Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

01-06-2016 om 19:35

Vakantie Amerika

Volgend jaar willen we rondreis Amerika doen. Ik weet het duurt nog even maar we willen het goed voorbereiden. We willen naar de westkust, van LA naar SF. Met zijn 4en, 2 volw, en 2 kinderen (dan 9 en 15). Met camper of auto/hotel, we zijn er nog niet uit.
We hebben al behoorlijk wat geld opzij gezet, maar ik heb geen idee of het genoeg is. Heeft iemand een idee wat een richtbedrag is? Voor reis en vervoer/hotel, verblijfskosten als eten kun je ze duur maken aks je zelf wil.
En heeft iemand ervaring met een vepaalde reis of reisorganisatie?


Leuk!

Leuk plan, Amerika! Dat wordt een reis om nooit te vergeten.
Wat de kosten gaan zijn hangt natuurlijk van veel factoren af. Wij zijn in 2012 geweest, 4 weken met 2 kinderen die toen 9 en 12 waren. Wij hebben met een camper door het Zuid-Westen getrokken, van Las Vegas naar San Francisco.
Wij waren ca 10.000 euro kwijt.
Het kan vast goedkoper en ongetwijfeld ook veel duurder. De camper vonden wij fantastisch, maar is geloof ik wel weer duurder auto en hotels.
Kijk verder eens op http://forum.allesamerika.com/ Daar vind je heel veel informatie en wordt altijd goed gereageerd op vragen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-06-2016 om 22:00

Geweldig!

Vijf jaar geleden een rondreis gemaakt aan de westkust van de USA met ons gezin. Kinderen waren toen 12,10 en 4. Geweldige ervaring!
Wij waren dus met vijf personen. Dat betekende drie die 'vluchtechnisch' volwassen waren. Twee op kindertarief. Voor de vluchten Amsterdam-Los Angeles waren we bongeveer €5000,- kwijt. Dat waren vluchten met overstap, zonder was €200,- pp duurder. Daarnaast hadden we drie hotelovernachtingen (1 aan het begin, twee aan het eind) en voor vier weken een ruime camper (aangeraden werd een camper voor wat meer personen dan waarmee je daadwerkelijk op pad was) die ook bijna €1000,- per week kostte. Ter plaatste zijn we nog zo'n €5000,- kwijt geweest aan campings, benzine, uitstapjes, eten en drinken en andere dingen.

Wij hebben niet alles zelf geboekt en uitgezocht. We deden dat via reisbureau Tiogatours (had ik hier op het forum naar gevraagd en goede verhalen over gehoord): we werden goed geholpen. Ik begreep later dat het wat vluchten wellicht goedkoper had gekund dan de reisbureau-prijzen. Maar zij konden beter dan wij dingen op elkaar laten aansluiten dan wij omdat zij als organisatie opties konden nemen op bv de camper waar wij dat als particulier niet konden.

Het reizen met een camper was geweldig (vond ik zelfs terwijl ik een fervent niet-kampeerder was in die tijd). Wij vonden het fijn om niet uit de koffer te hoeven leven en niet steeds koffers in en uit een auto te hoeven slepen.
Wij konden dat jaar lang vakantie nemen en zijn bijna een maand onderweg geweest. We hebben wel de keuze gemaakt om op iedere plek minstens twee nachten te blijven en een enkele keer drie (op 1 keer na, waar we maar 1 nacht waren). Op die manier konden we op locaties meer zien en bouwden we wat rust in.
Ons reisschema was ongeveer als volgt Los Angeles, route naar San Francisco met twee keer een stop van twee nachten waarbij we dichtbij de oceaan kampeerden en een walvissentocht maakten. Daarna 3 nachten bij San Francisco in de buurt en dus twee hele dagen voor SF. Daarna naar Yosemite Park, van daaruit naar Las Vegas en daarna via Zion NP, naar Bryce Canyon (Bryce NP) en naar Moab. Daar een paar dagen gebleven om te raften en naar Arches MP te gaan. Vervolgens naar Page (Antelope Canyon) en vandaaruit naar Grand Canyon en tenslotte terug naar LA. In LA eerst in de buurt van Disney een aantal dagen op een camping geweest en tenslotte nog twee nachten hotel om van daaruit een aantal dingen in LA en Hollywood te bekijken.

