Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2011 om 10:10

Vakantietradities

Naar aanleiding van een draadje in Echtscheiding vroeg ik me af wat voor vakantietradities mensen er op nahouden. Iemand scheef dat ze aan het begin van de vakantie altijd een vergadering houden om een lijst te maken met dingen die ze die vakantie wel zouden willen doen. Dat lijkt me ook leuk om te doen, en er zijn vast meer mensen met goede ideeën voor in de vakantie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

08-06-2011 om 20:57

Vakantie

Hier eerst elk jaar weer: campingspullen uitzoeken (wat hebben we ook al weer allemaal) en van de zolder halen, klaar zetten in garage bij vriend.Proefladen, past er makkelijk in hahah☺
Dan bij mij thuis kleding en beddegoed en boodschappen (weinig)inpakken.
dan komt vriend hierheen met de ingeladen auto plus dakkoffer.
Dan mopper de mopper, zoveel komt er nog bij?? Past nooit, elk jaar weer vaste prik. Vertrekken een uur te laat, want ik heb overal nog wat losse dingen die mee moeten en puberella komt dan nog met een megatas.
Dus nu hebben we ook een bagagewagen erbij☺
Onderweg gaan we onze broodjes met gekookt eitje eten, met tomaat en komkommer.
We gaan minimaal 1x overnachten op een romantische plek die ik maanden van te voren heb uitgezocht (nu chambre d'hote).
Tent opzetten en dan ruim ik de boel in en gaat vriend een biertje drinken.
Tijdens de vakantie:
vele kerkjes bezoeken en kaarsje branden voor overleden dierbaren
Supermarche doorstruinen en aan het eind lekkernijen en wijn meenemen (nog meer in de auto☺)
Markten afstruinen, lekker verse dingen kopen
Bijna elke dag BBQ -en op de skottelbraai
lekkere tapas eten met een drankje voor het eten op de leukste terrasjes
zaadjes zoeken voor bloemen die ik hier kan planten

Verder proberen we elke dag een interviewtje te houden die we filmen van elkaar waarop we met een vinger op de kaart aanwijzen wat we die dag gaan doen of zijn geweest en de dagelijkse dingen en/of grappige voorvallen even vertellen.
Leuk draadje dit!

Erka

Erka

08-06-2011 om 21:13

Leuk!

Op zoek naar tips voor de vakantiebestemming van dit jaar dit draadje tegengekomen.

Onze vakantietradities:

- Ik pak alles in (meestal ook tas van man), man pakt in en klaagt als de helft er in zit dat de auto echt vol is, maar uiteindelijk gaat alles altijd mee
- Ik zoek altijd de vakantiebestemming uit, man vindt alles best. Dit jaar weet ik het even niet meer ...
- Als avondeten hebben we de eerste 2 dagen (onderweg) altijd pasta met pastasaus uit zo'n zak en met vacuum verpakte hamburgers of knakworstjes. Toe altijd een ijsje, en na het eten een wandelingetje over de camping.
- We hebben altijd een boel rollen fruitella in de auto, de rest van het jaar eten we dit nauwelijks
- Inderdaad: de puntkaasjes van La vache qui rit, ideaal voor op een broodje tijdens de uitstapjes.

Erka

Arawen

Arawen

09-06-2011 om 14:01

Onderweg-kadootjes

Dames, ik doe alles wat jullie ook doen (inpakken voor de hele familie terwijl manlief de auto volstouwt..)
Maar jullie vergeten een heeeele belangrijke klassieker: de Kadootjes Voor Onderweg. Zeker bij kleine kindereren een 'must'; in de tas die voorin bij de bijrijder staat (lees; doorgaans ik.. zitten altijd kleine ingepakte kadootjes. Bij elke stop op de lange autoreis mogen de kinders een kadootje uitpakken. Houd ze toch weer even bezig bij de volgende serie kilometer-vreten.
Was een jarenlange klassieker. Vind het bijna jammer dat ze er te groot voor zijn geworden... alhoewel.. geen bakken met autootjes/houten trein meer in hoeven pakken en klaar zijn meteen I-pod en een MP4 speler heeft ook wel wat..

Groetjes Arawen

oregano

oregano

09-06-2011 om 18:09

Keertje vergeten,

de tas met onderwegkadootjes. Stond nog thuis. dat was even jammer ☺

Paal

Paal

12-06-2011 om 22:42

Leuk, nu de onze

* Ik zoek ver van te voren camoing uit, man bedenkt daarna de route er naar toe.
* Puber dochter zet week van te voren koffer klaar en doet er elke dag wat in.
* Puber zoon pakt in op het moment dat ik dat zeg, onder super visie.
* als we inpakken leggen we alles in de hal, werkelijk alles, man pakt in. Kijk ik niet eens naar.
* Ongeveer een week voor vertrek gaan we naar de stad. Op zoek naar een nieuw boek voor iedereen.
* we vertrekken 's avonds, maar daar gaat dit jaar verandering inkomen.
* Man rijdt, ik slaap, pubers ook.
* Tent opzetten?Ieder weet zijn taak. Gaat snel.
* We gaan er veel op uit, zo'n stuk land moet beleefd worden.
* Zeker wordt er een stad bezocht, liefst met markt.
* Air hochey en flipperen, een paar keer zeker.
* Pizza, ijs, bbq, hyopermarche, allemaal.
* Dagelijks een dagboek bijhouden, en weer genieten van de verhalen van de voorgaande jaren, doen we echt alleen op vakantie.
* Mede kampeerders bekijken en stiekem ook beoordelen.
* Minstens 1 nachtelijke wandeling.
* Blij zijn dat we weer naar huis gaan.
* Weer 'snachts rijden.
* 15 km voor ons huis een ontbijt eten van Van derr Valk. Dan kunnen we er weer even tegen.
* Vast nog meer, maar dat weet ik zo niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.