Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

100%mama

100%mama

14-01-2014 om 10:43

Belastingdienst maakt fout maar doet niets

Lang verhaal misschien maar hopelijk weet iemand wat ik moet doen, zit met mijn handen in mijn haar...

Op 20 november heb ik telefonisch nagevraagd hoe ik een rekeningnummer kon wijzigen voor de maandenlijkse uitkeer voorlopige teruggave. " Nou, heel makkelijk, telefonisch" zei de meneer....helaas, sindsdien 1 en al ellende. Op 15 december kreeg ik geen teruggave. Gelijk gebeld en zo bleek, ik had een formulier moeten ontvangen waarop ik moest tekenen en samen met kopie legitimatie en bankafschrift had moeten opsturen. Niet ontvangen dus. Zelf via internet dit formulier geprint en opgestuurd samen met de benodigdheden. Na een paar dagen gebeld, ze hadden het nog niet ontvangen. Na een paar dagen weer gebeld, helaas ook dit keer nog geen verwerking, maar....ze zouden het in orde maken en binnen 10 werkdagen zou ik het geld op de rekening hebben. Helaas....weer gebeld. De volgende dag zou ik worden terug gebeld door de centrale administratie. Jammer, maar natuurlijk niet terug gebeld. Weer gebeld. Dit keer zou het echt in orde gemaakt worden. Helaas dus, maar nee. Maar volgens hun gegevens zou alles uitbetaald worden voor de 17e januari. Ik zou ter informatie afgelopen donderdag worden terug gebeld door de centrale administratie.....Ongelooflijk, maar helaas waar, wederom niet gebeld. Ook geen uitbetaling. Vandaag weer gebeld. Nu krijg ik te horen dat er helemaal geen betaling gaat plaats vinden...niet van de maand december, maar ook niet van de maand januari want ze hebben niet de juiste gegevens....ik wordt binnen 2 dagen terug gebeld....Klacht ingediend, maar daar schiet ik nu niets mee op. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen nu! Ik sta bij de belastingdienst voor een dichte deur, krijg telkens een ander verhaal, maar niemand kan daar zeggen wat ik moet doen, want " het is de fout bij hun" alsdus de belastingdienst. Hoe ze dit gaan oplossen krijg ik niet te horen.....

amk

amk

14-01-2014 om 11:11

100%mama

100%mama

14-01-2014 om 11:58

De ombudsman

dank voor je tip amk. Ik heb inmiddels contact gehad met de ombudsman, maar die kunnen pas wat betekenen nadat de klacht die ik heb ingediend afgehandeld is door de belastingdienst zelf. Daar staat een termijn van 6 weken voor en die zijn we nog niet voorbij....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.