Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zwitserleven

zwitserleven

07-11-2014 om 17:27

betalen in Zwitserland

Binnenkort moet ik een paar dagen in Zwitserland zijn. Nu is het al heel lang geleden dat ik in een niet-euroland ben geweest en ik ben even op zoek naar hoe ik daar het handigst kan betalen.
Wat ik heb gevonden is dat ter plaatse franken opnemen met mijn pinpas (heb ING) de beste (lees: goedkoopste) manier. Zou nog minder wisselkosten geven dan hier in Nederland alvast cash Zwitsere franken halen. En wat je vooral niet moet doen schijnt betalen met je creditcard te zijn.
Klopt dit, of heeft iemand andere suggesties?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-11-2014 om 18:07

Deze zomer

zijn we op doorreis twee keer een dag door Zwitserland gereden. Wij hadden geen francs bij ons, hebben overal kunnen betalen met onze ING-betaalpas. Gewoon pinnen dus. Op 1 plek (boven op de berg) stonden de prijzen ook in euro's aangegeven.
Dat ter plaatse geld opnemen deden we altijd al, ook voor het eurotijdperk, ook in verre buitenlanden. Ook nu doen we dat in niet eurolanden. Cash geld opnemen met credit card was altijd al heel duur, dan betaal je per transactie een bepaald bedrag. Betalen met cc doen we ook altijd gewoon, maar met Zwitserland heb ik geen ervaring daarmee.

Aagje

amk

amk

07-11-2014 om 18:15

pas activeren

let er even op dat je wel je pas moet de-blokeren om in niet eurolanden te gebruiken. Dat doe je op de website van je bank en kost meestal 1 dag verwerkingstijd.
Zet 'm daarna ook weer terug of alleen de euro stand.

Katniss

Katniss

07-11-2014 om 18:43

Niet altijd

Wij gaan regelmatig naar niet-eurolanden en ik heb nog nooit mijn pas geactiveerd daarvoor. Toch doet hij het altijd, gelukkig! Bij internetbankieren moet ik wel altijd tijdelijk de instellingen wijzigen om betalingen naar het buitenland te doen.

zwitserleven

zwitserleven

08-11-2014 om 15:33

Mooi

De ING-pas gaat mee en verder geen voorbereiding nodig, dat is makkelijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.