Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Betaler

Betaler

23-05-2015 om 18:02

Belasting

Wij doen netjes elk jaar aangifte en betalen wat De Dienst vindt dat wij het rijk verschuldigd zijn. De aangifte voor 2014 is ook dit op tijd voorjaar ingevuld. Nu krijgen we bericht dat de aanslag 2014 op basis van onze aangifte al is uitgerekend (snel!) en opgelegd, en omdat iedereen dit jaar een betalingsuitstel krijgt van 4 maanden moet die aanslag 2014 betaald zijn voor november van dit jaar.
Maar, in februari hebben we een voorlopige aanslag voor 2015 gehad en ook netjes al betaald. Die was gebaseerd, zo staat er, op onze aanslag 2013.
Is het niet raar dat we 2015 al,hebben betaald terwijl 2014 nog moet? Waarom krijg je het ene jaar een voorlopige aanslag voor je kiezen (waardoor je dan daarna niet meer hoeft te betalen want dat voorlopige scheelt niet zoveel met de werkelijkhied) en wordt je voor het andere jaar pas echt na je aangifte afgerekend? Als we dat uitstel niet hadden gehad hadden we 2x vlak na elkaar moeten betalen, voor 2014 en 2015.
Of gaat de belasting dienst afstappen van de voorheffingen en is dit de overgang?

Barvaux

Barvaux

23-05-2015 om 20:06

Bij mijn vader ook

Hij moet elk jaar iets van 400 euro terugbetalen wat hij in de herfst doet maar sinds dit jaar moet je vooraf betalen. Dit jaar betaalt hij dus over 2014 in het najaar en over 2015 verdeeld over het jaar het hele jaar.

Katniss

Katniss

23-05-2015 om 20:28

Mijn vader moet ook ieder jaar bijbetalen sinds zijn 65e. Schijnt veel voor te komen aangezien het laagste tarief maar tot 19.000 euro is en je daar met een klein pensioen al boven komt. Hij heeft echter nog geen voorlopige aanslag gekregen.
Voor mezelf vraag ik altijd uitstel aan tot 1 september voor het doen van mijn aangifte (tenzij ik terug krijg, dan natuurlijk niet). Dan krijg ik vaak al een maand later de aanslag en moet ik alsnog in november betalen. Heel veel voordeel levert dat tegenwoordig dus niet meer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.