Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

corine

corine

24-03-2015 om 13:29

aangifte 2014

Ik heb net mijn vooraf ingevulde aagifte 2014 doorgenomen en alles klopte.
We krijgen dit jaar (nog) minder terug dan andere jaren.
Nu weet ik van de nog te verrekenen belasting over het vakantiegeld van vorig jaar,wat iedere nl moet terug betalen,maar ik kan daar in de aangifte nergens iets over terug vinden.
Het zou wel verklaren waarom we dit jaar weer minder terug krijgen,maar het lijkt me zo vreemd dat dit nergens vermeld staat.
Ik heb ook geen zin in een naheffing dus is wr iemand die hier meer van weet,wordt dit automatisch in de aangifte verwerkt?

Barvaux

Barvaux

24-03-2015 om 19:19

corine

Volgens mij gaat dat over volgend jaar, dus over het jaar 2015 wat je vólgend jaar pas terug krijgt.

Yeti

Yeti

24-03-2015 om 19:31

heffingen inkomensafhankelijk

Volgens mij zijn de arbeidskorting en de algemene heffingskorting en inkomensafhankelijk geworden. Hoe hoger het inkomen, deed te lager de kortingen.

corine

corine

25-03-2015 om 09:19

bedankt

Bedankt voor jullie antwoorden. De link van Wil kende ik nog niet en als ik die lees lijkt het me dat het daarmee verrekend is.
Dat zou wel verklaren waarom het bedrag lager is.
Barveaux, waarom denk je dat het over 2015 gaat? Zijn er dan nu weer wijzigingen in de premies vakantiegeld en/of dertiende maand?

Barvaux

Barvaux

25-03-2015 om 11:39

corine

Nou juist DIT jaar was toch bekend dat er iets fout ging met het vakantiegeld en nu ben je bezig met de aangifte over 2014...

corine

corine

25-03-2015 om 12:00

nee toch.....

Barveaux,nu snap ik het niet meer geloof ik..
De problemen bij de belastingdienst waren toch over 2014?
In de link die Wil gaf staat ook dat het over het teveel gekregen vakantiegeld en 13 de maand gaat wat teveel uitbetaald is in 2014.
Dus is het toch logisch dat het nu in de aangifte verwerkt wordt?
Of ik begrijp er helemaal niet van natuurlijk,kan ook!

Barvaux

Barvaux

25-03-2015 om 12:02

dan zal ik het wel niet begrepen hebben, sorry.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.