Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bennikki

Bennikki

02-04-2018 om 20:33

Vakantiehuisjesblues

Vandaag gingen man en ik kijken naar een te koop staand vakantiehuisje. We gaan niks kopen, niet verstandig en veel werk, maar aan de andere kant is het huren van vakantiewoningen ons ook niet altijd goed bevallen. Ik hoor van vrienden en familie eigenlijk nooit vervelende ervaringen en vroeg me af of wij nou zo'n uitzondering zijn.
We huren best vaak een huisje, in de grote vakantie en de kortere vakanties, lang vantevoren en lastminute, in binnen- en buitenland. Nooit via airbnb, maar wel via Belvilla, Homeandaway, dat soort organisaties.
Toen de kinderen nog klein waren gingen we wel eens naar bungalowparken, dat was eigenlijk altijd wel prima, nooit gedoe gehad. We betalen altijd voor de eindschoonmaak.
Maar sinds we dus vaker in vakantiehuizen zitten die niet op een bungalowpark staan gaat het wel eens "mis". Vaak moet je dan vantevoren borg betalen. Een keer werd deze ingehouden omdat we "stoelen zouden hebben vernield". We hadden de bewuste stoelen niet gebruikt, ze stonden in de keuken en daar aten we niet. Maar wel de borg kwijt dus. Vanaf die keer zijn we voorzichtig geworden en gaan we bij aankmst al op zoek naar gebreken.
Maar een volgende keer zat man op de (slaap)bank te lezen toen deze het plotseling begaf. Het was een oude bank uit de jaren 80 en het was best vervelend, want we konden er daarna niet meer op zitten. Toch ook hier weer de borg ingehouden omdat we "er wel op gesprongen zouden hebben of zoiets. Een bank gaat niet zomaar kapot".
Bij een ander huisje viel de theepot kapot. Ik belde de eigenaars of we een nieuwe moesten kopen of dat ze dat liever zelf wilden doen (op onze kosten uiteraard) waarop de verhuurster in tranen uitbarstte want het was een erfstuk.. Heel duur natuurlijk ook.. Helft van de borg ingehouden.
Weer een ander huisje, borg ingehouden omdat er zeepresten in de douchecabine waren achtergebleven en de keramische kookplaat niet schoon was. Wel teruggekregen, we hadden 75 euro schoonmaakkosten betaald, maar het duurde een paar maanden en kostte 3 e- mails.
Vorig jaar een huisje gehuurd met een afgeschermde tuin "waar uw hond heerlijk los kan lopen"; na 1 dag kregen we het verzoek van de eigenaar of we onze hond de rest van de week binnen wilden houden want hij had gezien (?) hoe deze had gegraven op de plek in de tuin waar hij net zijn hond had begraven.
Nouja, dat soort dingen dus. De reden waarom we wel eens naar een eigen huisje kijken. Of liever in een bungalowpark of anoniem hotel logeren. Hoe zijn jullie ervaringen? Hebben we gewoon pech gehad, of komt het vaker voor dat verhuurders zo doen?

Waarschijnlijk pech...

Jullie houden het nog lang vol, het huren van privéhuisjes. De meest komische vind ik de huilende eigenaresse van een kapotte theepot.
Je kan een boek gaan schrijven en daarmee met gemak alle ingehouden borg terugverdienen

Ik zou een tent of caravan gaan kopen, je eigen onderdak en je eigen spullen. En je kan gaan en staan waar je wilt.
Een eigen huisje staat altijd op dezelfde plek, maar misschien vind je dat juist prettig.

Moes

Moes

02-04-2018 om 23:26

Huisje

Wij huren ook altijd privehuisjes, nooit iets vervelends meegemaakt(of het moet die muis zijn die vorig jaar binnensloop. Die werd zelfs nog netjes door de verhuurder gevangen)
Ik denk dat je pech hebt gehad. Wij vinden die huisjes heerlijk, vinden kamperen niks. Maar we zouden nooit kopen omdat we geen 2 keer naar dezelfde plaats terug willen.

Raffie

Raffie

03-04-2018 om 08:43

Wie zet er nou een erfstuk als gebruiksvoorwerp in een vakantiehuisje dat hij verhuurt?

Ooit een vakantiehuis gehuurd met een ingewikkeld verwarmingssysteem, het was bij aankomst al heel warm in het huis, en we snapten niet hoe hij lager moest. Nou ja, het was maar voor een weekendje...
Kregen we achteraf een rekening, we moesten bijbetalen want we hadden zoveel verbruikt!