Op het moment dat wij gingen stond de dollar trouwens erg gunstig, dat was wel prettig en drukte op een aantal momenten toch de kosten, ook al klinkt dat raar als je het over dit soort bedragen hebt.

Veel plezier met de voorbereiding!

Aagje

Mikke

Mikke

02-06-2016 om 07:30

Leuk!

Wij hebben twee keer 'n rondreis in de VS gemaakt. De eerste keer 4 weken in het oosten, daarna 3 weken in het westen. De eerste reis kostte ons ongeveer 10.000 euro, dat was inclusief 'n ruime week Disney (ook hotel), maar met een gunstige dollar. De tweede was voor ons goedkoper omdat we maar 2 van de 4 vliegtickets hoefden te betalen en maar 2 weken van het verblijf. Beide keren hebben we auto/hotels gedaan en alles zelf geboekt of ter plekke geregeld.

In het westen zijn we begonnen met een aantal dagen SF en Silicon Valley, daarna via Sequoia National Park richting Las Vegas gereden. Vanaf LV naar LA, en daarna via Highway 1 omhoog terug voor 'n paar dagen SF in 'n AirBnB. Ondanks ons krappe schema (twee weken rondreizen, plus totaal 'n ruime week in SF) zijn we op elke stop minimaal 2 nachten gebleven, zodat we niet iedere dag aan het reizen waren.

Het prettigst is om zonder tussenstop te vliegen. Wij vlogen met KLM (prijzig, maar het wel waard omdat je veel uitgeruster aankomt) en we hebben dezelfde route een keer met Aer Lingus gedaan. Dat was ook prima omdat je in Ierland al door de immigratie gaat, wat heel veel tijd en gedoe scheelt in de VS. Delta hebben we ook gehad naar SF, met een overstap in Detroit. Ondanks dat dat allemaal prima verliep zou dat niet mijn voorkeur hebben, zeker niet als je met ingecheckte bagage reist.

Het loont om op tijd voor tickets rond te kijken.

Vluchten

In de kosten voor vluchten zit heel wat speling. De reis twee dagen eerder of later plannen, kan een stuk voordeliger zijn.
Dat geldt trouwens ook voor hotels in Las Vegas. Toen we hoorden dat de hotels in LV door de weeks een stuk goedkoper waren, hebben we de reis zo gepland dat we niet in het weekend in LV moesten overnachten maar wel gebruik konden maken van de goedkopere vluchten.

Wij waren ook met 2 volwassenen en 2 jonge pubers. Wij kozen juist voor een minivan. Veel ruimte en met captainseats op de tweede rij. Je bent mobieler dan met een kamper. Het is ook goedkoper. Autohuur plus overnachting motels met 2 queensbedden was goedkoper dan de huur van een royale camper plus staankosten.
Indien je kiest voor een autohuur, huur dan geen suv; die zijn kleiner dan een minivan.

Voordeel van een motel tov een camper, is het feit dat je steeds in een schoon bed stapt en je minder wasgoed hebt. Zo ontmoette wij mensen in Page die de hele avond de beddegoed etc aan het wassen waren omdat het in LV zo heet was geweest of een echtpaar die een nacht in een motel boekten omdat de camper te heet was.
Dan hebben we het wel over 45 graden celsius.
Nadeel. Iets mnder contact met andere vakantiegangers.

Mari39

Mari39

02-06-2016 om 10:35

leuk

al die reacties! Van mij mag het nu al zomer 2017 zijn.
Lang geleden zijn man en ik samen naar de westkust geweest. Het rondje gedaan wat iedereen doet. Prachtig mooi! Maar dit was nog in het guldentijdperk dus echt lang geleden. Wij hebben het toen met auto gedaan en bijna alle motels zelf ter plekke geregeld. Was uiteraard niet in de zomervakantie.

Ik denk dat we dit stuk weer doen, en dan aansluitend nog een paar dagen strand.Om ook ff te relaxen. Ik twijfel over camper of auto. Met de auto ben je toch wat mobieler in de stad enzo, en dan kunnen we met zijn 2 rijden. In een grote camper weet ik niet of ik dat aandurf. En inderdaad Flanagan, daar had ik niet aan gedacht, het is natuurlijk heel erg warm in die periode en dan is een camper misschien niet zo prettig zonder airco. De hotels en motels hebben dat wel en vaak een zwembad. Ik zie een kleine camper ook niet zitten, de jongens in 1 bed is geen optie. Een grote camper is dan ook weer duurder. En ik houd wel van wat luxe inmiddels.Schoon bed, lekkere douche enzo.
Nadeel is weer dat je continu koffers aan het in/uitpakken bent met motels/hotels.

