Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-01-2017 om 17:09

2x wa verzekerd

Mijn man speelt graag met afstandsbestuurbare auto's. Het is op dit moment nog niet helemaal duidelijk of onze verzekeraar schade vergoed wat hij ermee zou kunnen veroorzaken. Er schijnt een verzekeraar te zijn die iig betaald en nu is mijn vraag of je 2 wa verzekeringen mag hebben. Mijn man denkt van niet.

Zelf vind ik het nogal vergezocht allemaal, maar mijn man is nogal verstandig en dus denk ik nu met hem mee.

Vesta

Vesta

29-01-2017 om 17:14

lastig

je mag net zo veel aansprakelijkheidsverzekeringen hebben als je wil. Er zit niets wettelijks aan behalve bij de autoverzekering waar deze wettelijk verplicht is.

Alleen als er een schade is, dan is het bij meerdere verzekeringen lastig om te claimen omdat ze naar elkaar zullen gaan wijzen.

Je moet je huidige verzekeringspolis bestuderen of hier iets over in staat of de verzekeraar bellen en deze specifieke vraag stellen, mogelijk dat ze daarvoor een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering bieden net zoals bij bergsporten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-01-2017 om 17:22

Wij hebben werkelijk nog nooit iets bij een verzekering geclaimd en weten hier dus echt niets van.
Dus als wij bij schade claimen bij verzekeraar A kan die zeggen dat we naar de andere verzekeraar moeten? Wat hebben die daarmee te maken dan?

Kwetsbaar

Hopelijk kunnen de verzekeraars bij dubbelboeking gewoon met elkaar overleggen wie het dan gaat vergoeden. Ik had vroeger een fiets die uit de box gestolen werd. Het slot bleek niet geforceerd. Daarbij was niet duidelijk wie het ging vergoeden. De inboedelverzekering, de fietsverzekering, maar ook bleek er een verzekering op de ketting te zitten. Ze overlegden gewoon met elkaar en kwamen eruit.
Maar in deze extreme tijden ben je denk ik toch kwetsbaar voor strijd. Alles om de kosten te drukken terwijl het doel van de verzekering, solidariteit bij de soressituaties van het leven, steeds meer uit beeld raakt door de focus op winst, lage kosten, de rekening bij een ander leggen dan jezelf.
Dus ik zou liever vooraf met je eigen verzekering overleggen of dit gedekt is of hoe je het dekkend kunt krijgen.

Elfje65

Elfje65

29-01-2017 om 21:24

Polisvoorwaarden

Als het goed is kun je dit in de voorwaarden vinden bij de uitsluitingen. Als dit inderdaad niet vergoed wordt gewoon op zoek gaan naar een andere verzekering. 2 wa verzekering heeft niet zoveel zin, aangezien er altijd maar 1 uitbetaalt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-01-2017 om 22:17

Voorwaarden

Dit staat er: ¿ Wel verzekerd: schade door elektrisch speelgoed en huishoudelijk apparaten die niet harder mogen dan 16 kilometer per uur. Bijvoorbeeld een zitmaaier-

Mijn man heeft 2x gebeld en twee keer een ander antwoord gekregen. Nu heeft hij een mail gestuurd.

Elfje65

Elfje65

30-01-2017 om 07:53

Valt onder elektr. Speelgoed

Lijkt mij. Tenzij de maatschappij zelf kan aangeven waarom dit niet het geval zou zijn. Is het echt een hele speciale auto?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-01-2017 om 08:02

Nou

Het kan harder dan 16 km per uur.

Vesta

Vesta

30-01-2017 om 09:15

grijs gebied

je zit net in een grijs gebied.
Want valt het onder speelgoed, dan is het gedekt ook al kan het sneller dan 16km per uur. Want die 16 km slat zoals het er nu staat op huishoudelijke apparaten (een zitmaaier bv) en niet op speelgoed.

Deste meer reden om zwart op wit een uitspraak van de verzekeraar te krijgen.

En slat moet slaat zijn, maar dat wil niet gewijzigd worden......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.