Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

25 jaar in dienst, niks gekregen

ik was vorige week 25 jaar in dienst, ik ben best wel enorm teleurgesteld omdat ik nog geen bloemetje heb gekregen. Ik heb vorige maand tegen mijn baas gezegd ik in mei iets met collega's organiseer voor het 25 jaar in dienst zijn, dus neem aan dat ze dan wel iets geven. Maar ik had toch wel verwacht dat je op de dag van 25 jaar in dienst iets geeft. Ik zorg altijd voor alle cadeau s voor collega's. Nu mag ik ook iets uitzoeken vanuit de stichting, maar daar moet ik waarschijnlijk ook zelf achteraan. Ik weet ook eigenlijk zeker dat mijn baas een mail van de stichting heeft gehad met de datum. Wat vinden jullie ervan?

Slecht, zeker omdat je ze nog aan herinnert hebt ook! Ja wat doe je eraan helaas niks meer de dag is voorbij maar ik vind het super slecht en zou er wel echt iets van zeggen! Alsnog wel gefeliciteerd

Oh ik ken het gevoel. Ik kreeg ineens een klap geld op mijn bankrekening en ik dacht dat er een fout was gemaakt. Toen ik naar financiën belde, bleek het een bruto maandsalaris te zijn omdat ik 25 jaar in dienst was. Daarna nooit meer iets over gehoord, ook niet van mijn leidinggevende. Twee maanden later ben ik ergens anders gaan werken. 

Kikki39

Kikki39

14-04-2025 om 21:27 Topicstarter

oh echt? Ook erg zeg!
Ik hoef totaal niet in de belangstelling te staan, maar een bloemetje op het bureau zou ik wel waarderen. Ben er best boos over, zelf zorg ik altijd voor iedereen op het werk. Ik neem mijn collega's het ook niet kwalijk die weten het niet, maar een baas moet dat gewoon bijhouden.

Ik heb ooit jaren ergens gewerkt waar ik ook altijd degene was die dacht aan cadeautjes voor verjaardagen en geboortes, kaartjes bij overlijden van familieleden enz. Na al die jaren had ik een andere baan gevonden. Op mijn laatste dag ging ik om 17 uur gedag zeggen tegen mijn baas. Hele dag had niemand ook maar iets gezegd of gedaan. Baas keek op en zei: oja, nou, ajuu. 
Dat was mijn afscheid. 

MRI

MRI

15-04-2025 om 09:57

Nou zeg wat onattent! Het zal wel zo werken dat de baas denkt dat het weggeregeld is dus niet zijn/ haar taak. 
Hier wisselt zoonlief van baan en krijgt notabene een grote bos bloemen vóordat en omdat hij bij de organisatie komt werken. Aardig maar wat overdreven. En jij hebt er nb 25 jaar gewerkt? Zeg je er dan iets van? Of laat je het gaan?

HollyHobbie schreef op 14-04-2025 om 21:22:

Oh ik ken het gevoel. Ik kreeg ineens een klap geld op mijn bankrekening en ik dacht dat er een fout was gemaakt. Toen ik naar financiën belde, bleek het een bruto maandsalaris te zijn omdat ik 25 jaar in dienst was. Daarna nooit meer iets over gehoord, ook niet van mijn leidinggevende. Twee maanden later ben ik ergens anders gaan werken.

Heb liever het geld dan een bloemetje en een oud stukje appeltaart.

Kikki39

Kikki39

15-04-2025 om 17:01 Topicstarter

nee, ik zeg er niks van. Het geld krijg ik ook. Maar ik had graag een bloemetje gehad, gewoon uit waardering.

Mijn werkgever zou ook niet aan dat bloemetje denken, ik en mijn collega's houden hem op de hoogte wanneer er iemand jarig is of een jubileum wat gevierd moet worden. Hij trekt wel gelijk zijn portemonnee voor een bos bloemen en gebak maar er zelf aan denken...nee.

Kikki39

Kikki39

15-04-2025 om 21:39 Topicstarter

de datum krijgt hij via de mail wanneer er een jubileum is, daarbij heb ik verteld dat ik iets ga organiseren omdat ik 25 jaar in dienst ben

Sommige werkgevers zijn helaas zo. Die van mij is het bij 12,5 jaar ook vergeten. Probeer het plezier in je werk er niet door te laten bederven.

Oh bah wat vreselijk onattent!!

Zeker ook voor jou Dymo, dat vond ik helemaal erg om te lezen!

Kikki39 schreef op 15-04-2025 om 21:39:

de datum krijgt hij via de mail wanneer er een jubileum is, daarbij heb ik verteld dat ik iets ga organiseren omdat ik 25 jaar in dienst ben

Misschien wacht hij met het bloemetje geven tot het moment dat je het viert.

maar wachten ze nou niet gewoon totdat jij het viert? Omdat je dat hebt aangekondigd. Anders moeten ze dan met lege handen komen.

Mensen die heel attent zijn en alle sociale dingen regelen op kantoor hebben vaak de verkeerde verwachting dat de niet-attente mensen dat ook voor hen doen. Maar die denken daar nooit aan omdat het toch wel wordt geregeld. Laatst was er ook een draadje van iemand die kaartjes stuurde, cadeaus regelde maar klaagde dat anderen het niet terugdrden. Zij begreep niet dat anderen blijkbaar geen waarde hechtten aan kaartjes.
Maar neemt niet weg dat ik dit voor Kiki39 heel lullig vind.

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 06:59 Topicstarter

nou precies, ik wist het vantevoren wel dat het zo zou gaan. Maar ik vind het geen excuses om te zeggen "hij is niet zo". Hij heeft letterlijk de datum doorgekregen, hoe moeilijk kan het zijn. En ik hoef ook helemaal niks hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.