Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

24-08-2012 om 12:11

5 euro terugvragen?

Ik heb een tijdje geleden 5 euro voorgeschoten voor een collega (tevens mijn voormalig leidinggevende) voor het afscheidscadeau van een andere collega. Ze mailde dat ze het geld naar me zou overmaken. Dat is nu, inmiddels 2 maanden later, nog niet gebeurd. Zouden jullie een mailtje sturen ter herinnering?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kiezen

Dit is die dame gewoon vergeten. Mij overkomt dat ook wel eens, laatst nog (en toen ging het om meer dan 5 euro). Ik was blij dat de vriendin in kwestie het later alsnog aanstipte (en had toen gelukkig geld bij me om meteen te betalen).
Ik zou haar eraan herinneren. Mailtje, of even langsgaan (weet niet hoe groot het bedrijf is). Dan is het maar klaar.

Of je moet besluiten dat je 5 euro de moeite niet vindt, en ook dan is het klaar.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

24-08-2012 om 12:37

Gewoon vragen

Ik zou dat zeker persoonlijk vragen. Ik denk dat ze het stomweg vergeten is.
Ik leen ook wel eens een paar euro aan een collega en ben dan 2 dagen later altijd stomverbaasd als ik wat munten in mijn hand gedrukt krijg. Vergeten...

Vic

Vic

24-08-2012 om 12:42

Ik zie haar niet vaak

Mijn collega is op een andere vestiging gaan werken, dus ik zie haar nu nog sporadisch. Als ik het terug ga vragen moet dat dus via de mail of telefonisch.

Mail

Ik zou haar wel mailen of bellen en informeren hoe het is op de nieuwe vestiging en haar dan (terloops?) nog aan die 5 euro herinneren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tuurlijk!

ik zou zoiets kunnen vergeten en vind het dan vooral fijn dat, mocht ik het vergeten hebben, iemand me attendeert!
Gewoon even mailen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-08-2012 om 18:23

Ja wel mailen

Ik zou me ook heel erg bezwaard voelen als ik na een flinke tijd nog achter zou komen dat ik een schuld heb openstaan, hoe klein ook.

Wat mij betreft dus ook even een vriendelijke reminder sturen. Het is niet zo'n groot bedrag, maar het is wel jouw geld.

Wel mailen

Ik kreeg laatst ook zo`n mailtje en was blij met de herinnering.Ik ben niet vergeetachtig met terugbetalen en het was dan ook de eerste en ik hoop de laatste keer dat ik het was vergeten.Ik denk niet dat de hoogte van het bedrag ertoe doet. Lenen is lenen en dus terugbetalen. Juist daarom heb ik een hekel aan het voorschieten van een gezamenlijk cadeau, je kan altijd achter je geld aan leuren. Ik ga eerst met de pet rond en dan pas het cadeautje kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.