Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pien

Pien

15-03-2016 om 17:23

Akkefietje kapotte broek BSO -> hoe oplossen?


Triva

Triva

21-03-2016 om 14:22

kleding

Geen kleding aan naar een BSO die niet stuk mag? Dat is vreemd. Moet je dan altijd je kind met kapotte kleding naar school (en dus BSO) sturen? Hoe kom je aan zoveel kapotte kleding en wat denken andere ouders en leerkrachten dan wel niet van jou?

Als je bedoelt dat je je kind niet met dure kleding naar school/BSO moet sturen begrijp ik het ook niet: iemand met weinig geld heeft toch net zoveel of meer last om die broek te vervangen dan iemand met wat meer geld?

Pien

Pien

21-03-2016 om 14:41

Niet gebeld

Nou, de moeder van het betreffende kind heeft mij nog niet gebeld.
Het akkefietje is gebeurd op donderdag de 10e. Dinsdag de 15e belde de pm'er mij met de vraag of ze mijn nummer mocht doorgeven. Daarna heb ik niks meer gehoord. Mijn zoon is afgelopen donderdag niet op de BSO geweest (ziek). Sowieso kom ik daar nooit, want het is een locatie waar mijn zoon vanuit een andere locatie per fiets heen gaan. Dus die moeder zal ik niet zien. Ik ben benieuwd of ze me nog belt. Kennelijk zit het haar toch ook weer niet zo hoog....

knijster

knijster

21-03-2016 om 19:32

gewoon vergoeden

Ik ben van mening als jou kind iets van een ander sloopt dat je het moet vergoeden. Of je dit via je verzekering laat lopen of uit eigen zak betaald zal me worst wezen.
Mijn zoon kwam ook eens thuis met een kapot getrokken shirt. Hij zat vanwege leerproblemen op SBO, waar ook veel kinderen zaten met gedragsproblemen. Er waren er meerderen die als ze niet op tijd hun pilletje kregen ze flink agressief konden worden. Dat was in het geval van dat kapot getrokken shirt ook het geval. Ik heb met school gebeld, die heeft de ouders van het kind gebeld en geregeld dat ik zelf een nieuw shirt mocht kopen dan zou school het bonnetje aan de ouders van dat kind geven. Netjes afgehandeld, dag of wat later kreeg ik een envelop met het geld en excuus van die moeder.

Jaina

Jaina

21-03-2016 om 19:47

Nee

In principe ga ik geen kleding en zo vergoeden die door te ruw spelen met elkaar is kapot gegaan. ik zou dat andersom ook nooit van andere ouders verwachten. In de loop der jaren zijn er regelmatig kledingstukken en ook speelgoed van mijn kinderen gesneuveld en ongetwijfeld hebben zij ook wel eens wat stuk gemaakt van een ander. Tenzij het moedwillig gebeurd zou ik het niet vergoeden. Mocht ik het wel vergoeden dan ook alleen de dagwaarde. Ik zou niet een hele nieuwe broek kopen in dit geval maar hoogstens de dagwaarde vergoeden.
Maar om eerlijk te zijn zoals je het incident beschrijft zou ik het helemaal niet vergoeden. Kinderen spelen nu eenmaal wel eens ruw, ze maken wel eens ruzie, ze stoeien wel eens. Dingen gaan soms stuk. Alleen bij expres iets stuk maken zou ik betalen.

lieverdje

lieverdje

22-03-2016 om 12:43

inderdaad

dat zou ik ook doen. Zolang er niks expres wordt stukgemaakt, is het iets wat kan gebeuren.
En ja, naar de bso gaat hier alleen kleding aan waar iets mee mag gebeuren. Zelfs naar school, want ook daar komen de kinderen als beesten vandaan als ze op het schoolplein (met veel modder en zwart zand) hebben gespeeld.

Nimbo

Nimbo

22-03-2016 om 17:35

Ik zou zeggen

Als dit gebeurd is door een echt gekke actie van jouw zoon, dan betekent dat dat er geen goed toezicht is gehouden door de leiding toch? Ik vind het echt een beetje gek om dit te verhalen op iemand anders eigenlijk. Waar gespeeld wordt gaat wel eens iets stuk.
Is er echt heel ruw of ongewoon gespeeld dan zal er besproken moeten worden of de leiding zijn werk wel doet.

Caesar

Caesar

22-03-2016 om 19:55

Vergoeden

Als jouw zoon iets kapot heeft gemaakt van een ander, dan vergoed je dat gewoon. Sommigen in dit draadje hebben kennelijk een hele andere mening. Ik snap dat niet zo. Argumenten als 'naar de opvang alleen kleren aan die kapot mogen', 'bij spelen gaat er wel eens wat kapot'.
Mijn kind heeft geen kleren die kapot mogen. En er zijn er ook nooit kleren van mijn kind kapot genaakt genaakt door anderen. Wel door zichzelf overigens . Als mijn kind iets kapot maakt van een ander zorg ik dat de schade word vergoed. Andersom vind ik het ook normaal als toegebrachte schade wordt vergoed.
In het verkeer vinden ook geregeld aanrijdingen plaats. Dat gebeurt inderdaad nu eenmaal. En in het verkeer vinden we het het wel heel normaal dat toegebrachte schade wordt vergoed.

lieverdje

lieverdje

26-03-2016 om 20:51

dat snap ik dan weer niet

"Mijn kind heeft geen kleren die kapot mogen. " Dat vind ik dan weer raar. Natuurlijk reken ik er niet op dat iemand moedwillig de schaar er in zet of dat kleren worden 'versierd' met watervaste stift of iets dergelijks. Maar als er met het buitenspelen kinderen tegen elkaar op botsen en daarmee valt er een een gat in z'n broek.... tja. In die zin mogen kleren wel stuk. Naar de bso doe je geen kleren aan waarop je heel zuinig moet zijn en die netjes moeten blijven, in die zin.

Caesar

Caesar

26-03-2016 om 22:01

Lieverdje

Het gaat in dit draadje niet over kleren die netjes moeten blijven. Het gaat om een broek die kapot is gegaan. Mijn kind heeft geen kleren die kapot mogen. En ja, dat gebeurt toch wel eens. Maar er is hier geen stapel kleren waarvan het niet uitmaakt als die kapot gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.