Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Marianne

Marianne

17-10-2013 om 23:43

Avondeten, wat is gebruikelijk?

Binnenkort start ik met een verplichte studie voor mijn werk. De lestijden zijn van 16.30 tot 21.00. Een heleboel is nog onduidelijk, niet alleen wat ik precies moet doen, hoeveel tijd het gaat kosten maar ook hoe het zit met een avondmaaltijd. Wat is gebruikelijk? Niets, een maaltijd, een broodje? Op de cursuslocatie is geen kantine oid.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2013 om 23:53

Vragen

Ik zou toch maar even vragen wat de bedoeling is. Als er een half uur pauze is, kun je brood eten. Is er een magnetron, dan kun je een maaltijd meenemen en opwarmen. Ik neem aan dat ze begrijpen dat je moet eten.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-10-2013 om 08:37

vragen

Ik denk dat er niet één gebruikelijke manier is. Gewoon vragen dus.
Vanuit mijn ervaring zou ik wel verwachten dat er 'iets' geregeld is. Maar ik weet van familieleden die bijvoorbeeld in de zorg werken, dat dat bij hen meestal niet is. Wil je tijdens een cursus eten (lunch of avond), dan neem je zelf een broodtrommeltje mee.

Marianne

Marianne

18-10-2013 om 09:40

Okee

Geen vaste regel dus. Ik vind het zo'n lange en pittige dag dat ik eigenlijk wel gerekend had op een avondmaaltijd. Er is geen magnetron, ik hoop dat mijn directeur snel weet of er eten is anders moet ik zelf iets gaan regelen.

Marianne

Marianne

18-10-2013 om 11:03

Ach, weet je

Eigenlijk vind ik dat als ik van 8.00 tot 21.00 werk, gewoon een warme hap verdíen . Vandaar ook de vraag, of het nou zo gek was om zoiets te willen.

Marianne

Ik kan het me voorstellen, maar ik zou er maar niet op rekenen.

Je weet zoiets niet van tevoren. Als ik jou was zou ik de cursusorganisatie gewoon rechtstreeks bellen. Het kan ook zijn dat een vrij lange pauze wordt gegeven om cursisten de gelegenheid te geven ergens wat te halen, in dat geval zou ik bij de baas proberen te bereiken dat hij/zij die kosten vergoedt.

Ik heb ervaring met verschillende cursussen - overigens altijd overdag - en de catering kan enorm verschillen, van een net iets beter belegd broodje tot een compleet buffet. Dat zie je vaak aan de prijs wel af maar die betaal jij niet zelf (hoop ik), dus zoals gezegd: ik zou het navragen bij de organisatie (niet vragen dat je baas het vraagt, dat schiet niet op).

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

18-10-2013 om 15:31

Lijkt mij

Het lijkt mij dat ze met dit soort lestijden wel iets van een maaltijd serveren. Dat is in ieder geval zo met hele-dagevenementen waar ik voor mijn werk wel eens heen moet. En zeker als het een verplicht iets is, dan vind ik niet dat het mij extra geld moet kosten (en mijn werkgever gelukkig ook). Even bellen dus.

voor de crisis

Gaf mijn werkgever bij elke gelegenheid maaltijden of borrels. Na de crisis mag dat niet meer. Alleen als het gelegenheden met klanten gaat. Dus dat is dan toch maar je broodje meenemen. Alleen mensen die rond avondeten moeten werken/voor klanten dus, krijgen een dinerbon voor de kantine van het bedrijf.

Voor alle zekerheid

Ik zou de eerste keer een boterhammetje onder in mijn tas stoppen en hopen dat die er niet uit komt. Maar ja, misschien is er ook crisis bij de cursus en is er alleen een koekje bij de koffie. Ik heb beide meegemaakt. De hele dag cursus met een lunchbuffet en een avondcursus met een plakje cake.

Katniss

Katniss

18-10-2013 om 16:54

Echt?

Ik heb nog nooit een hele-dagevenement meegemaakt waar geen 'verzorging' bij zat. Alleen als wij iets hebben op een locatie waar een bedrijfskantine is (dus in een ander pand van mijn werkgever) wordt je geacht je eigen lunch te betalen.
Met broodjeslunches ben ik dan ook altijd een beetje een lastige, want ik eet geen boter. Vaak neem ik dan voor de zekerheid zelf nog brood mee.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-10-2013 om 17:05

bij deze lestijden

zou ik beslist helemaal nergens op rekenen. Tenzij wordt aangegegeven dat dat wel het geval is. Dus zelf iets meenemen wat je tussendoor kan eten.

Druif

Druif

18-10-2013 om 17:11

Bij mij

Bij mij op het werk (zorg), krijg je, als je geluk hebt, een kopje koffie. Maar soms moet je ook die koffie zelf betalen. Armoe troef, maar ja.

Fransien

Fransien

18-10-2013 om 17:32

maaltijdsalade

Gewoon in je tas meenemen en hopen dat je hem niet nodig hebt, heb je in ieder geval iets wat op een maaltijd lijkt en waarvoor je niet afhankelijk bent van faciliteiten zoals een magnetron die er misschien niet zijn.

