Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Inspiratieloos

Inspiratieloos

18-08-2016 om 15:01

Afscheidskadootje collega's

Ik start per 1/09 met een nieuwe baan en ga na 20 jaar de organisatie en mijn collega's verlaten. Ik vind het een hele stap en wil graag op een zorgvuldige manier afscheid nemen. Liefst voor al mijn directe collega's een aardigheidje (echt iets kleins van 1 of 2 euro) en een persoonlijk kaartje ofzo. Maar vind het echt lastig om een leuk afscheidskadootje te bedenken. Iemand hier tips of originele ideetjes?

Het gaat om ongeveer 20 personen, twee teams van 6 of 7 collega's en dan nog wat 'losse' collega's.

Waarom kadootje?

Je kunt ook een kleine informele borrel ( of koffie/thee met lekkers) organiseren en iedereen daar even individueel,of groepsgewijs gedag zeggen en bedanken voor de goede jaren als collega's.

Of als je t liever schriftelijk doet iedereen een individue kaart geven met daarin een persoonlijk tekstje over jullie samenwerking en je vertrek. Daar hoeft niet perse een kadootje bij naar mijn ide

Succes in je nieuwe baan!

Ingrid

Jolijn

Jolijn

18-08-2016 om 15:18

iets praktisch

Ik vind vaak de leukste cadeautjes dingetjes die ik ook echt gebruiken kan. Wil je iedereen hetzelfde geven of echt op de persoon uitgekozen?
Een kookfreak kan je een gevuld kruidenpotje of speciaal zoutpotje geven, komt altijd van pas.
Ik ben verslaafd aan lippencreme, dus een labello (of ander merk) is altijd lekker en leuk.
Een collega die van bier houdt kan je een flesopener geven (gewoon een hele simpele)
Een zak drop of iets van een chocolade reep voor de zoetekauw van de afdeling.
Aansteker voor iemand die rookt.
Nagelvijl.

enz.

Bij de blokker heb je zo'n een euro rek, daar zitten vaak wel grappige dingen in (en ook praktische dingen, ik had daar laatst voor een euro zo'n setje maatlepeltjes om mee te koken, erg blij mee)
Of action natuurlijk.

Succes!

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2016 om 15:20

Als je bij mij in de stad woonde

zou ik leuke tashangers of sleutelhangers voor 2 euro voor je kunnen maken ). Maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Ik heb als afscheid voor de teams waarin ik gewerkt heb, 3 x 12 personen, een snoeppot gekocht en gevuld bij de teams neergezet. De receptioniste kreeg een eigen kleine variant. Via de interne mail heb ik iedereen hartelijk bedankt voor de fijne samenwerking.

Ik heb vaker afscheid genomen bij het betreffende bedrijf. Bij de eennalaatste is mij een etentje aangeboden. Krijg jij nog een afscheid van de collega's? Zo ja, dan zou je bij die gelegenheid een kaartje met een lief woordje uit kunnen delen. Zo nee, dan loop je even bij iedereen langs en geef je dat kaartje dan. Dat heb ik ook gedaan en dat werd wel gewaardeerd.

exmedewerker

exmedewerker

19-08-2016 om 11:35

gelukspoppetjes/geluksolifantjes

Bij de wereldwinkel. Kaart erbij met persoonlijke tekst. Heeft een collega van me ook gedaan. Kaart heb ik nog steeds en poppetje ook.

... het lastige is...

... is dat dit voor jou een beladen moment is, waar je met zorg bij stil staat. Voor anderen voelt dat vaak anders (is mijn ervaring).

Een persoonlijk kaartje is een goed idee, daar kun je wat op kwijt. Andere dingetjes zou ik alleen doen als je iets origineels kunt verzinnen wat voor jou zelf (!!) van betekenis is. Het gaat vooral om jouw gevoel hierbij.

Veel mensen die later nog eens teruggaan naar hun werkplek, doen de ontnuchterende ontdekking dat alles is doorgegaan zonder hen, dat er veel is veranderd, dat soms dingen die voor jou belangrijk waren er niet meer zijn, en dat de mensen die je best even zou willen spreken er niet zijn of geen tijd hebben.

Kortom - weg is weg. Logisch, maar toch even au.
Goed dat je met aandacht gaat vertrekken! Op naar iets nieuws en veel plezier daarbij.

rose

rose

19-08-2016 om 13:46

hmm

Bromvlieg schrijft wat ik denk. Verder vind ik dat gelukspoppetje wel een leuk idee, in een kaart vastgezet met persoonlijke boodschap.

Ik vind het ook altijd een vervelend momentje als ex-collegae terugkomen op de koffie. Daar hebben wij idd geen tijd voor en dat wordt dan een beladen moment waarin je eigenlijk niks durft te vragen omdat je geen tijd hebt voor een uitgebreid antwoord.

Marg

Marg

19-08-2016 om 22:31

Leuk

Ik heb eens een geluksolifantje gekregen en een klein kaartje met een spreuk. Beide altijd in mijn tas al jaren, het was met zorg uitgezocht dat kon ik merken en dat vond ik bijzonder. Als er pauze is en iemand komt eens terug: leuk, daar is bij ons aandacht voor, maar met maar 20 collega's kan dat misschien ook en is de band misschien hechter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.