Ik heb de site van Jan Doets gevonden. Geen idee of het een goede organisatie is, maar wel duidelijk qua reis en prijs.

maman

maman

02-06-2016 om 11:09

Wij gaan deze maand

Wat leuk jullie plannen voor volgend jaar.
Wij gaan aan het eind van de maand met 2 volwassen en 4 kinderen 18 dagen naar de westkust. Ik heb ongeveer alle info en heel veel tips van het AmerikaForum gehaald. Het forum is echt een aanrader. We vliegen net voordat de schoolvakanties beginnen, en op een dinsdag. Dat scheelt heel erg veel. Ik heb in februari geboekt en was 680euro/pp kwijt voor een rechtstreekse vlucht Parijs-SF en terug Chicago-Parijs. Dat omdat we nog vrienden gaan bezoeken in de buurt van Chicago. Verder hebben een auto gehuurd en overnachten we in motels. De auto via een brooker gehuurd en de motels via booking.com. De kaarten voor Alcatraz ed heb ik rechtstreeks geboekt. Als je op tijd bij bent, kun je veel geld besparen. En de route ed kun je zelf ook uitzoeken. Via het forum krijg je ongelooflijk veel informatie en op sites als booking.com, tripadvisor ed vind je revieuws zat over motels etc.
Ik wens jullie heel veel plezier met de voorbereidingen.

Het gedoe met koffers

al vaker uit een koffer geleefd maar dat vind ik niet zo'n gedoe. Ieder zijn eigen koffer zodat die weet waar zijn zwemspullen liggen zonder de hele koffer overhoop te halen. Het mooie van een minivan is juist de grote kofferbak wanneer je de derde rij plat leg. Dat versneldt het inruimen en blijft er ook plaats over voor een grote coolbox op wielen met aftapkraan.
Ik heb gelezen dat er een restrictie is voor grote campers in de stad. Dan wordt je verwezen naar speciale parkeerplaatsen, nabij een bushalte. Je mag ook niet over de tiogapas van yosemite naar death valley met campers groter dan 25 ft.
Misschien kunnen anderen je hier beter over informeren.
Ook over de praktische zaken zoals wel of niet gebruik maken van een toilet /douche in de camper. Vrienden van ons gebruiken die ruimte als opslag van spullen.
Ps. De meeste campers zijn uitgerust met airco. Al moet je daar wel extra voor betalen en hopen dat die goed werkt.

Persoonlijk vind ik het aanbod van tiogatours prima voor het zelf samenstellen van een vakantie. Doets is zo commercieel, naar mijn mening. Ooit eens meegemaakt dat we bij een bezoek aan doets en het samenstellen van een reis, het plan als gereserveerd werd beschouwen. Ik vond ze opdringerig.
Het is interessant om een hotel welke door bv Tioga wordt aanbevolen , ook rechtstreeks te benaderen. Soms betere kamer voor dezelfde prijs.
Ik zou wel via een organisatie een auto huren. Wie in Amerika ter plekke een auto huur is dubbel zo duur uit dan een lokale. Wees wel op tijd vawege het beperkte aanbod van een minivan of grote camper.

airco in camper

Er zijn natuurlijk allerlei redenen om niet voor een camper te kiezen, maar airco hoeft er geen te zijn. Er zit over het algemeen fantastische airco in de campers! Wij reisden ook midden in de zomer. Geen enkel probleem. Heerlijk koel in d camper.
Ook het rijden met een groot ''voertuig' zou je niet hoeven tegenhouden. Amerika is op grote voertuigen gebouwd, dus de wegen en de parkeerplaatsen zijn over het algemeen breed. En in de stad zelf kan je gebruik maken van openbaar vervoer. Maar goed, ik ben een echte camperfan

maman

maman

02-06-2016 om 11:51

Camper

Wij hebben het ook overwogen. Maar uiteindelijk voor een auto gegaan omdat je dan wat flexibeler bent. Ik schat in dat wij niet altijd allemaal hetzelfde gaan doen. Terwijl de een nog een duik wil nemen in het zwembad en de ander er nog even opuit wil(bijv winkelen) aan het eind van de dag. In geval van een camper is je hele "huis" dan weg. We hebben het nog over kamperen gehad. Maar uiteindelijk is dat het ook niet geworden.

mieke

mieke

02-06-2016 om 12:21

Jan doets

Jan doets is een geweldige organisatie. Wij hebben twee keer iets met Jan doets geboekt.

