Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Belinda

Belinda

27-10-2012 om 16:25

Ben mijn werk zo zat

Het is crisis, overal worden mensen ontslagen, en ik heb een vaste baan met goed salaris. Dus ik zou blij moeten zijn dat ik werk en een goed inkomen heb. Ik doe dit werk al jaren, en tot een jaar of twee geleden met veel plezier. Maar sinds een jaar of twee is alles zoooo saai geworden. Meer automatisering, meer 'het nieuwe werken', meer volgens standaarden, meer flexwerken, minder diepgang, minder flow. Het is gewoon niet leuk meer. Het begint steeds meer op productiewerk te lijken. Goed betaald productiewerk, maar toch ...

Er zijn geen andere banen waar ik op kan solliciteren binnen het bedrijf.

Maar in deze tijd lijkt het zo'n luxeprobleem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom doe je er dan niets aan?

Heb je dit al eens op je werk bespreekbaar gemaakt? Misschien zijn er mogelijkheden om dingen anders te doen, of taken ruilen met een collega?

Als je niet tevreden bent met je werk, dan ben jij de enige die daar iets aan kan doen. Maak er werk van. Letterlijk.

Indutten kan altijd nog. Tenslotte ben jij het die elke dag een nieuw besluit kan nemen om de dingen anders aan te pakken en/of beslissingen te nemen.

marinade

marinade

28-10-2012 om 14:49

Tja

Dat is dan de bekende gouden kooi. Voor iets geheel anders zul je veren moeten laten. In een andere branche, mocht je daarin terecht komen, hebben ze weinig, of iig minder dan je zou willen, boodschap aan je huidige salaris, zeker in deze tijden. Lastig hoor, maar weerzin klinkt mij als serieus genoeg om er iets mee te doen, want uit dat elastiekje is de rek snel uit. Omscholen met een werk-leertraject is misschien nog het aantrekkelijkst. Of een studie naast je werk, maar dat kan een flinke belasting zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nuevenanno

nuevenanno

28-10-2012 om 16:41

Hier ook

Zo herkenbaar! Ik heb in de basis erg leuk en uitdagend werk. Maar met name de laatste twee jaar veel ruis er omheen. Reorganisaties, dwaze plannen an allerlei managers die komen en gaan. Vreselijk. De manier waarop er momenteel met mensen wordt omgegaan staat me erg tegen. En het ziet er niet naar uit dat het beter wordt, het zal eerder nog een tandje erger worden. Ik heb al een aantal keren de handdoek in de ring willen gooien omdat ik het zo zat was. Heb ook al gekeken naar mogelijkheden tot omscholing. Maar vind het dan jammer dat ik mijn feitelijk werk met loslaten omdat ik dat dus wel leuk vind en het gouden kooi verhaal is ook van toepassing. Salaris en vast contract krijg ik vast never nooit niet meer. Er staan hier vaak genoeg heel vervelende verhalen over mensen in allerlei (financiele) problemen. Dus vind eigenlijk dat ik helemaal niet mag zeuren. Momenteel merk ik echter dat ik fysieke klachten krijg van al het gedoe ( hoofdpijn, hartkloppingen, slecht slapen) ik heb me nu voorgenomen te proberen om me er meer voor af te sluiten. Komen, mijn ding doen en weer gaan. En op yoga gaan of zoiets

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2012 om 17:10

Sleur

Als je eenmaal ergens gewend bent en alle werkzaamheden onder de knie hebt, loert er bij elke baan wel een vorm van sleur denk ik. Je moet voor jezelf beoordelen of je een stap terug kunt doen qua salaris en ook of je het risico van tijdelijke contracten weer wilt. Als je het salarisverschil tussen een lager betaalde baan en je huidige inkomen kunt missen, zou je ook minder kunnen gaan werken en tijdens de vrijgemaakte uren een opleiding kunnen gaan doen, of thuis iets op kunnen starten voor zover je dat leuk zou lijken.
Ik had laatst een gesprek met mijn nieuwe manager. Dit naar aanleiding van dat mijn teamleider zich niet aan de gemaakte afspraken hield in verband met mijn terugkeer op therapeutische basis en ik daar heel erg boos over was. De man had mij nooit eerder gesproken, maar was blijkbaar snel bijgepraat door mijn teamleider. Hij had de indruk dat ik niet zo gelukkig was op mijn werk, zei hij. Was het geen idee om mijn hart meer te gaan volgen en van daaruit keuzes te maken, dus een andere baan zoeken? Ja, leuk en aardig, zei ik, maar ik kan mij geen verandering permitteren. Ik heb nú een vast contract en als dat betekent dat ik minder leuk werk moet doen, dan accepteer ik dat. Maar goed, dat ben ik dus. Mijn omstandigheden zijn waarschijnlijk anders dan de jouwe, dus als jij wel je hart kunt volgen en daar een flinke ader voor kunt laten, wat let je dan?

+ Brunette +

+ Brunette +

30-10-2012 om 17:38

Hoeveel uren werk je?

Iemand oppert dat je het pragmatisch kunt benaderen: komen, je ding doen en weer gaan. Zeker bij werk van minder dan 20 uur per week lijkt me dat een prima optie. In Nederland heerst een arbeidsmoraal die inhoudt dat je je optimaal moet kunnen ontplooien in je werk. Hier in Spanje gaat men meer uit van brood op de plank en liefst op een zo leuk mogelijke manier. Een cynischer, berustender houding. Werk als noodzakelijk kwaad.

+ Brunette +

+ Brunette +

30-10-2012 om 20:56

Haha, die sigmund

Het bedrijf waardeert je verleende diensten met geld. Dat geeft voldoening en met het geld kun je dingen betalen die je zelfontplooiing en persoonlijke ontwikkeling bevorderen. Werk als zelfontplooiing is een luxe, hoor. Blijf maar lekker zitten waar je zit en schaam je er niet voor dat je voor het geld werkt, in feite doet iedereen dat.

Wil de staat echt dat mensen die geld genoeg hebben om niets te doen, óók werken? Wat belachelijk, dat moet iemand toch zelf weten? Die baan kan beter naar iemand die een inkomen nodig heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.