Werk, Recht en Geld
Leanne
26-08-2022 om 14:28
Advies over werksituatie
Mijn werkgever (ik werk hier nu vijf jaar) was lang tevreden over mij. Inmiddels heb ik dat gevoel al zeker een half jaar niet meer. Ik heb eens laten doorschemeren dat ik me eenzaam voel binnen dit bedrijf. We werken sinds corona thuis en zijn dat blijven doen. De werkzaamheden laten dat toe maar ik mis de interactie met collega’s. Omdat ik een solofunctie heb, kan het voorkomen dat ik op een dag niemand spreek. Dat aangeven is misschien een grote fout geweest. Het is alsof mijn werkgever vindt dat ik na die kritiek dan ook maar weg moet gaan.
Maar als ik eerlijk ben, werd ik al eerder op een zijspoor gezet. Minder betrokken bij dingen die speelden. En inmiddels kom ik bij werkverdelingen al niet eens meer ter sprake en kan ik mijn uren niet vullen met werk. Oké, het is nu ook komkommertijd, maar mijn andere collega’s hebben het wel druk. Het wordt ondertussen vernederend maar te moeten aangeven dat ik niets te doen heb. Ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat ik op een passieve manier wordt weggesaneerd.
Voor iedereen zou het het beste zijn dat ik een andere baan vind. Wat ik nu doe is voor mij carrière-technisch gezien een dood spoor, dus ik moet ook echt wat ánders. Enerzijds komt het dus goed uit dat ik niks te doen heb, maar ik ben zo bezig mezelf staande te houden en analyseren wat er allemaal onder zit, dat ik psychisch compleet op ben. Komt bij dat ik privé in onrustig water zit, dus een beetje stabiliteit was nu wel fijn geweest.
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Voorstellen om uit elkaar te gaan met een transitie-vergoeding? Ziek melden? 'Gewoon' m'n baan opzeggen zodat ik dit achter me laat en ruimte heb om te gaan uitzoeken wat ik verder ga doen? De banen liggen voor het oprapen, schijnt, maar of dat ook geldt voor een starter van middelbare leeftijd valt te bezien. Ik vind het geen enkel probleem om te werken en te leren... en het lijkt me heerlijk om daar eindelijk weer energie van te krijgen, want dat ontbreekt me hier totaal.
Ik weet dat ik best veel aannames doe over mijn werkgever, maar ik durf niet meer op de man af te vragen of ik de dingen goed zie, bang om deuren dicht te gooien. Want ondanks alles ben ik bang dat ik keuzes maak waar ik spijt van krijg.
Bijtje82
27-08-2022 om 08:27
Bah, jouw werkgever klinkt al net zo als de mijne. Bij mij is het weliswaar heel druk en ik loop de benen uit mijn lijf. Draaf op op dagen dat ik normaal niet werk. Maar een dankjewel kan er niet vanaf. Nee, ze geven je vooral het gevoel dat niks genoeg is. Mijn collega en ik krijgen gewoon geen hulp, terwijl het al meerdere malen is aangegeven. En mijn collega is echt niet op zijn mondje gevallen hoor. Bij ons is het gewoon een ongeorganiseerde bende. Vreselijk.
Maar van baan wisselen is voor mij ook moeilijk. Die gedachten.. Ben ik wel goed genoeg idd, kan ik dat wel, wat vinden ze van mij. Sollicitatie gesprekken met vragen waar je geen antwoord op hebt.
dan
27-08-2022 om 08:32
Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 08:27:
Bah, jouw werkgever klinkt al net zo als de mijne. Bij mij is het weliswaar heel druk en ik loop de benen uit mijn lijf. Draaf op op dagen dat ik normaal niet werk. Maar een dankjewel kan er niet vanaf. Nee, ze geven je vooral het gevoel dat niks genoeg is. Mijn collega en ik krijgen gewoon geen hulp, terwijl het al meerdere malen is aangegeven. En mijn collega is echt niet op zijn mondje gevallen hoor. Bij ons is het gewoon een ongeorganiseerde bende. Vreselijk.
Maar van baan wisselen is voor mij ook moeilijk. Die gedachten.. Ben ik wel goed genoeg idd, kan ik dat wel, wat vinden ze van mij. Sollicitatie gesprekken met vragen waar je geen antwoord op hebt.
Enorm frustrerend, dit soort situaties. Die zuigen de energie weg uit je lichaam. Bij ons is het ook zo, als je iets aangeeft, dan wordt er niks mee gedaan. Geen waardering ook dus heb deze week besloten om wat uren in te leveren van een dienst die te belastend voor me wordt. Dan maar wat minder salaris. Ik kijk intussen ook rond naar andere functies, desnoods op een andere locatie, want ik wil wel het liefst bij deze werkgever blijven werken.
AnnaPollewop
27-08-2022 om 14:00
Dymo schreef op 26-08-2022 om 17:26:
Zoek een goede jobcoach en laat je coachen naar een nieuwe functie. Ik weet niet waar je woont, in Amersfoort zit een heel goede. Misschien wil je werkgever het wel vergoeden als hij van je af wil.
Hoi Dymo, welke jobcoach is dat in Amersfoort?
Dymo
27-08-2022 om 17:09
WendelmoedM schreef op 27-08-2022 om 14:00:
[..]
Hoi Dymo, welke jobcoach is dat in Amersfoort?
Marijke van Hamersveld. Ze werkt ook veel in opdracht van werkgevers, maar ook voor mensen die niet precies weten wat ze met hun werk aanmoeten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.