Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Annie

Annie

27-04-2018 om 14:38

wie is er handig in zoeken en wil mij helpen? (weg willen met Hemelvaart)

Dag!

Ik vind het erg ingewikkeld om iets betaalbaars te vinden voor een midweekje weg. Het begint me na een half uur al te duizelen. Toch willen we graag even weg van 10 mei en vertrek op 13 mei.

Zijn er mensen die dat leuk vinden en er handig in zijn? Die VVV-tje voor me willen spelen? Ik woon zelf in de provincie Groningen, dus daar hoeft de reis niet heen te gaan. Verder ben ik gauw tevreden.
Zet ik hieronder even de richtlijnen.

- periode 10-13 mei
- 4 personen (1 minder valide) / 3 slaapkamers
- 1 hond
- liefst op een eiland (maar de boot met auto is duur
- leuk oud stadje??!!
- bos??!!
- NIET op een park - geen hotel
- hou de kosten liefst op totaal maximaal 500=
- B&B mag ook!

En.... go!

Niki73

Niki73

27-04-2018 om 14:48

Zeeland?

Als je liever geen boot neemt, hebben Zeeland en de Noord-Hollandse kust ook veel zee, strand en duinen.

Triva

Triva

27-04-2018 om 14:53

zo vaag

Dat is niet fijn om te zoeken voor een ander. Je wil dus een prive huisje (want niet op een park) en bos weet je niet zeker en dat stadje is ook al een vraagteken. Dat werkt niet zo. B&B is onbetaalbaar (70 euro per 2 personen per nacht is heel gewoon).

Triva

Triva

27-04-2018 om 14:54

waarom

wil je niet op een park? Dan heb je nog kans op een lastminute?

Triva

Triva

27-04-2018 om 14:58

Annie

Annie

27-04-2018 om 15:08

stadje of bos of zee

Die vind ik dus alle 3 goed.
Stadje is makkelijk voor mijn mindervalide man en ook leuk voor ons.
Bos en zee zijn fijn voor de rest van het gezin en hondje.

En verder vind ik 2 nachten weg ook al goed hoor. Ben al lang niet meer op vakantie geweest, dus ben snel tevreden...

Marie

Marie

27-04-2018 om 15:20

auto op de wal laten

Het is natuurlijk maar zo'n idee dat je perse met de auto op de boot moet. De Waddeneilanden zijn ook prima zonder auto te doen. Of moet het persé vanwege de mindervalide? Dan is Texel een prima optie.

Marie\

Marie\

27-04-2018 om 15:21

Hemelvaart = druk op Terschelling

O, ja, met Hemelvaart is het heel druk op Terschelling vanwege de HT-sloepenroeirace.

Maar wat heb je tegen een park?

bloemetje

bloemetje

27-04-2018 om 15:30

Hemelvaart drukste weekend van het jaar

Waarom wil je persé met Hemelvaart weg? Dat is een van de drukste (en duurste) weekenden van het jaar. Veel accommodaties zijn al maanden van te voren volgeboekt.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-04-2018 om 18:02

Wat ik ronduit ideaal vind

De natuurvriendenhuizen van het NIVON!

Daar kun je tegen zeer redelijke prijzen overnachten en zelf koken. Ze zijn stuk voor stuk gesitueerd in prachtige natuurgebieden.

Zie voor meer info: https://nivon.nl/

Tip

Vrijstaand huis op 100 meter van strand en met een slaapkamer beneden voor de minder valide.
Voor fijne strandwandelingen of vliegerenplezier op het strand.
Voor een oude stad kan je naar Alkmaar rijden.
De vloedkeerkring bij Petten is ook interessant.

https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p6807137

Kaori

Kaori

27-04-2018 om 20:09

Flanagan

Vloedkeerkring bij Petten?
Je bedoelt de Hondsbosschezeewering.
of zoals wij 'm altijd noemden sinds een epic fail van een klasgenoot: de Hondsdollezeewering.

Geen idee wat daar interessant aan is, een stuk kale dijk tussen prachtige duinen, altijd tegenwind, welke kant je ook op gaat.

Kaori,

Ja, die bedoel ik. Ik zou alleen mijn reactie weer kwijt raken als IKON zoek moest gaan naar de juiste naam.

Ik vind de Hondsbosschezeewering een gebied waar een minder valide ( mogelijk in rolstoel? ) langs de kust kan rijden en zo van dichtbij de zeegolven kan bezichtigen, ruiken en horen.
Dat gaat wat moeilijker op een zandstrand.

Verder:
Maar er is ook een fort Kijkduin met ondergrondse gangenstelsel,
In de buurt is een bos, de donkere bossen.
Een vlinder-en tropische vogel park.
Een zwanenmeer.
En Schagen is ook gezellig.

Kaori

Kaori

27-04-2018 om 21:33

langs de kust

dan kun je beter naar Den Helder, daar kun je makkelijker bij de zee komen met een rolstoel/scootmobiel/auto.

