Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Loopfiets voor 5,5 jarige, of tips

Voor onze dochter willen we graag een loopfiets. Dit omdat het is aangeraden door de fysiotherapeut. Ze heeft namelijk een motorische achterstand en hierdoor zou ze haar evenwicht beter leren beheersen.
'Helaas' is ze vrij groot, dus zijn die standaard loopfietsjes (voor 2/3 jarigen) veel te klein.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

09-11-2009 om 20:56

Trappers eraf

Hier hebben mijn kinderen de fiets altijd eerst als loopfiets gebruikt. Dat deden ze zonder zijwielen.
Je kunt dan een 12 of 16 inch fietsje gebruiken.
Als je de trappers eraf haalt maken ze de zelfde beweging.
Groetjes

Mamarijke

Mamarijke

10-11-2009 om 11:28 Topicstarter

Toja

Weet je dan een merk waarbij dat kan, want bij haar huidige fietsje kan dat niet.

Inge M

Inge M

10-11-2009 om 20:55

Eraf halen kan altijd, desnoods zaag je ze eraf

er weer opzetten kan veel moeilijker zijn.
Dus neem een oud fietsje waarbij kind met de voeten stevig op de grond kan. Als eigen fiets daar te duur voor is, koop je een heel goedkoop tweedehandsje.
Een loopfiets is echt ideaal om het evenwicht te leren.

toja

toja

11-11-2009 om 21:10

Goed idee

van de voorgaande schrijfsters; want ik dacht dat ze er overal makkerlijk af te halen waren Merk zou ik ook niet meer weten; mijn zoon is inmiddels aan een 26 inch fiets toe, is dus al even geleden, haha.
Heb nog even gegoogled en er zijn wel heel veel soorten loopfietsen; maar de meeste vanaf 2,5 jaar. Zag ook wel een combifiets (lopen en fietsen) maar die was al iets van 230 euro. De optie van hierboven is dan toch goedkoper. Google anders eens op loopfietswereld.
Succes!

Mamarijke

Mamarijke

18-11-2009 om 21:56 Topicstarter

Proberen

Manlief gaat van het weekend proberen of de trappers van haar huidige fietsje eraf kunnen. Bedankt voor de tip.

mpronk

mpronk

24-11-2009 om 11:34

Lotgenoot

mijn dochter is aan een oog blind met 27,5 wk geboren en motorisch veel problemen. ze is nu 10 jaar. fietsen was voor haar ook moeilijk. Lang op en klein fietsje gefietst. Met ruim zes jaar fietste ze los.
Wat een feest was dat.

marion

Hendrika64

Hendrika64

24-11-2009 om 14:55

16 inch fiets

Hallo, mijn dochter durfde niet te fietsen zonder zijwieltjes heb toen gezegd dan ga je maar loopfietsen, de trappers heb ik erop laten zitten. Op een gegeven moment ging ze zo hard dat ik zei: Als je je voeten op de trappers zet dan fiets je zelf. Volgens mij hebben ze geen last van de trappers bij loopfietsen dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.