Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

thuiszitter

thuiszitter

25-01-2015 om 10:01

belastingdient/BRP

Het volgende is van toepassing voor mij, woon nu tijdelijk bij mijn vader nadat ik een scheiding had aangevraagd, echter nu heb ik toevallig een woonruimte gevonden, echter accepteert de gemeente dit niet als officiële woon/verblijfplaats.

Wel heb ik een postbus?

Mag daar dus wel wonen volgens de verhuurder, kan het alleen niet opgeven als woonadres.

Ik zou dus het adres van mijn vader als woonadres kunnen opgeven, maar vraag me dan af of dit financiële gevolgen heeft aangezien hij een WAO uitkering heeft, en hij ook huishoudelijke hulp van pantein krijgt iedere week, Pantein heb ik gebeld, en zegt dat het voor de hulp geen gevolgen heeft, krijg dit alleen niet bevestigd per mail of post en kan daar dus ook geen rechten aan ontlenen.

Kan iemand me helpen?

Jojo

Jojo

25-01-2015 om 12:07

Ben je

Ben je officieel al uitgeschreven bij het huis waar je ex en de kinderen nog wonen? Zoniet, dan is dat toch nog je adres in theorie, of zie ik iets over het hoofd?
Om te voorkomen dat je ex de papieren krijgt, zou je als bezorgadres het adres van je postbus/vader kunnen opgeven, dat gebeurt wel vaker.

Belastingdienst

Ik zou de belastingdienst bellen en daar vragen wat de gevolgen zijn voor je vader. Je wordt namelijk 'fiscale partners' als je als 2 volwassenen op 1 adres woont en dat kan gevolgen hebben voor de hoogte van toeslagen of andere belastingzaken.
Het heeft uiteraard ook gevolgen voor de gemeentelijke belasting,die wordt voor 2 personen.

tijdelijke constructie

Soms helpt het om even contact op te nemen met de gemeente. Leg de situatie uit dat je ivm n echtscheiding tijdelijk ergens woont waar je je blijkbaar niet in mag schrijven. Dan sturen ze een ambtenaar om te kijken of je daar ook echt woont/kunt wonen. Bijv. of je verwarming/kachel hebt, kunt koken een bed hebt staan en een wc en douche hebt. Het schijnt voor te komen dat er 'nep' adressen worden opgegeven om allerlei zaken te ontlopen, en door dit soort controles filteren ze die eruit. De kennis die dit aan de hand had mocht zich tijdelijk inschrijven op dit adres (GBA).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.