Altijd goed geregeld maar ze zijn vast niet het goedkoopste. Ze hebben wel erg leuke voorbeeldreizen op de website staan en aanpassingen zijn altijd mogelijk.

Tesah

Tesah

02-06-2016 om 12:28

airco in camper

Wij zijn vorige zomer geweest, SF naar LA via Las Vegas, Zion, Bryce en Moab, Page, Needles. De airco overdag was prima, 's nachts hebben we hem alleen in Vegas (45 graden) en Needles (50 graden) aangehad. Op alle andere campings hadden we de ramen open en had ik het snachts soms zo koud dat ik het dekbed pakte ipv alleen het laken. Wij waren 17 nachten onderweg en dat vond ik net kunnen met beddengoed. Ik heb het snachts nooit te warm gehad. Wij waren er in juli-augustus.

Qua kosten waren wij meer kwijt, maar we waren eerst naar NY en Washington geweest en hebben vrij veel in hotels overnacht (aan de oostkust, SF en LA. De westkust reis alleen zou denk ik voor ons rond de 15000 uitkomen, 2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 16)non stop vluchten. Reken op $1000 benzinekosten... Je maakt nogal wat kilometers namelijk. Wij maakten wel een helicoptervlucht boven de Grand Canyon en dat tikt aan. Het kan dus goedkoper.

Je hoeft je niet druk te maken over rijden in de stad. In welke stad kom je nou ? Ik heb ook gewoon in de camper gereden, was een makkie, alleen parkeren liet ik liever over aan man. In SF heb je geen auto nodig, als je daar de camper ophaalt, kom je alleen Vegas tegen. In LA lever je de camper weer in en huur je een auto (tip - huur een cabrio, is niet veel duurder maar wel echt super!) en als je onderweg LA wilt doen en dan terug naar SF dan kun is het daar makkelijk genoeg rijden met de camper ( wel druk...) Wij kenden de kustroute al dus deden SF - LA.

Wij kamperen nooit maar hadden deze reis niet willen doen in hotels. De campings waren zo mooi, de natuur zo prachtig en onze mooiste herinneringen zijn de avonden bij het vuur. Allesamerika heeft idd de beste tips, wees er op tijd bij voor de campings. Ik zat echt op de seconde klaar en had zo in alle parken de beste plekken, aan het water in Zion, tussen de rotsen in Arches, in de valley in Yosemite. Dat boeken was wel even stressen steeds maar het kan wel.
Oh ja, Tioga tours was ons reisbureau.

Veel plezier en voorpret, het is een prachtige reis.

Theeleut

Theeleut

02-06-2016 om 13:03

Leuk!

Wat leuk zeg! Wij zijn ook druk aan het sparen en waarschijnlijk gaan wij een jaar later maar heel misschien ook volgend jaar. Ik had nog een vraag al wil ik Mari haar draadje niet overnemen maar wellicht wil jij, Mari dit ook wel weten. Wat hebben jullie nu precies via het reisbureau geregeld en wat zelf? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik dacht zelf namelijk zelf alle hotels te reserveren (wij gaan dus wel hotel/auto). Wat budget betreft zit ik te denken aan minimaal 10.000. Vooral de tickets is een behoorlijke aanslag. Wij willen het wel combineren met een paar dagen New York. Juist omdat de tickets zo duur zijn en wij voor alle vier de volwassen prijs betalen.

Succes met de voorbereiden en ik lees mee!

Mari39

Mari39

02-06-2016 om 13:49

Theeleut

Toen wij jaren geleden gingen hebben wij vlucht geregeld via reisburo, de eerste hotelovernachting en 1 of 2 overnavhtingen in grand canyion. De rest op de bonnefooi gedaan en dat ging toen goed. Maar dat was ook in mei. Volgend jaar is het augustus als we gaan. Natuurlijk veel drukker.

