Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

jongeblom

jongeblom

28-03-2015 om 08:17

25 jaar in dienst

Het is net bekend geworden dat het werk wat onze afdeling doet door ons bedrijf wordt afgestoten en per 2016 door een ander bedrijf gedaan gaat worden. De verwachting is dat het personeel meegaat maar dat weten we nog niet zeker, dat is nog wel effe een dingetje .
Maar wat ik hier wil vragen, ik zou per februari 2016 25 jaar in dienst zijn en volgens de CAO krijg je dan een financiele bonus. Het andere bedrijf valt onder een andere CAO. Als het personeel meegaat begint het dientverband dan opnieuw? En mis ik dan dus net die bonus? Naja als dat zo is dan moet ik tegen die tijd gewoon maar blij zijn dat ik nog werk maar jammer zou het wel zijn.

Yeti

Yeti

28-03-2015 om 08:27

hangt af van het sociaal plan

Dat soort dingen worden vastgelegd in een sociaal plan, net als de manier waarop medewerkers over gaan (mens volgt taak, of moet iedereen opnieuw solliciteren). Dingetje voor de OR en de vakbond.

Okie Dokie

Okie Dokie

28-03-2015 om 11:37

Dit

Zou ik gewoon even navragen. Veel praktischer dan een draadje over opzetten.
Of ben je bang voor hebberig te worden aangezien?

Tine Winkel

Tine Winkel

28-03-2015 om 11:39

vergelijkbaar

ik zit met dezelfde duur dienstverband als jij en bij ons is de bonus een maandsalaris. Dat vind ik toch wel een substantieel bedrag en ik zou er idd erg van balen als me dat zo door de neus zou worden geboord... Is er niet iemand van PZ of de OR bij wie je zoiets kan navragen

jongeblom

jongeblom

28-03-2015 om 12:03

Navragen

Ja, hier is het ook een bruto maandsalaris Tine. Omdat het vers van de pers is heb ik het er nog niet op mijn werk over gehad, ik dacht misschien weet iemand het hier wel. Ik bedacht het me omdat het voor mij net 1 maand scheelt. En ja we kunnen aan het eind van het jaar wel eens grotere problemen hebben dan dit soort regelingen dus het moet niet lijken of ik dat het belangrijkste vind, is natuurlijk ook niet zo. Geen werk meer is al helemaal geen bonus, ook al heb je er 24 jaar en 11 maanden gewerkt.
Goed idee om het eens te vragen bij onze OR, die zullen zich moeten bezighouden met een sociaal plan toch? De directeur heeft bij de mededeling dat dit staat te gebeuren gezegd dat, omdat het werk weggaat bij ons bedrijf, iedereen van onze afdeling boventallig verklaard zal worden. Het lijkt me dat daar een soort van toestemming van het UWV voor moet zijn en dat de vakbond ook wel zal meekijken.

Moni

Moni

28-03-2015 om 12:24

Het scheelt dat het om één afdeling gaat

Meestal wordt een overstap naar het andere bedrijf dan goed geregeld, zoals oude rechten die meegaan naar het nieuwe bedrijf. Tenzij in dat nieuwe bedrijf er niet gedaan wordt aan bonussen bij 25 jaar in dienst.
Heb je de cao's al vergeleken?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.