Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 08:10

Vakantie

Door omstandighden ben ik laat met boeken van de vakantie waardoor er nog maad weinig vrij is en zijn we genoodzaakt de hond mee te nemen. Ook hierdoor wordt de keuze beperkter. Ik ben nu aan het zoeken in normandie. Het lijkt me een prachtig gebied, met veel te doen en ook prachtige campings. Maar ja dat weer he! Ik hoef geen 30 graden, maar 2 weken regen en binnen ziten lijkt me ook niks. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet niet of ik het risisco durf te nemen.
Of heeft iemand nog andere tips?
We zijn met 4 plus hond. Zoon van 8 en zoon van dan 14. Vooral die laatste moet echt iets te doen hebben en een voor hem goede camping hebben. Vorig jaar kreeg hij geen aansluiting met andere kinderen en de vakantie verliep de vakantie dramatisch, na nog geen week ben ik met hem eerder naar huis gegaan. Deze keer weer ik wel weer een fijne vakantie.

Goudvis

Goudvis

16-05-2016 om 08:51

neem een vriend mee

Ik denk dat je de vakantie nu van de omstandigheden ter plekke laat afhangen.
Je kunt (als het in de auto past) misschien beter een vriend meenemen voor de oudste. Boeken heb ik nog nooit gedaan met een camping. Behalve op die massacampings is er altijd plek. Zeker op de municipal. Bevalt het niet, is het weer niet mooi, ga je lekker verder. Tenminste , zo doen wij het. Oudste is ook 14, jongste 9, geen hond.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 10:17

Goudvis

Een vriend past niet. Vrees ik. En we kunnen niet op de bonnefooi want we hebben geen caravan.

Angela67

Angela67

16-05-2016 om 10:32

tent?

geen caravan maar wel tent dus?
da's nog makkelijker dan?
of bedoel je dat je iets moet huren op een camping?
gr Angela

Wilma

Wilma

16-05-2016 om 10:38

Tent?

Heb je dan een tent? Dat is toch wel te doen op de bonnefooi? Of snap ik iets niet?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-05-2016 om 10:39

Gewoon

Ze wil gewoon een tent of stacaravan huren.

Wilma

Wilma

16-05-2016 om 10:41

Thnx Vesper

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-05-2016 om 10:50

Wachten op lastminute

Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Bij zo'n organisatie die complete stacaravans en opgezette tenten verhuurt.
Dat kan pas vanaf maximaal een maand voor vertrek.

Maar het is echt niet zo dat je dan niks meer te kiezen hebt.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 10:54

Huren

Inderdaad.
Ik weet niet of ik tot 1 maand can te voren wil wachten. Vooral omdat we gebonden zijn afstand en mogelijkheid hond meenemen.

angel3

angel3

16-05-2016 om 11:16

normandie

Wij zijn 2 x in normandie op vakantie geweest in de zomer. Het is als een nederlandse zomer. Het kan daaaaaaagen 30 graden en strandweer zijn en dan ineens heb je weer ff twwe dagen regen. Maar ik vind dat in die oorden echt niet erg hoor. Er is zoveel te doen en het regent nooit de hele dag. Je wil met 30 graden ook niet over marktjes struinen dus helemaal prima als het dan bewolkt is. Overignes lagen de kinderen elke dag in het zwembad. Bewolkt of niet. Maakt voor hun niks uit.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 11:46

Angel3

Ik verwacht ook geen 30graden dat vind ik ook iets teveel van het goede.ik wil alleen niet continu kou en regen.
Ik denk aan camping la vallee. Waar ben jij geweest?

Triva

Triva

16-05-2016 om 12:37

wij zaten

op de OO camping L'anse du brick (of iets dergelijks) dus helemaal op het uiterste puntje. Vaak 's ochtends last van een dichte mist maar die trok door de warmte van de zon rond 11 uur wel op. Dagenlang regen lijkt me wat overdreven. Dat hebben we in Nederland toch ook niet in de zomer? Alleen korte hevige buien. Blijf dan lekker in Nederland zou ik zeggen.

Je zult duidelijker moeten bedenken wat jouw oudste zoon wil en je daar op richten. Als hij leeftijdsgenoten wil en daar ook op durft af te stappen zou ik echt een grote camping kiezen die veel voor pubers doet. Als hij er niet op af durft te stappen wordt het dan ook niets. Ik denk dat je na zo'n vakantie als vorig jaar beter een Nederlandse camping kan uitzoeken gericht op zijn leeftijd. Als hij het naar zijn zin heeft kun je zelf genoeg in de buurt zoeken om te doen, hoef je ook niet zo ver te rijden voor misschien wel weer een tegenvaller.

