Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dubbeltje

dubbeltje

01-06-2015 om 18:09

baantje/pauze?

Mijn zoon gaat bij de action werken, van 17 tot 21!! Wat kan ik verwachten, hebben ze dan pauze om te eten of moet hij dat ervoor doen?

Marea

Marea

01-06-2015 om 18:18

Daarvoor

Hij krijgt natuurlijk geen pauze om warm te eten. Dus ik zou ervoor zorgen dat hij daarvoor warm gegeten heeft.
Met een beetje geluk krijgt hij een kwartier pauze om een uur of zeven.

Pieter

Pieter

01-06-2015 om 18:56

Pass

Pass

01-06-2015 om 22:34

Klopt

Pieter heeft gelijk, mijn dochter werkt van 17.00 tot 21.00 en van 13.00 tot 17.00 en heeft op beide dagen geen pauze.
Ze eet tussen 3 en 4 uur meestal haar warme eten, want alteveel bukken met een volle maag is niet zo plezierig.
Als ze school heeft dan eet ze een paar boterhammen.
Je kunt uiteraard ook bakken pasta/rijst invriezen die je de avond ervoor in de koelkast zet.

Marea

Marea

02-06-2015 om 07:53

Recht

Ook al hebben ze geen recht op pauze bij vier uur werk, sommige winkels geven ze op de helft van de dienst even de tijd om iets te drinken. Misschien niet helemaal een kwartier maar eevn naar achter, naar de wc en een beker drinken nemen. Een van mijn kinderen mocht dat bij een grote winkel waar hij een tijd werkte.

Pieter

Pieter

02-06-2015 om 08:14

Marea

Ja, maar dat betekent dus dat dubbeltjekind niet moet rekenen op een rustige maaltijd zoals blijkbaar dubbeltje denkt.

Pieter

Pieter

02-06-2015 om 08:15

met

uitroeptekens ook nog over die vier uur.

dubbeltje

dubbeltje

02-06-2015 om 09:32

pieter

die uitroeptekens zijn omdat het zijn eerste baantje is. Zo spannend!!!

Pieter

Pieter

02-06-2015 om 09:33

Ik dacht omdat het van 17-21 uur was (!!)

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2015 om 10:06

Haha, dacht het ook

Ik dacht dat je ontzet was over het tijdstip. Gefeliciteerd (voor je zoon). Ik zou met je zoon overleggen wat hij wil. Wil hij zo vroeg al eten en nog een hapje bij thuiskomst? Wil hij de 'echte' maaltijd pas bij thuiskomst? Ik zou er in ieder geval rekening mee houden dat hij bij thuiskomst ook nog wat wil eten.

Ik zou op de dagen dat hij werkt eten maken wat makkelijk op te warmen is voor de rest van het gezin. Aardappels en verse groente lenen zich niet echt voor een opwarmrondje als de rest moet eten. Chili, een 'saus'-gerecht met rijst, of een ovengerecht, macaroni, en dergelijke is makkelijk.

Lieke

Lieke

02-06-2015 om 11:06

mijn kinderen

Mijn kinderen werken ook die tijden. Van 17-21 of 16-20 of 18-22. Geen eetpauze dan, wel 10 minuten om wat te drinken, een snelle boterham of zoiets. Ze eten of voor het werk of erna. Soms nemen ze een boterham mee, vaak niet. Als ze erna eten, dan probeer ik meestal wat te maken wat gemakkelijk op te warmen is of waar ze alleen nog pasta of rijst bij hoeven te koken. Aardappels worden opgebakken. Ervoor wordt toch snel een noodlesoepje met tomaat oid erbij of een diepvriespizza.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.