Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bewindvoerders

Krijg net een rekening van het bedrijf dat factureert voor de orthodontist. Gericht aan: bewindvoerders (naam dochter). Ik heb geen enkele vorm van bewindvoering, curatele of wat dan ook.

Gebeurt het vaker, dat ouders aangesproken worden als 'bewindvoerders'?

Tsjor

Leeftijd kind

Misschien als je kind meerderjarig is en de bewindvoerder aansprakelijk is voor de betaling van de factuur? Dit kan iemand anders kan zijn dan de ouder. Iemand die financieel aansprakelijk is voor een ander persoon? Bijvoorbeeld bij een scheiding is er èèn ouder die de rekeningen betaald? Zelf ben ik nog nooit aangesproken als bewindvoerder.

tsjor

tsjor

07-12-2013 om 20:52 Topicstarter

Minderjarig

Kind is minderjarig. Tsjor

Jesse_1

Jesse_1

07-12-2013 om 21:01

hmmm

Volgens mij is een bewindvoerder altijd iemand die krachtens een gerechtelijke uitspraak (oid) is aan gewezen om 'het bewind te voeren'. Beetje merkwaardig als je als ouder zo wordt aangesproken.
Ik zou er zelf over bellen, maar ja, ik ben nogal een zeikerd met dit soort dingen

Geen zeikerd Jesse

Je bent helemaal geen zeikerd als je hier over zou bellen. Ik zou er ook niets van begrijpen. De aanspreektitels "ouder en/of voogd" staan er hier wel eens als aanhef, maar "bewindvoerder" niet. Ik begrijp uit het verhaal van Tsjor dat er niet meerdere titels gebruikt worden onder het mom van :"streep door wat niet van toepassing is". Waarom er voor bewindvoerder gekozen is? Het kan een belletje waard zijn voor uitleg.

100%mama

100%mama

10-12-2013 om 12:08

ik denk

dat ze de verkeerde aanhef aangeklikt hebben en eigenlijk ouders/verzorgers bedoelen....die staat erboven....ik denk namelijk dat ze hetzelfde programma gebruiken als wij. Gewoon even bellen hoor!

tsjor

tsjor

20-12-2013 om 11:12 Topicstarter

Net gebeld

Een peperduur telefoontje, waarbij je een starttarief betaalt, extra betaalt per minuut en de eerste minuut moet luisteren naar reclame voor henzelf en een oervervelend deuntje.
Ik heb naderhand een gewone rekening gekregen, die was wel aan ouders/verzorgers. De brief aan 'bewindvoerder' as een herinnering van een rekening die ik al betaald had.
De telefoonmevrouw verwees eerst naar de behandelaar (wij werken in opdracht van). Kletsverhaal. daarna wilde ze gaan uitweiden over wanneer zij de term 'bewindvoerder' gebruikte. Ook niet interessant, want voor het gebruik van die term moet een beslissing van de rechter zijn genomen, iemand wordt aangesteld als bewindvoerder van....
Tenslotte concludeerde ze dat het inderdaad niet kon. Daar was ik het mee eens. Ik hoop dan ook dat het niet meer gebeurt.

Van de website van het bedrijf: 'Wij nemen zelfs het complete debiteurenrisico van u over. Wij betalen u het totaalbedrag van uw omzet minus onze kosten na de afgesproken tijd uit.' Met andere woorden: als patiënt wordt je eigenlijk verkocht aan een bedrijf en ben je vervolgens debiteur bij dat bedrijf, zonder dat je er zelf iets van weet. Handig voor de behandelaar. Maar als patiënt weet je niet dat je in een andere categorie terecht bent gekomen.

Tsjor

Suze

Suze

20-12-2013 om 12:14

Tefefoonkosten

Tsjor, al die telefoonkosten: reden om dat soort dingen via de mail te vragen. Mits je natuurlijk een e-mailadres van hen hebt of kunt vinden.

En dan natuurlijk maar hopen dat ze een beetje snel op je e-mail reageren. Dat valt soms ook te bezien!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.