Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Liesbeth

Liesbeth

14-01-2013 om 16:45

Bankrekening voor stichting

Al een tijdje heb ik een stichting voor een goed doel. De stichting ligt behoorlijk op z'n gat, en ik wil daarom de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk houden. Jaren geleden had de postbank een gratis rekeningnummer, maar nu snoept de bank jaarlijks een paar tientjes van de toch al lege rekening! Ik doe helemaal niets met die rekening (en ik moet van mijn eigen rekening telkens het tegoed aanzuiveren, maar ik ben nou eenmaal verplicht een apart rekeningnummer te hebben voor de stichting. Of is dat niet nodig? Wie weet of er mogelijkheden zijn voor een kleine stichting om een rekening te hebben die niets of bijna niets kost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lees mee

Als penningmeester van een armlastige vereniging ben ik ook zeer geïnteresseerd.

Ik zou beslist een aparte rekening blijven aanhouden trouwens, en het niet gaan vermengen met je privérekening. Geen idee of het verplicht is een aparte rekening aan te houden, maar dat lijkt me wel uiterst verstandig.

Helaas dus geen tips.

groeten,

Temet

Hier

Ik weet niet of het nog kan, maar ik heb jaren geleden een privérekening geopend, waaraan toegevoegd werd: inzake Naam Stichting. De rekening staat dus op naam van 'F.K. Stoepkrijt - inzake Stichting Flauwekul'. Geld voor Stichting Flauwekul komt keurig aan want de naam klopt. En ik betaal wat ik ook voor mijn privérekening betaal. Scheelt smakken met geld.

Toke

Toke

15-01-2013 om 20:19

Aparte service voor stichtingen en verenigingen

Als je googelt op bankrekening voor stichting openen, dan zie je dat in ieder geval rabo, ing en triodos aparte dienstverlening aanbieden. Ik zou in jouw geval contact zoeken met die banken en vragen wat ze in jouw specifieke geval kunnen betekenen. In ieder geval zou ik de kosten vergelijken, want ik zag in de gauwigheid dat die enorm verschillen. Bij sommige banken kun je een pakket opmmaat afnemen, waarmee je de kosten beperkt kunt houden.

Liesbeth

Liesbeth

16-01-2013 om 14:31

Inzake

De 'inzake rekening' die term zocht ik! Ik had er al eens eerder over gehoord, maar wist de term niet meer. Ik hoop dat zo'n constructie kan, maar ik lees er erg weinig over op internet. Dat sommige banken iets aparts hadden voor stichtingen wist ik niet. Goeie tip, ga ik ook even na.
Een aantal jaar geleden heb ik (foei foei) de zakelijke rekening opgezegd toen er kosten werden gerekend en het beetje geld op een aparte prive rekening gestort. Ik zag het tegoed gewoon verdampen puur aan kosten voor het hebben van een rekening!
Als meer mensen nog advies of tips hebben, graag!

Liesbeth

Liesbeth

16-01-2013 om 15:14

Nope!

Helaas .... de 'inzake' rekening constructie is er uit. Je moet een gewone zakelijke rekening openen. Kosten (bij ing) 100,-- per jaar! Alleen maar om je geld te kunnen stallen ...

Balen...

Mijn inzake-rekening is gewoon nog in bedrijf, ik hoop dat ze hem gewoon laten bestaan. Was ooit postbank, nu ING. Wel raar dat ze voor stichtingen niet iets anders hebben bedacht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.