Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tigerfeet

Tigerfeet

08-01-2013 om 20:06

Bankrekening kind

Ik zoek een bankrekening voor mijn zoon van 11, waarop hij op zijn 12e ook een pinpas mag. ""mijn"" bank, de sns heeft alleen speciale spaarrekeningen en de rabo wil ik niet.
Wie weet er een fijne bank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

08-01-2013 om 20:17

Ing

Mijn zoon van 10 heeft een ING kinderrekening. Daar kun je met toestemming van ouders direct een pinpas krijgen. Je kunt geloof ik niet rood staan.
De pas van ING kun je zelf ontwerpen. Mijn zoon heeft er een mooi plaatje van Minecraft opstaan (spel).
Deze rekening wordt automatisch een jongerenrekening vanaf 12 jaar.
Het enige nadeel is dat ze een Penniemaat krijgen (electronische spaarpot) die mijn zoon veel te kinderachtig vindt.

Geen idee of ING prettiger is dan andere banken. Wij willen eigenlijk overstappen naar een groene rekening maar dan kan zoon geen pinpas krijgen. En die willen we wel hebben.

Prakje

Prakje

08-01-2013 om 20:44

Vanaf 12 jaar bij triodos

Onze oudste heeft (net als wij) een rekening bij de Triodos, dan kan vanaf 12 jaar. Middelste krijgt hem ook als hij 12 wordt. Zit ook een pinpas bij.

Het kan hier helaas niet vanaf 11 jaar...

Abn

Dochter van 11 heeft al ruim een jaar een betaal-jongeren-rekening met pinpas bij ABN-Amro. Ik vind het een prima bank met een klein filiaal in onze wijk en een groot filiaal bij het winkelcentrum.

Fiorucci

Fiorucci

09-01-2013 om 08:06

Ja, abn

Mijn dochter heeft een rekening bij ABN en een pinpas inderdaad.

mnieki

mnieki

09-01-2013 om 14:18

Snsbank

Mijn zoon heeft bij de snsbank een kinderrekening met pinpas en internetbankieren.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Nadeel van triodos

Wij hebben zelf onze bankrekeningen lopen bij Triodos, maar toch hebben we voor onze kinderen een andere bank gezocht. Onze kinderen willen nl. regelmatig contant geld storten, en dat kan niet bij Triodos, omdat zij geen eigen bankfilialen hebben. De enige mogelijkheid is via GWK, maar daar zijn wel kosten aan verbonden.

Tigerfeet

Tigerfeet

09-01-2013 om 20:30

Sns

Vanwege het gemak heb ik voor sns gekozen, bij sns kan ik weliswaar geen geld storten maar vind alles bij een wel handig
thanks tiger

Prakje

Prakje

10-01-2013 om 07:09

Storten op triodosrekening

Dat kan idd niet, maar wij regelen het dan voor zoon. Ik krijg zijn geld en maak van onze rekening over naar zijn bank. Met het cash geld doe ik dan de boodschappen

Aggie

Aggie

16-01-2013 om 11:27

Ing, met pas en mogelijkheid tot storten

Voor mijn dochter heb ik net een rekening geopend bij de ING. tot 12 jaar heet dat kinderrekening, daarna gaat het automatisch over in jongerenrekening. Er zit een pinpas bij en je kunt contant geld storten bij de filialen, tegenwoordig vaak via een machine. Ik geloof tot 6 keer per jaar gratis.
Als je zelf een rekening bij ING hebt, is het heel makkelijk te regelen, maar ook zonder dat is het te doen.

succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.