Nur

Nur

02-06-2016 om 14:54

Zelf

Wij zijn meerdere malen naar de VS geweest en regelen alles zelf. Vluchten naar de westkust boek ik voor rond de 700 euro gemiddeld per vlucht. Ik zou niet vlug meer dan dat gaan betalen. Kwestie van goed skyscanner/kayak in de gaten houden. En een beetje flexibiliteit wat betreft tijdstip/datum is handig. wij boeken meestal eerst de vluchten en dan regelen we de rest van de vakantie.

Wij huren geen camper want duurder dan auto/motels/kamperen. We kopen ter plekke goedkope koepeltentjes (slaapzakken nemen we mee)

Auto huren doen we via vroomvroomvroom (is echt een website) waar je alle deals in de gaten kan houden (kan ook voor campers). Zo kun je meestal wel een aantrekkelijke deal krijgen.

Accommodatie regelen we ter plekke. We slapen veel in motels/hotels maar we huren bijvoorbeeld ook wel eens een cabin voor een weekend in de bergen. Soms regelen we dat van te voren. Soms ter plaatse (booking.com, lastminute.com) en dus kamperen.
Kamperen doen we heel simpel. Het gaat maar om af en toe een nacht en we gaan geen hele uitrusting meeslepen/kopen. We nemen dus alleen slaapzaken en matjes mee (dat weegt nauwelijks wat) en ter plaatse kopen we een simpel koepeltentje dat we na afloop naar een charity shop brengen.

Het leuke van kamperen in een tent is dat je op de mooiste campings kan komen (natuurcampings) waar je ook met een camper niet kan komen.

We stippelen de route ook niet 100% van te voren uit al staat een en ander globaal wel vast. De kinderen willen vaak wat meer zekerheid dan wij dus die zoeken echt een route uit.

Toen mijn man en ik samen door Noord en Zuid Amerika zijn getrokken hadden we zo'n klein busje (geen volkswagen maar iets soortgelijks) waar we makkelijk samen in konden slapen. Met twee mensen is dat ideaal. Je bent flexibel, je hebt geen logge camper, je kan makkelijk de steden in (wij bezoeken wel graag steden) en het is goedkoper dan een camper.

De vlucht en de huurauto besteden we altijd wel wat tijd aan om de goedkoopste deals te vinden. Accommodatie doen we dus pas last minute en we vinden ook altijd wel wat, al zijn het inderdaad niet altijd de meest pittoreske motels/hostels. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg. Willen we iets speciaals dan proberen we dat wel van te voren te regelen maar hoeft niet altijd. Maar soms lees ik iets over een bijzonder hotel of een ranch waar je kan overnachten en die gegevens bewaar ik dan. Mochten we dan weer die kant op gaan Laatste keer hadden we last minute een fantastische cabin bij een nationaal park want er was net een afzegging geweest. Toen hebben we daar 5 heerlijke dagen doorgebracht met wandelen, kajakken en dergelijke.

Dus ik schakel verder geen reisbureaus in. Het kost helemaal niet zoveel tijd om alles zelf te regelen en het is toch vaak goedkoper.

Moemie

Moemie

02-06-2016 om 20:36

Volgende maand 3,5 week

We gaan volgende maand voor 3,5 week. We gaan met een huurauto van hotel naar hotel van LA naar San Francisco. We zijn met z'n 4-en, waaronder onze tweeling van 16. Ik heb de reis helemaal zelf bepaald en uitgestippeld. Zelf ben ik al vaak in Amerika geweest, waaronder 2x in ditzelfde gebied en heb mijn reis daarop gebaseerd. Ik reken wel op een bedrag boven 10.000. Het is niet zo dat we altijd dit soort grote, dure reizen maken. Deze reis is bedoelt o.a. als kado voor onze tweeling die, als het goed is, 16 juni horen dat ze geslaagd zijn.

Theeleut

Theeleut

03-06-2016 om 08:28

Leuk

Al die verhalen te lezen. Ik ben ook van plan om alles zelf te regelen en daarom was ik ook benieuwd wat jullie via een reisbureau regelen. Ik wil wel alle hotels van te voren vastleggen maar wel altijd 2 nachten of meer. Ik zelf heb niet zoveel problemen om veel te reizen maar mijn jongste dochter moet echt haar rust pakken af en toe anders wordt het er niet gezelliger op. Dus daar ga ik zeker rekening mee houden.

