Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-10-2020 om 14:01
Mijn vader heeft niet lang meer te leven gezien de klachten die hij nu heeft (hij is 84). Nu zou ik graag tips willen krijgen van mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten.
Uiteraard heb ik ook al wel op internet informatie gevonden,maar een ding wordt me maar niet duidelijk.
Als mijn vader overlijdt dan wordt zijn bankrekening geblokkeerd, dat begrijp ik, en zijn de erfgenamen verantwoordelijk voor het betalen van de vaste lasten die op dat moment nog lopen, en nog wel een tijdje zullen doorlopen ivm koophuis (kleine hypotheek, verzekeringen )
Ik las al wel dat het het beste is om het huis binnen 8 maanden te verkopen omdat de belastingdienst dan een betaling wil van erfbelasting.
Maar in de tussentijd moeten die vaste lasten dus wel voorgeschoten worden door de erfgenamen, maar mijn broer en ik zitten niet zo in de slappe was dat we dat even een aantal maanden kunnen doen, hoe lossen we dit op?
07-11-2020 om 22:01
Fraude?
De regels zijn gewoon niet te lezen voor een gewoon mens dus dat heeft niets met fraude te maken. Een financieel adviseur begrijpt de regels beter maar ik mag hopen dat hij geen mensen aanzet tot fraude.
Sawo
01-12-2020 om 17:56
Rustig aan
Ik was gemachtigd voor de rekening van mijn moeder, die langstlevende was.
Na het overlijden van mijn moeder heb ik de bank niet te snel geinformeerd. Eerst uiteraard de uitvaart geregeld. Toen een verklaring van erfrecht gevraagd bij de notaris. Die was sowieso nodig ivm de verkoop van haar huis.
Met die verklaring even naar de bank geweest; alles werd meteen geregeld, de rekening is nog geen 5 minuten geblokkeerd geweest.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.