In het bos bij Den Helder, de Donkere Duinen zit ook een leuk klimpark, wellicht iets voor de jongeren in het gezelschap.
In Anna Pauwlowna zit een leuk dierenpark: Landgoed Hoenderdael
In Callantsoog moet je echt een ijsje eten bij IJsie Prima

Je hebt er ook natuurgebied het Zwanenwater
Schagen is gezellig, maar ook Hippolytushoef is een gezellig dorp.
Net als Egmond aan Zee en Egmond Binnen.

Dit weekend zijn ook de bloemendagen in Anna Paulowna, maar dat is dan net te vroeg. Wel zijn er ook bloemendagen in Limmen van 5 - 11 mei.

Het is zeker een leuk gebied om een week of meer te verblijven.
Ga dan ook eens kijken in de enige Zuiderzeepolder van Nederland, de Wieringermeerpolder. Dit jaar is het precies 100 jaar geleden dat de Zuiderzeewet is ondertekend. Een knap staaltje van 2x droogleggen.

Bennikki

Bennikki

27-04-2018 om 22:13

Marktplaats

Daar staan vaak nog woningen op die nog vrij zijn in een vakantieperiode en je kunt zoeken op huisdier, regio, minder valide, aantal slaapkamers, enz

https://www.marktplaats.nl/z/vakantie/vakantiehuizen-nederland.html?categoryId=892&attributes=S%2C4609&attributes=S%2C7469&attributes=M%2C8796&startDateFrom=always

Leuk trouwens dat je na lange tijd weer eens op vakantie kan! Ik hoop dat je wat vind en het erg leuk gaat hebben!

Annie

Annie

27-04-2018 om 22:21

dank!

Ik ga jullie berichten morgen bestuderen en een keuze maken!
Ik wil met hemelvaart weg omdat 1 van mijn kinderen aangaf súper graag weg te willen en ik dat gun. Moet wel te doen zijn natuurlijk...
Lang niet geweest, nu ineens krijg ik de geest en de kriebels en heb ik een paar vrije dagen in het verschiet.

Nu snap ik ook waarom Terschelling zo druk is...

Een park, dat heb ik vroeger veel gedaan. Ik ben er klaar mee. De huisjes zijn vaak helemaal niet schoon en mijn mindervalide man is ook nog eens super allergisch. Ik weet het, het is allemaal niet zo lekker te combineren. Helaas is dat wel waar ik het mee moet doen... (inderdaad moet daarom de auto mee)

Annie

Annie

27-04-2018 om 22:34

een aantal links al gevolgd en inderdaad, tot nu toe alles vol

en das best balen

Triva

Triva

27-04-2018 om 23:08

park

Park niet schoon? Tja dat kun je overal hebben. Dan laat je het nog eens schoinmaken. Juist particuliere huisjes met tierelantijntjes zijn soms atoffig. Nieuwe huisjes op park zijn altijd schoon. Alleen om het stof niet naar een park terwijl je alles in de buurt hebt snap ik niet goed...

vlinder72

vlinder72

27-04-2018 om 23:21

Totaal iets anders

Landal vitamaris op schiermonnikoog. Totaal iets anders maar het ligt op een eiland. Auto neem je niet mee. Het is een appartementencomplex maar de ligging is prachtig. Aan de badweg. Dichtbij het dorp en dichtbij het strand. Appartementen bereikbaar met een lift. Klein zwembad.

Hoewel wij onze voorkeur hebben voor huizen gaan wij graag naar het landalpark op schiermonnikoog.

En er zijn nog appartementen beschikbaar en onder de 500 euro.

Alleen de hond....

Is niet welkom op Vitamaris.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2018 om 01:26

Kaori

Grappig dat jij Egmond Binnen een gezellig dorp vindt. Dat ben ik met je eens, maar of ik er als toerist heen zou gaan weet ik niet. Wel als je liever iets buiten het typische badplaats'gebeuren' zit, dan is Egmond Binnen prettig vertoeven. Zeker als je het leuk vindt om te wandelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2018 om 01:31

Annie

Ik heb het gevoel dat het moeilijk wordt als je per se 10 mei wilt beginnen. Ik zie wel een mogelijkheid op 11 mei, dus 1 nacht minder:

https://www.heerlijkehuisjes.nl/nl/vakantiehuis-st-maarten/NH033/2018-05-11/3

Als de mindervalide in jullie gezelschap in een rolstoel zit, wordt het nog lastiger om iets te vinden denk ik.

Emmawee

Emmawee

28-04-2018 om 01:47

Allergie melden

Ik heb de laatste keer bij Landal gemeld dat we met twee allergische mensen kwamen. Ze zouden het huisje van tevoren extra checken. Bij aankomst bleek er voor ons een gerenoveerd huisje te zijn gekozen (hadden we niet gekozen) en het was er keurig en fris.
Verder zou ik toch een ander weekend kiezen waarin niet alles bomvol zit en extra duur is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.