Veel plezier alvast Moemie!

Reizen

Reizen is best vermoeiend voor kinderen, ze doen zoveel indrukken op. Wij waren blij met een auto met captainseats voor de kinderen. Als ze moe waren, ging de rugleuning naar achteren. Ik heb begrepen dat het niet toegestaan is tijdens het rijden in een camper op een bed te gaan slapen igv botsingen. Ik ben benieuwd hoe de camperreizigers dit hebben ervaren.

----
Als mensen naar het Westen gaan, blijven ze vaak binnen Arizona. Wij gingen van SF naar Denver. De plek Mesa Verde en het park erom heen, vond ik qua landschap heel indrukwekkend.

Lente

Lente

03-06-2016 om 12:05

Met jonge kinderen liever een camper

Wij zijn ook geweest. Kinderen waren toen 3 en 8.
Met een camper kunnen ze makkelijker buiten spelen op de camping en konden we 's avonds buiten zitten. Een hotelkamer is dan minder geschikt.
Slapen was geen probleem, dan deden ze nooit tijdens het rijden.
Prettig was wel dat ze aan tafel in de camper zaten, in autozitjes (verhoger met leuning). Daardoor konden ze aan tafel tekenen en zo. Of we konden een spelletje doen.

Met pubers zal dat anders zijn. Dan lijkt me zo'n minibus wel prettig.

angel3

angel3

03-06-2016 om 13:42

niet vantevoren boeken: roadtrip

Bereid je erop voor dat dit een roadtrip is/wordt. Als je niet zo van het autorijden bent/meerijden dan moet je echt je afstanden verminderen. Je denkt dat je wel 500 km op een dag kan rijden maar dat is niet zo. Je kunt niet zo hard als in Nederland. En als je wel 500 km maakt op een dag ben je dus echt een dag aan het rijden. Wij hebben ons enorm daarop verkeken, maar kwamen al gauw erachter dat we ons schema drastisch aan moesten passen. Wij hadden geen parken of campings geregeld vantevoren. Dat zou dus een reden kunnen zijn om dat niet te den want als je wel hotels geboekt hebt dan MOET je door. Nou waren onze kinderen pas 4 en 1 toen we met een camper langs de westkust gingen maar dan nog. Mij viel het ook tegen. Ik lag eigenlijk steeds de hele route te slapen als ik zelf niet reed
Ik val gewoon in slaap in autoś ha ha.

Zelf rijden in een camper is trouwens supermakkelijk. Viel mij alles mee. De kinderen zaten in een kinderzitje dat we ter plekke bij de supermarkt gekocht hadden en sliepen daarin tijdens het rijden.

Wij bleven steeds 2 nachten. Dat betekent dag 1 in de ochtend vertrekken, hele dag rijden met onderweg picknick of klein uitstapje. In middag aankomen, zwemmen, eten, kampje opslaan en slapen. Dag 2 de activiteit aldaar/park of iets. Dag 3 weer rijden.
Dat is dan het schema als je overal 2 nachten boekt en dat is best heel intensief. Heel leuk.
OOk kun je niet ergens blijven hangen als je alles vantevoren boekt. Wij waren het gewoon op een gegeven moment zat. Hadden een prachtplek aan het strand en zijn daar een dag extra gebleven.

Ik zou gewon alles onderweg regelen. Overal is internet en wifi. Zorg dat je weet wat de ketens zijn of welke hotels je ongeveer wil boeken en regel het dan online ter plekke. Neem een laptop mee en een mifi. Koop daar een lokale simkaart en dan kun je onderweg op de mifi.
Veel voorpret!

angel3

angel3

03-06-2016 om 13:46

nabrander

Bereid je erop voor dat je kinderen het landschap e. d onderweg niet zo zullen waarderen als jij. Als ik niet sliep kon ik daar echt enorm van genieten. De kleintjes niet. En ik weet van vrienden dat oudere kinderen dit vaak ook nog niet waarderen. Die zijn het rijden dan zat en vragen: zijn we er al? Of zitten de hele rit met hun neus in een scherm

