Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Thomas

Thomas

29-10-2015 om 16:53

Aangifte tegen mij

Weet iemand (Temet?) hoe je erachter komt of iemand aangifte tegen je heeft gedaan?

Iemand dreigt er mee al enkele weken, en vanzelfsprekend ga ik dat niet aan hem vragen, maar ben natuurlijk wel benieuwd.

Politie bellen

Dat heb ik indertijd gedaan in elk geval. Was geen aangifte tegen mij.

Tsjor

ik zou het niet weten

Ik zou het niet weten, helaas. Maar kennelijk werkt het om de politie te bellen, zie Tsjor, dus dat zou ik dan maar doen.

Als iemand dreigt zou ik maar gewoon op licht hautaine toon zeggen dat hij maar moet doen wat hij niet laten kan. Zelfs als die aangifte gedaan wordt is het de vraag of je er ooit nog wat van hoort.

Ik ben nu overigens wel nieuwsgierig: waar zou die meneer dan aangifte van gaan doen?

Groeten,

Temet

Thomas

Thomas

31-10-2015 om 13:05

Wat het is

Hoi Temet, vanwege de herkenbaarheid ga ik niet vertellen waar het over gaat, ik kan wel verklappen dat het niet tegen mij maar tegen een familielid is. Maar dat detail doet er niet zoveel toe.

Die licht hautaine toon hebben we al aangeslagen en de buurtagent geeft ze weinig kans van slagen, maar we zijn toch zenuwachtig.

Ik heb vrijdag gebeld, kon maandag terugbellen, want blijkbaar eindigt vrijdagmiddag om 15 uur de werkweek op het politiebureau.

Mijn ervaring

Hert kán zijn, dat een telefoontje zaken in versnelling zet. Dat is althans mijn ervaring. Het telefoontje maakte duidelijk, dat de aangifte bekend was, dus werd in de week daarna iemand opgeroepen voor verhoor. Dat laatste is allemaal doodeng, maar het verhoor was zeer professioneel en daarmee was alles ook in 1 dag opgelost. Onzekerheid of het gevoel van dreiging of zelfs chantage is erger dan zo'n dag verhoor.
Met open vizier gewoon er tegenaan gaan.

Stel dat er geen aangifte is gedaan, dan kun je alsnog vragen wat je moet doen, aangezien iemand steeds zegt dat hij/zij aangifte wil doen of heeft gedaan. Hoe haal je die dreiging weg?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.