jaar, helaas is hij in februari overleden en ik kreeg netjes een brief dat het bedrag was kwijtgescholden,op 238 euro voor waterlevering na, die moet gewoon betaald worden,de reden is dat hij in Januari ingeschreven stond, dus betalen.Nu komt alles bij mij neer, geld is er niet meer en ikzelf ben alleenstaand met 2 kinders en leef op het minimum.Maak ik een kans als ik bezwaar aanteken,want ik heb ook geen geld om dit te betalen.Wie heeft raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

15-04-2013 om 13:49

Nalatenschap aanvaard?

Voor zover ik het weet: als je de nalatenschap hebt aanvaard, ben je ook verantwoordelijk voor alle schulden, in dit geval ook de kosten voor water. Laatst was er nog een item bij Radar waarbij drie dochters de belastingschuld van moeder mochten betalen. Als er iemand sterft, kunnen erfgenamen drie dingen doen: nalatenschap aanvaarden, verwerpen of beneficiair aanvaarden. Als je aanvaardt en dan doe je al door dit soort dingen te regelen, krijg je alle bezittingen en schulden over je heen. En dan wordt er niet gekeken of je kunt betalen, je moet betalen. Ga je verwerpen, dan zijn je kinderen erfgenaam en komen ze alsnog bij jou. Bij beneficiair aanvaarden zeg je: ik aanvaard de nalatenschap mits het eindsaldo batig is. Ik vermoed dat je aanvaard hebt, dus moet je betalen. Uiteraard kun je bezwaar gaan maken bij de waterleverancier: het bedrag is een jaarbedrag, vader is overleden, maakt er geen gebruik meer van, dus geld terug. En bij een huurhuis: is het al weer verhuurd? Nou, dan zou de nieuwe huurder dit toch moeten betalen?

amk

amk

15-04-2013 om 15:46

Koophuis

bij een koophuis wordt het verrekend bij de overdracht.
De oude eigenaar krijgt x12e deel terug afhankelijk van de datum van overdracht.

Verder is het zoals Lennest stelt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.