Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jacquel

Jacquel

06-11-2015 om 11:06

Belastingadviseur geeft niet thuis

Ik heb iets stoms gedaan. Op internet vond ik iemand die mijn belastingen zou doen. Verschillende gesprekken gehad en op 1 oktober mijn spullen overhandigd. Sindsdien niks meer gehoord, geen enkele reactie op mails en voicemails. Maar wel een aanmaning van de belastingdienst, omdat ik te laat ben met de aangifte (had uitstel tot 1 september). Adviseur had gezegd dat hij me bij de belastingdienst als klant zou aanmelden, zodat ik uitstel had tot volgend jaar. Bleek niet te kloppen.

Tja, de man stond op diverse sites, klonk deskundig en nee, niet naar zijn Beconnummer gevraagd. Nu kan ik zelf wel mijn belastingen doen, dus dat ga ik snel doen zodat ik geen boete krijg. Maar ik zit met twee vragen.
1. Hoe krijg ik mijn spullen terug? Het adres dat ik heb is een kantorenpand en misschien is het zelfs vals. Heeft het doen van aangifte zin?
2. Wat voor rottigheid kan hij uithalen met mijn spullen? Hij heeft mijn BSN, maar niet mijn Digid (dus feitelijk had hij niet eens aangifte voor mij kunnen doen).

Het juridisch loket wil me niet helpen, omdat ik ondernemer ben. Vandaar dat ik het maar hier neergooi.

Ik zou zeker aangifte doen

En ben je al naar dat adres geweest? Dat kun je altijd proberen natuurlijk. Wie weet is er daar iemand die verder kan helpen. En heb je op zijn naam bij de KvK gekeken? Misschien kun je via hen aan een privé adres komen? Wellicht is de goeie man ziek of dood, weet jij veel? Het hoeft geen kwade opzet te zijn natuurlijk.

Sterkte, geen fijne situatie...

Jacquel

Jacquel

06-11-2015 om 11:40

Engeltje

Ik heb inmiddels een zeer slechte recensie over hem gevonden, van iemand die hem duizenden euro's had betaald en daar niets voor terugkreeg, en ook haar spullen niet retour.

Ik heb in het Handelsregister gekeken, maar daar staat zijn kantooradres. Ik kan zeker langsgaan (hij zit in een andere stad), maar heb nu (gelukkig) een klus die afmoet. En daarna ga ik eerst zelf aan de belastingen, want ook als er geen kwade opzet is, heb ik er geen vertrouwen meer in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.