Pennestreek

Pennestreek

03-06-2016 om 16:28

Wij hebben het met de auto/hotels gedaan

Ik ben het helemaal eens met Angel3, verkijk je niet op de afstanden. Onze max was 300 km op een dag, met een paar uitzonderingen omdat het anders echt niet in het schema paste.
Hierboven schreef ook al iemand dat ze overal 2 nachten hadden doorgebracht, dat zou ook mijn tip zijn. Wij hebben het allemaal zo gepland dat we overal minstens een hele dag in totaal hadden. Dus ook vaak 2 nachten op 1 locatie. En dan nog vonden we vaak dat we tijd tekort kwamen. Van tevoren alle hotels geboekt (gewoon via booking.com of zo), want in de zomerperiode is het ook daar hoogseizoen. Bij de National Parks was toen wij een ruim half jaar van tevoren wilden boeken zelfs al veel volgeboekt. Dus daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen!
Verder miste ik nog bij de niet-te-missen hotspots Antilope Canyon. Dat vond ik een van de hoogtepunten van de trip. En wij zijn van van San Francisco via Highway 1 teruggereden naar Los Angeles, dat was op zich ook al een fantastisch stuk van de trip. Zo'n mooie route! Met zoveel leuke dorpjes waar je langs komt. Aanrader is Monterey Bay vanwege het Aquarium, zo indrukwekkend! Ik had daar achteraf een dag langer over willen doen, zodat we wat vaker onderweg hadden kunnen stoppen.
Overigens, in San Francisco en langs Highway 1 kan het verraderlijk weer zijn, koud en nat. Dus zorg ook voor lange broeken, truien en regenjassen.

Wij vinden achteraf vooral zo leuk dat je de plaatsen waar je bent geweest zo vaak op TV ziet. Dat maakt het TV kijken vaak leuker, maar het houdt ook de herinneringen lekker levendig.
Heel veel plezier, het wordt echt een onvergetelijke ervaring!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-06-2016 om 19:38

Hey Pennestreek!

Ik heb Antelope Canyon toch echt genoemd hoor . In een bijzin weliswaar, misschien Antelope Canyon-onwaardig!
Maar dat raad ik ook iedereen aan, net als Bryce Canyon.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-06-2016 om 19:50

Een camper

Vonden wij ideaal, ook met kinderen! Slapen onderweg deden de kinderen niet, maar ze konden wel spelletjes doen en zelfs soms wat knutselen/tekenen! Het is niet alleen het handige van alles bij je hebben. Maar ook het mooie van midden in de natuur kunnen kamperen (gestaan midden in Yosemite Park, Zion NP, Bryce, Genn Canyon NP en Grand Canyon), vuurtje kunnen stoken (legaal) met marshmallows roosteren enzovoorts. Echt geweldig, als ik ooit weer een rondreis zou maken,man zeker weer met een camper. Als het met de kinderen zou zijn, maar ook als mijn man en ik samen zouden gaan.

En ik weet niet wie het zei, maar de kinderen waardeerden het landschap onderweg beduidend minder dan wij als volwassenen. Waar ik mij steeds vergaapte aan de omgeving en na iedere bocht weer een heel nieuw landschap aantrof (kijk dan toch, wat prachtig), werden zij een beetje ongeduldig van mijn uitroepen (jaahaa). Maar verder vonden ook zij het geweldig!

Aagje

Auto, tent, motels

Amerika is ons favoriete vakantieland. En we zijn blij dat we er al een aantal keer naar toe zijn geweest. Ik boek de tickets altijd lang van te voren. Ik maak gebruik van skyscanner en als de prijs van een ticket onder het door mij gezette maximum zakt, boek ik meteen. Westkust (hoogseizoen, maximaal 1 tussenstop, maximaal 3 uur overstaptijd) onder de 800 Euro. Westkust ongeveer 600 Euro. Ik boek dan meestal ruim voor kerst. Een beetje rondspeuren kan ook een voordelige autohuur opleveren. Vooral op one way en tweede bestuurder kun je veel besparen.

Wij kiezen altijd voor een combinatie tent motel. We hebben wel eens tentjes ter plekke gekocht, en kiezen er ook wel eens voor om lichtgewicht tentjes mee te nemen. Wij vinden de campings in de national en state parken fijn. Rustig, midden in de natuur, kampvuur, picknicktafel. We koken niet vaak zelf, kiezen er wel voor om een uitgebreide salade te eten, met brood. Vaak eten we ergens in een restaurant. Om de zoveel nachten slapen we in een motel, met zwembad en wasmachine. Daarna gaan we schoon weer de natuur in.

