Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Belinda

Belinda

27-10-2012 om 16:25

Ben mijn werk zo zat

Het is crisis, overal worden mensen ontslagen, en ik heb een vaste baan met goed salaris. Dus ik zou blij moeten zijn dat ik werk en een goed inkomen heb. Ik doe dit werk al jaren, en tot een jaar of twee geleden met veel plezier. Maar sinds een jaar of twee is alles zoooo saai geworden. Meer automatisering, meer 'het nieuwe werken', meer volgens standaarden, meer flexwerken, minder diepgang, minder flow. Het is gewoon niet leuk meer. Het begint steeds meer op productiewerk te lijken. Goed betaald productiewerk, maar toch ...

Er zijn geen andere banen waar ik op kan solliciteren binnen het bedrijf.

Maar in deze tijd lijkt het zo'n luxeprobleem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom doe je er dan niets aan?

Heb je dit al eens op je werk bespreekbaar gemaakt? Misschien zijn er mogelijkheden om dingen anders te doen, of taken ruilen met een collega?

Als je niet tevreden bent met je werk, dan ben jij de enige die daar iets aan kan doen. Maak er werk van. Letterlijk.

Indutten kan altijd nog. Tenslotte ben jij het die elke dag een nieuw besluit kan nemen om de dingen anders aan te pakken en/of beslissingen te nemen.

marinade

marinade

28-10-2012 om 14:49

Tja

Dat is dan de bekende gouden kooi. Voor iets geheel anders zul je veren moeten laten. In een andere branche, mocht je daarin terecht komen, hebben ze weinig, of iig minder dan je zou willen, boodschap aan je huidige salaris, zeker in deze tijden. Lastig hoor, maar weerzin klinkt mij als serieus genoeg om er iets mee te doen, want uit dat elastiekje is de rek snel uit. Omscholen met een werk-leertraject is misschien nog het aantrekkelijkst. Of een studie naast je werk, maar dat kan een flinke belasting zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nuevenanno

nuevenanno

28-10-2012 om 16:41

Hier ook