Verder geen vervelende ervaringen, maar wij zitten dan ook meestal op een park

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-04-2018 om 17:30

Slechts eenmaal

Wij hebben heel vaak huizen gehuurd van particulieren en slechts eenmaal een foute verhuurder gehad. Toen waren we met de schoonouders die een hond hadden, en kwam achteraf de klacht dat onder een van de bedden hondenpoep had gelegen. Dat was echter een kamer waar de hond helemaal niet was geweest, dus we hebben direct gereageerd met een cc naar de verhuurorganisatie en eis voor excuses. Vervolgens beweerden ze dat het dan vast van ons kind was geweest (destijds een peuter in de luiers), maar dat was natuurlijk ook onzin. Na nog een boze mail en dreiging met slechte reviews hebben we toen uiteindelijk onze borg terug gekregen.
Verder heb ik alleen een keer een rekening van 10 euro gekregen voor een gebroken schaaltje in een Centerparcs huisje. Zo'n schaaltje kost natuurlijk 2 euro bij Ikea, maar daar heb ik verder geen werk van gemaakt.

Triva

Triva

03-04-2018 om 17:39

ook niet

Meermaals gehuurd maar dit nog nooit gehad. Eén keer een dingetje gehad met een stoel waar ik het niet helemaal mee eens was maar dat kan.

Dreigen met slechte reviews op een pagina met weinig reviews werkt inderdaad wel denk ik

Eén keer

Op de dag van thuiskomst, we waren net thuis, kreeg ik een telefoontje met de melding dat ik een kussen mee naar huis genomen zou hebben. De toon waarop de receptioniste sprak was super vervelend. Ik heb haar gevraagd subiet hier heen te komen en dan maar te zoeken naar dat kussen als ze het zo zeker wist, daar had ze geen zin in...

Niki73

Niki73

04-04-2018 om 10:45

Integendeel

Ik heb juist heel veel goede ervaringen. Bijvoorbeeld dat we iets gebroken hadden en dat wilden vergoeden, maar dat dat niet hoefde. Dat er iets niet in orde was in een huisje en dat we onmiddellijk korting aangeboden kregen. Dat de kraan lekte en dezelfde dag nog iemand kwam om het op te lossen. Dat lukt me thuis niet eens! Nee, geen teleurstellingen hier.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-04-2018 om 13:14

No problems

Nee, een huisje valt wel eens tegen, maar gedoe over schoonmaak of borg hebben we nooit gehad. Wij betalen vaak wel bij voor de schoonmaak.

In het laatste huisje had ik zelfs nieuwe snaren op de aanwezige gitaar gezet, dus misschien ben ik ook wel een modelhuurder

Juist klacht over huisje vakantiepark

We hebben vaar een particulier huisje gehuurd via tropic.
We hebben ondervonden dat we het beste niet voor huisjes met een open haard moeten gaan omdat de open haard meestal niet schoongeveegd zijn zodat bij een beetje regen, een huis stinkt als een asbak.
Toch vind ik de betrokkenheid van de toezichthouder van een particulier huisje groter dan de toezicht van een vakantieparkbeheerder. De keer dat we een particulier huis huurden op een park, mankeerde dit huis zoveel technische mankermenten dat de technische dienst er direct bijgehaald diende te worden.
Een lamp in het zwembad lag los, de waterkraan in het aanrecht lag los, op het witte jersey-hoeslaken troffen we zwarte honden haren aan. In de hoeken lagen pluizenbollen honden haren. We pakten de stofzuiger en constateerde dat de zak vol hondenharen zat. In de tuin vonden we een inlegkruisje onder een slaapkamerraam.
En een paar plafondplaten waren gezwollen vanwege eerdere lekkage. Als eigenaar zou ik niet blij zijn als mijn huis er zo bij lag.

Verder
Op parken waar de huurder kan kiezen voor eigen schoonmaak of betalen voor schoonmaak, wilt juist het schoonmaken nog wel eens te wensen over laten; gemakzuchtige huurders die schoonmaken met een franse vlag omdat ze goedkoop uit willen wezen en snel naar huis willen rijden. Het lijkt erop dat een eigenaar van een park verwacht dat de beheerder goed toezicht houdt omdat de eigenaar hiervoor betaalt. Alleen is een huis op een park maar een enkele van vele.
Een eigenaar van een huisje buiten een park, heeft m.i. meer contact met de toezichthouder.

Het enige voordeel van een park is de aanwezigheid van een technische dienst zodat je alleen even naar de receptie hoeft te lopen.

Triva

Triva

06-04-2018 om 19:50

inderdaad

nooit meer een huisje met vrijwillige eigen schoonmaak. Daar zaten we in vast bij een rondreis door Zweden (ik verdenk die Zweden ervan dat er niemand schoon hoeft te maken als werk omdat ze wel wat beters kunnen krijgen en dus kan de toerist het doen óf je betaalt voor 3 huisjes van in totaal 10 nachten iets van 200 euro) en dat vind ik achteraf maar een goor idee. Je weet van jezelf dat je, als je elke 3 of 4 nachten een heel huisje moet schoonmaken dat je niet alleen de Franse slag maar alle andere slagen gaat inzetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.