We boeken soms een camping vooruit (bijvoorbeeld bij grand canyon) heel soms een motel onderweg en altijd de plek waar we de eerste en laatste nacht willen slapen. We kopen altijd een Amerikaanse simkaart of wegwerptelefoon met 4g.

Karin

Moemie

Moemie

03-06-2016 om 21:05

Persoonlijk

Zo blijkt dat het plannen van een vakantie echt iets persoonlijks is. Ik heb bv. juist bewust de highway 1 weggelaten uit mijn vakantie omdat ik het niet zo spectaculair vond toen ik 'm had gereden. Maar als ik dan weer het enthousiasme van Pennestreek lees.... ik kies voor nu voor meer tijd in Zion, Bryce, Yosemite, Grand Canyon etc. en Lake Tahoe. Het liefst waren we nog naar Emeryville gegaan, vlak bij SF daar zitten de animatiestudio's van Pixar. Helaas kom je daar niet zomaar binnen ondanks dat mijn dochter nog zo'n leuke brief heeft geschreven....

Pennestreek

Pennestreek

03-06-2016 om 22:47

Ja, met een speedboat over Lake Tahoe!

Dat was voor zoon het hoogtepunt van de vakantie . Maar je kan niet alles, zeker niet in 3 weken (wij hebben er destijds gelukkig 4 weken voor uit kunnen trekken, maar dan nog is het kiezen geblazen...). Het enige dat je kunt doen is je goed inlezen en inschatten wat jij/jouw gezin het meest boeiend vindt en dan daarop je planning maken. Ik was zwaar onder de indruk van het bezoek aan Death Valley, en dan in het bijzonder Artist's Drive en Palette. Wow! Niet alleen vanwege de temperatuur (had nog nooit eerder mijn billen verbrand aan een toiletbril, maar zitten lukte echt niet bij het visitors center op het toilet...). Ik vond Vegas op zijn geheel eigen wijze ook een belevenis, Grand Canyon moest ik van huilen zo indrukwekkend en zo kan ik wel doorgaan. Je moet kijken naar de wensen van het gezin, en dan komt er voor iedereen een andere vakantie uit. Wij zijn dus echt niet van het kamperen, dat vinden wij een straf. Dus voor ons motels en een auto. En anderen zullen de lol van over het water scheuren niet zo zien, maar wij vinden dat fantastisch. In Nederland kan dat niet zonder vaarbewijs, daar is het no problem, als je je zwemvest maar aan hebt.
Dus Mari, verzamel alle tips en haal eruit wat bij jullie past. Waar we het allemaal over eens zijn is dat je in ieder geval vroeg moet boeken, zeker de vluchten. Succes!

Mari39

Mari39

04-06-2016 om 07:51

Zelf regelen

Als jullie zelf regelen hoe doen jullie dan met annuleringsverzekering? Voir elk deel een aparte afsluiten?
Voor dit soortbedragen neem ik graag een annuleringsverzekering. Zeker omdat het dit jaar voor de tweede keer onzeker is of vakanties doorgaan vanwege ziekte familielid.

Mijn plan begint zich wat meer uit te kristalliseren, moet het eens opschrijven. Wij hebben zelf al veel gezien jaar terug. Een aantal dingen wíl ik weer zien een aantal niet.

Pennestreek

Pennestreek

04-06-2016 om 08:59

Volgens mij gaat dat met een doorlopende annuleringsverzekering

Want dan maakt het op zich niet uit voor wat voor bedrag of waarheen de reis gepland was.

angel3

angel3

04-06-2016 om 10:29

mari39

Neem gewoon een doorlopende reisverzekering voor het hele gezin en een doorlopende annuleringsverzekering. Wij hebben het via de ABN amro en is echt niet zo duur. Ik denk iets van 100 euro per jaar voor het hele gezin voor alle vakanties. Alles telkens apart afsluiten is veel duurder en geeft meer gedoe. Nu hoef je bij 1 loket je annulering te melden en dan krijg je alles terug.

USA-reizigster

USA-reizigster

04-06-2016 om 10:45

doorlopende reisverzekering

Is inderdaad handig. Let wel op maximum dekking. Vaak is dat bij dure reizen niet toereikend. Dus kies in elk geval eentje met een hoge dekking!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.