Marianne

Marianne

18-10-2013 om 20:39

Salade en soep

Die maaltijdsalade is een goede tip! Ik had al bedacht om een thermoskan met soep mee te nemen. Ik ben een lastige broodeter, wil graag volkoren, geen boter, vegetarisch en geen rauwe noten of fruit er tussen. Van eerdere studiedagen, dus geen avond, weet ik dat het brood zeer wisselend kan zijn. Van een net niet goed afgebakken pistoletje met één plakje kaas tot warme ciabetta met pesto, mozzarello, tomaat en wat groen met soep en espresso toe.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-10-2013 om 20:52

Maar Marianne

Maar Marianne, waarom vraag je het nu niet eerst gewoon even na? Het is toch gewoon bekend wie de cursus organiseert, en die persoon zal je precies kunnen vertellen wat je mag verwachten. Wie weet is er wel een maaltijd voorzien... en dan zit je daar met je boterham, je maaltijdsalades en je thermoskan soep. Even bellen of mailen is toch een kleine moeite?

Marianne

Marianne

18-10-2013 om 21:05

Ingewikkeld

Het bestuur heeft een school geregeld die de opleiding verzorgt. De opleiding wordt echter gegeven door collega's die getraind zijn door die school, op werklocaties van mijn bedrijf. Ik weet waar de cursus is, maar degene die hem geeft weet niets behalve de lessen en het huiswerk. De opleiding bemoeit zich er niet mee want die traint de trainers en heeft er verder niets mee te maken. Mijn directeur weet evenveel als ik. Het gaat me te ver om het bestuur te bellen om te vragen of er een broodje oid is, die mensen spreek ik nooit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-10-2013 om 22:18

Dit gaat over zoveel schijven

Dat ik inschat dat het zomaar kan dat niemand aan het eten gedacht heeft. Iedereen zorgt voor zijn eigen stukje, en niemand overziet het totaal plaatje. Ik zou brood meenemen....

Dalarna

Dalarna

19-10-2013 om 19:51

Marianne

Ik denk dat jouw directeur het best even kan navragen...

marie

marie

20-10-2013 om 10:28

zelf eten meenemen?

Eerlijk gezegd was ik ervanuit gegaan dat bij iets wat van 16.30 tot 21.00 uur duurt je zelf wat eten mee moet nemen.
Ik neem aan dat er wel ergens een kwartiertje plaspauze zit en dan kun je gelijk een boterhammetje eten want als er in die 4,5 uur ook nog uitgebreid warm gegeten moet worden, blijft er toch geen cursustijd meer over?.

Marianne

Marianne

20-10-2013 om 21:39

Marie

Ach, als ik van 8.00 tot 22.00 werk, want na de cursus moet van alles voor de volgende dag geregeld worden, vind ik dat er best wel een eenvoudig buffet kan staan. Ik hoef geen uren te tafelen, maar een broodje eten duurt bijna even lang als wat warms.
Maar goed, volgende maand heb ik de cursus. Ik reken nergens op en ga gewapend met mijn opschrijfblok, soepje en salade daar naar toe.

Monique D*

Monique D*

16-11-2013 om 15:17

Een uurtje of half uurtje eerder weg van jouw werk?

Je kan natuurlijk ook kijken of het mogelijk is dat je op de eerste cursusdag een kleine warme hap kan gebruiken. Neem voor de zekerheid dan wat eten mee (soepje en salade).

Tweede mogelijkheid:
Kan je jouw baas niet vragen of je wat eerder van jouw werk kan gaan om snel wat warms te eten (bijvoorbeeld een patatje of iets anders warms)? Dan kan je naar die cursus. Je neemt brood mee voor na 21.00 uur.

Marianne

Marianne

16-11-2013 om 17:12

Geweest

Ik had een thermosfles soep bij me en eiermuffins. Er was een half uur eetpauze met divers belegde broodjes en kippensoep. Er was niet heel veel vega, volgende keer wordt dat aangepast. Mijn eigen soep kwam goed van pas!

Marianne

Marianne

16-11-2013 om 17:16

Monique

Ik stop al eerder met mijn werk om naar de cursus te kunnen, normaal werk ik tot +- 17.30, ga naar huis en ga dan na het eten nog even werken. Nu stop ik om 16.00 om maar de cursus te gaan.

Marianne

Jammer dat er te weinig rekening gehouden werd met vegetariërs, maar gelukkig wordt dat verbeterd, maar fatsoenlijke broodjes en een soepje is op zich netjes, vind ik. Een uitgebreide warme hap kan onhandig zijn, dan wordt de eetpauze langer en/of mensen dutten sneller in, en dat haalt de vaart uit zo'n cursus. En je wilt toch ook nog een beetje bijtijds klaar zijn, lijkt me.
Nou, je weet nu in elk geval waar je aan toe bent.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.