Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anneke

Anneke

28-07-2013 om 22:37

Ander werk?

Zucht. Ik ben al vanaf mijn 20e (nu 47 jaar) directiesecretaresse. En ik ben er zo ontzettend klaar mee. Dat was ik 5 en 10 jaar geleden ook. Toen deed ik testen. Dan krijg je van die abstracte oplossingen 'iets met communicatie. Iets in zorg'
Mijn leven is onlangs op de kop gegaan. En nu weet ik het zeker, ik moet echt iets anders gaan doen.
Maar ja. Oud. Recessie. Huis met hypotheek. Kinderen op school. Nog steeds geen idee wat ik ga doen als ik groot ben.
Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goede tip voor mij?

wilma

wilma

28-07-2013 om 22:54

Zooooooooooooooo herkenbaar

Herken echt alles in je bericht - de leeftijd, de twijfel, alleen ik ben er een tijdje tussenuit geweest en heb ook wat ander werk gedaan. Als gevolg van de crisis vanaf 2008 weer terug in dit vak. En ik baal ervan, wil ook iets anders, maar ja: wat?! Het betaalt wel goed namelijk en dat is in deze tijd ook wat waard. Ik wil dat de kinderen zonder te lenen kunnen studeren dus dat is ook een motivatie om nog maar een paar jaar door te zetten.
Heb dus geen tip voor je maar ik lees echt wel mee.

guera

guera

29-07-2013 om 12:01

Tip

Ik herken het heel goed. Ik ben iets jonger maar baal ook van mijn werk. Probeer te achterhalen waar je energie van krijgt. Daar zijn boekjes voor met checklistjes e.d
Dat is al fijn om te weten in combinatie met waar je goed in bent.
Ik heb ervoor gekozen niet heel veel te werken want ik word daar niet heel blij van maar geld is wel welkom . Ik doe veel leuke dingen in mijn vrije tijd. En dan bedoel ik niet shoppen maar dingen opzetten. Ik doe vrijwilligerswerk in de zorg. Ik ben met een buurtinitiatief bezig. Ik doe allerlei fundamentele dingen op school (dus niet leesmoeder (word ik niet blij van). Ik merk dat ik goed gedij bij kortdurende projecten met dingen waar ik energie van krijg met leuke mensen samen. Op mijn werk vind ik dat niet. Dus ik zoek dat buiten de deur want nu in deze tijden is een nieuwe baan of volledige omscholing bijna niet te doen. Ik zie dit als een tussenstap naar straks een andere stap in het betaalde werk. Begin ergens dan zal je zien dat er mogelijkheden gaan ontstaan. Als je doet je je deed krijg je wat je altijd kreeg. Doe ergens iets anders dan anders, dan ontmoet je andere mensen en ontstaan er nieuwe mogelijkheden.....en nieuwe energie. Dan maar geen energie uit de betaalde baan als je het maar ergens vandaan krijgt.... Succes!

Ely

Ely

29-07-2013 om 23:47

Zomaar wat ideetjes

Even ervan uitgaan dat baanzekerheid niet het allerbelangrijkste is (want anders geen vast contract opgeven):
- Office manager bij een klein bureau/bedrijf? Krijg je vanzelf veel meer em diverse dingen op je bord.
- bij een evenementenbureau gaan werken? Misschien bij evenementen voor hulpbehoevenden oid? Zeker de high end bureaus willen graag iets anders dan de piep jonge hittepetitjes om iets klassieks uit te stralen, verantwoordelijkheid en gaatvrouwschap
- vrijwilliger worden bij iets als stichting opkikker?
- een algemeen organisatie / leidinggegevende functie in de zorg?

Waar gaat je hart sneller van kloppen? Welk onderdeel van je werk geeft je vleugels, wat remt je af? Wat zou je doen met zes miljoen ? En wat een loopbaanadviseur vaak ook vraagt (ik haat die vraag maar goed); hoe wil je dat ze over je praten na je overlijden? Maw: wat maakt jou jou en waar kun je dat verzilveren.
Eerst vrijuit dromen, dan pas kaders bedenken.

Helpt dit beetje? Hoop t

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anneke

Anneke

02-08-2013 om 09:14

Goede tips

Op zich goede tips. Vooral 'hoe wil je dat ze over je praten na je overlijden'. Ik weet dat ze nu niet veel bijzonders zouden zeggen over mijn aandeel in het werk. Ik denk dat ik wel degelijk in de zorg wil werken. Wellicht deels praktisch, deels beleidsmatig. Nu is die combinatie niet echt logisch, dus daar moet ik nog op broeden.
Ik ga erop sudderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.