Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moeder

Moeder

04-01-2015 om 23:59

Advocaat

Mijn ex man wil een rechtszaak tegen mij beginnen over een van onze kinderen.
Waar kan ik nu het beste terecht voor advies? Bij de advocaat die de scheiding heeft geregeld? Het Juridisch Loket? Iemand anders?
Gezien mijn inkomen heb ik recht op een toevoeging en voor mij maakt het natuurlijk niet waar ik ga. Het belangrijkste is dat ik goed advies krijg.

Intake

Ik zou een familierechtadvocaat zoeken en dan af laten hangen van het intake gesprek. Klikt het. Denken jullie ongeveer hetzelfde over de zaak die je exman gaat beginnen.
Je kunt de vraag ook in je omgeving stellen, je zoekt een advocaat dan heb je kans dat mensen je iemand aanbevelen.
Overigens denk ik dat je ook heel goed je kunt melden bij het juridisch spreekuur in de wijk. Die hebben vaak ook goede contacten.
Als je al weet waar het over gaat kun je ook nog voor de 'beste' gaan. Ik heb een vriendin die indertijd Moskovitch kon interesseren, met toevoeging. En gaat het over kinderbeschermingszaken kun je ook nog het kantoor van Richard Korver vragen.
Maar beter nog is het zaken doen zonder advocaaten en rechter als je dat kunt vermijden.
Meld je ter orientatie een keer bij het juridisch loket. Dan word je vanzelf wat wijzer.

moeder

Als de advocaat die destijds de scheiding deed goed is bevallen en ook jouw advocaat was - dus niet de advocaat van jullie beiden, of van je ex - dan zou ik me daar weer melden.

Het Juridisch Loket zal vaak proberen je naar mediation te sturen. Dat hoeft overigens geen gek idee te zijn.

Wat voor zaak is het? Wat wil je ex dat jij niet wil?

Groeten,

Temet

Moeder

Moeder

05-01-2015 om 19:06

Advocaat

Ik heb de advocaat die de scheiding heeft geregeld gemaild of hij eventueel advies wil geven. Dat is dus afwachten. Als die het niet gaat doen ga ik eens informatie vragen bij het Juridisch Loket. Daar ben ik eerder al goed geholpen. Voor mediation sta ik wel open maar ik betwijfel of de ex dat wil. Ik heb een aanbod gedaan waar hij niet op ging. Hij wil het hard spelen en dat is zijn keus. Vandaar dat ik denk dat mediation niks gaat worden. Het gaat over de verblijfplaats van een van de kinderen Temet. Maar meer wil ik er vanwege de herkenbaarheid niet over kwijt. De vijand kent mijn favoriete hangplek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.