Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lynna

Lynna

13-02-2013 om 22:00

Autorijden met blessure?

Zoonlief heeft net 10 dagen in het gips gezeten. Nu is dat er af, heeft hij nog een brace en mag hij weer alles behalve sporten. Zijn enkel is nog wel dik en lopen is nog bar moeizaam.
Maar mag hij dan wel autorijden? Hij kan het wel. Maar of het dan ook mag? Weten jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-02-2013 om 22:08

Je bedoelt

Je bedoelt dat hij zelf zijn rijbewijs heeft en achter het stuur kruipt? De wet is helder: je mag geen medische beperkingen hebben -ik mocht dus bv niet autorijden toen ik mijn nek verrekt had en dus niet in de dooie hoek kon kijken.

Azora

Azora

13-02-2013 om 23:59

Zou het niet doen, maar vraag arts of verzekering

Na mijn keizersnede werd ik bij het onstlag in het ziekenhuis met nadruk gewaarschuwd dat ik zes weken lang (of zoiets) geen auto zou mogen rijden, ook niet als ik mezelf daartoe wel in staat voelde. Het ging dan om de verzekering, en dat mijn lichaam (buikspieren) nog niet betrouwbaar genoeg zou zijn in noodgevallen (plotseling op de rem staan, pijnscheut). Dus als ik in die periode als bestuurder een ongeluk zou krijgen, zou ik het haasje zijn.

Nou heb ik geen rijbewijs, maar ik heb de waarschuwing ook serieus genomen voor fietsen (in de drukke stad).

P

P

14-02-2013 om 10:49

Brace

Met een brace om zou ik het niet doen, daar kun je problemen mee krijgen als hij wel een ongeluk krijgt. Verder maakt het natuurlijk uit of het links of rechts is.

Ik ben door de fysio getest na een operatie en een periode met gips of ik weer mocht autorijden en dat mocht toen maar dat was wel links. Je moet wel heel snel naar de rem kunnen als het rechts is en ook die rem goed krachtig kunnen indrukken.

Met brace: niet doen, daarna moet je wel zeker zijn.

Gs

Gs

14-02-2013 om 12:53

Verzekering

Niet alleen is belangrijk of hij in staat is veilig te rijden: ook verzekeringstechnisch zitten er haken en ogen aan rijden met een beperking. Mocht hij een ongeluk veroorzaken dan kan men zijn beperking tegenwerpen en de kan het wel eens zijndat hij hierdoor een grotere juridische aansprakelijkheidheeft, ook richting een eventuele mede verkeersslachtoffer en of dat de verzekering niet uitkeert.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-02-2013 om 16:27

Brace geen probleem

Ik heb rij-examen gedaan met een brace aan beide knieën... Was geen enkel probleem, want door de braces was ik volkomen mobiel. Dus het hangt er nogal vanaf wat voor brace je hebt en wat je klachten zijn.
Ik zou het even navragen bij de arts. Want het lijkt me dat als je geen pijn meer hebt en normaal mobiel bent, er geen reden is om niet te kunnen rijden. Hoe lang moet hij de brace nog dragen?

lennest

lennest

19-02-2013 om 14:03

Autorijden met een gipsenbeen? ja hoor!

Ik had mijn linkerbeen gebroken, zes weken onbelast gips. Ik rijd een automaat, mijn linkerbeen hoeft niets te doen, mag ik autorijden? Dat is de vraag die ik aan mijn verzekering heb voorgelegd. Jazeker, u mag gerust autorijden want u hebt uw linkerbeen niet nodig. Het hangt dus van de blessure af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.