Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mams

Mams

08-08-2016 om 21:03

Arbeidsvoorwaardengesprek, salarisonderhandelingen

Ik werk al jaren bij een grote instelling in het veld van maatschappelijk werk en dienstverlening. Vlak voor de vakantie heb ik een sollicitatiegesprek gehad binnen dezelfde organisatie maar wel een andere tak. Met ook een andere CAO. Ik ben gevraagd om te komen solliciteren, heb geen vacature gezien en heb in eerste instantie alleen naar inhoudelijke details gevraagd (en niet naar zakelijke, zoals salaris of aantal uren). Het sollicitatiegesprek liep naar tevredenheid en na een paar dagen kreeg ik bericht dat men graag met mij in zee wil, en dat het arbeidsvoorwaardengesprek uitgesteld zou worden tot na de zomervakantie (ivm vakantieplannen manager). Dat gesprek moet dus nog komen.

De mensen met wie ik het sollicitatiegesprek heb gevoerd wisten niet in welke functiegroep deze functie gewaardeerd wordt, degene die dit wel weet heb ik dus nog niet gesproken ivm zijn vakantie. Ik heb wel in het sollicitatiegesprek begrepen dat ik niet in dienst kom van dit onderdeel van de organisatie, maar gedetacheerd wordt vanuit het onderdeel waar ik nu al werk. Dat lijkt me gunstig, omdat ik zo dus mijn contract voor onbepaalde tijd houd.

Maar ik maak me ondertussen best een beetje druk omdat ik verwacht dat de functie waarvoor ze me willen aannemen in een lagere schaal valt dan de functie die ik nu vervul. Samen met een verkleining van mijn contract zou dat betekenen dat ik er financieel gezien fors op achteruit ga. En hoe leuk die nieuwe baan ook lijkt, dat wil/kan ik niet opbrengen...