Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lampenkap

lampenkap

27-11-2012 om 21:16

Aanbod eenmalige uitkering pensioen

Vandaag kreeg ik een brief van een pensioenfonds waar ik ooit een minimaal pensioentje heb opgebouwd. Omdat het om een laag (< 100 euro) bedrag gaat bieden ze de mogelijkheid dit af te kopen. Er gaat dan nog belasting van af.

Binnen twee weken na dagtekening van de brief (is 20 november; vandaag ontvangen...) moet ik reageren als ik het wil.

Het pensioenfonds noemt enkele voor- en nadelen: "ik ontvang het bedrag op korte termijn" en "mijn totale vermogen komt toch wel in orde" worden als voordeel voor de afkoop genoemd, "ik heb al zo weinig pensioenopbouw" en "ik heb het niet nodig en bewaar het liever" als nadelen voor de afkoop.

Ik heb door omstandigheden (o.a. ZZP-er die op de tenen moet lopen om een minimum over te houden) amper pensioen, ben inmiddels 50 jaar oud. Het gaat om nog geen honderd euro en wat blijft er onder de huidige omstandigheden van over? Als het als pensioen uitgekeerd wordt over 17 jaar zal het ook niet veel voorstellen. Dus ik neig er naar om te zeggen: incasseren maar, ik hou er vermoedelijk 50-60 euro netto aan over, het heeft geen invloed op mijn toeslagen of een uitkering dus laat ik er maar een leuke kerst van vieren.

Of is dat dom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

27-11-2012 om 21:41

Lampenkap

Ook aan de orde gehad. Maar wat heb je eraan om het in pensioen te laten uitkeren tegen die tijd? 1 Euro per jaar? Dat schiet echt niet op. Ik zou het laten uitkeren en er iets leuks van kopen. Heb je meer plezier van dan een jaarlijkse uitkering van een enkele euro. Tenminste, zo zie ik dat. Of je voegt het toe aan je spaarrekening, een (mini)appeltje voor de dorst plus wat rente.
Gr. Bibi

lampenkap

lampenkap

27-11-2012 om 21:57

Precies

Dat was ook mijn eerste reactie. Tegen die tijd kan het wel verdampt zijn, of kan ik allang dood en begraven zijn.
Dan ga ik er liever iets leuks mee doen met kerst, met de kinderen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.