Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

badkamer verbouwen

We hebben onze badkamer laten verbouwen.

In oktober zijn we al met het bedrijf in onderhandeling gegaan en na een aantal afspraken zijn we tot een mooie badkamer gekomen die half januari geplaatst zal worden. In aanloop hier van merkte we wel dat wij steeds hun achter na moesten lopen terwijl ze afgesproken hadden ons te bellen.

De dag voordat ze zouden begonnen, heb ik contact met ze opgenomen hoe laat ze zouden beginnen, ze zeiden dat ze pas 28 januari begonnen. Uiteindelijk zijn ze een dag later gestart omdat mijn man de 28e jarig was.

Maar goed. De verbouwing begon, de eerste 50procent factuur kwam maar niet, hier heb ik om moeten vragen en toen kwam hij wel. De 40procent factuur kwam wel op tijd. De beloofde cadeaubon kwam maar niet. We zouden nog bij ze in de winkel voor 100 euro dingen mogen uitzoeken.

De verbouwing was klaar, de meneer belde ons op zaterdag avond 22 uur om te zeggen dat hij binnenkort contact met ons op zal nemen en als we nog dingetjes hadden dat we deze moesten opschrijven en dat we het dan gingen bespreken. We hadden maar 2 kleine dingetjes, het deurtje hing scheef en de kitrand was niet mooi. Dit had ik al telefonisch gezegd.

In maart niets, april, mei, juni en juli, niets hoorde we er nog van. Tot vandaag, toen kwam de rekening van de laatste 10 procent met de mededeling dat we deze per direct moesten voldoen. Via een nette mail vertelde ik dat ze nog zouden bellen en we nog wat puntjes hadden en dat we het pas gingen betalen als alles klaar was. Ze ontkenden dat ze op de hoogte waren dat er nog wat puntjes waren, toen ik vertelde over de cadeaubon, waar deze bleef, vroegen ze alleen waarom ik er niet eerder over gebeld had. Zelf vind ik het een beetje vreemd om te bellen over een cadeaubon, maar toch had ik nu gevraagd en deze zal ik nog krijgen. Ik heb hem eigenlijk nu niet meer nodig, omdat ik de spulletjes die ik nog nodig had nu elders gekocht heb. Maar goed. Nu gaan ze naar de vakantie contact opnemen over de laatste dingetjes.

Ik heb gezegd dat ik pas de factuur betaal als alles klaar is, en niet direct, daar heb ik toch wel gelijk in of niet? Wat zouden jullie doen?

Lou

Lou

08-08-2017 om 20:04

Ja, daar heb je gelijk in. De laatste tien procent is hier juist voor bedoeld, voor zo ver ik weet: die betaal je pas na afloop van het hele traject, als je helemaal tevreden bent. De cadeaubon zou ik ook nog opvragen. Kun je misschien verkopen of later nog eens wat mee doen. Ik heb het zelf trouwens verkeerd om gedaan, dus eerst betalen en daarna braaf zitten wachten tot ze die laatste dingetjes (ook in de badkamer) gingen oplossen. Dat hebben ze nooit gedaan. Vandaar ook dit advies

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.