Ik zou ook voor lastminutes gaan als je nu al zo weinig kan vinden. Kijk goed op zoover naar de commentaren van mensen over een camping met OUDERE kinderen.

vlinder72

vlinder72

16-05-2016 om 12:45

Iets zuidelijker

Ik kan je de kust in de buurt van Bordeaux aanraden. Wij hebben daar altijd heerlijke vakanties in de buurt van Lacanau of Hourtin plage. Altijd een camping op loopafstand van het strand.

Mijn "ik-vind-alles-saai" puber is namelijk wel dol op bodyboarden en wij hebben hem surflessen laten volgen. Ipv surfen was het ook mogelijk om te kayakken op zee. Erg spectaculair met die waanzinnig hoge golven.

Uitstapjes naar Bordeaux, Dune de pyla, meer van archachon (met oesters proeven) konden ook nog wel door de beugel.

En wij hebben daar nog nooit slecht weer gehad. Ik wil eigenlijk volgend jaar wel weer opnieuw. Wij zijn daar onder andere naar de camping cote d'argent geweest. Leuke camping. Relaxte sfeer door de flinke hoeveelheid surfers die daar rondhangen. Mogelijkheden om te fietsen. Meer in de buurt voor als de zee te wild is. Geweldig glijbanencomplex bij het zwembad.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-05-2016 om 13:04

Mari

Volgens mij kan ik me jouw draadje van vorig jaar nog wel herinneren. Heeft je zoon wel behoefte aan sociale contacten? Bij mijn kinderen zijn de vakantiewensen (ook) heel verschillend. Oudste wil rust, geen leeftijdsgenoten en cultuur, terwijl de jongste wil zwemmen, spelen met andere kinderen. Als eenoudergezin is dat wel lastig omdat een uitje voor de een per definitie stom is voor de ander. Jullie zouden nog ieder afzonderlijk met de kinderen iets kunnen doen.
Heb je het al eens bij je kinderen neergelegd om iets te zoeken?

Annet

Annet

16-05-2016 om 13:11

Wij gaan naar de Vendee

Zoon zal daar lessen gaan volgen in surfboarden. Lijkt me een prima activiteit voor hem.
Op de camping worden toernooitjes georganiseerd (sport).

Normandië vinden wij te noordelijk.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 15:33

ZOon

Heeft veel behoefte aan sociale contacten. Juist dat maakt dat hij wat te doen heeft. Vorig jaar wilde hij niets maar dan ook niets.inderdaad vesper, ik ben die mari.
Nu is het anders zegt hij. Hij wil nu veel dingen zien. En natuurlijk kunnen we los van elkaar dingen doen, dat wilden we vorig jaar ook.
maar zoon vindt veel saai en is erg ongeduldig. Voorbeeld: vorig jaar zouden zoon en ik iets doen maar hij moest nog even 10 min iets afmaken. Prima, ik wacht met kopje koffie. Is hij zover, ik nog niet. Wil hij niet wachten, nog geen minuut. Klaar en boos. Tja dan wordt het lastig als dat al teveel is.

En natuurlijk bespreek ik vakantie met gezinsgenoten, dat doe ik niet alleen. Maar als ik niet ga zoeken komt er niets vsn.

Vendee en lager ken ik al, hoef ik niet meer heen. Geldt voor veel van frankrijk overigens.

Maar inmiddels heeft zich de optie voorgedaan om de hond bij de fokker onder te brengen. Ik dacht dat biedt mogelijkheden. Maar de jongens willen als eerste naar normandie vanwege omgeving (op school wordt nu wo2 behandeld) en camping en vooral met hond! Manlief kan ook niet beslissen. Schiet lekker op zo!--

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 15:35

In nederland

Kan ik me overigens wel zomers herinneren met veel heel veel regen en kou.

Goudvis

Goudvis

16-05-2016 om 15:38

hond

Mooi. De hond naar de fokker, dan kan er een vriend mee. De 2 pubers in een bijzettentje en jullie i een huurtent.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 15:46

Geen tent voor ons hoor!!! Graag een ruime stacaravan!

Hortensia

Hortensia

16-05-2016 om 15:55

Simpel denken

"Maar de jongens willen als eerste naar normandie vanwege omgeving (op school wordt nu wo2 behandeld) en camping en vooral met hond! Manlief kan ook niet beslissen."

Ik neem aan dat in ieder geval de oudste hoe google werkt? Zij hebben wensen en eisen, o.a. "hond mee", laat maar mooi meehelpen met zoeken naar een geschikte lokatie. Vroeger had ik ook best wat noten op mijn zang en dan gaven mijn ouders me de campinggids: zoek maar wat op binnen deze prijsklasse (om vervolgens weer naar de oude bekende camping van voorgaande jaren te gaan maar dan hield ik mijn mond tenminste even).
Manlief kan niet beslissen, prima, maar dan ook niet zeuren tijdens de vakantie

Normandië is geweldig! Ik ben er verschillende keren geweest, een keer eind augustus (wisselvallig weer) en een keer eind oktober (eerst 25 graden en heerlijk genoten op het strand van de Côte Fleurie, een week later met temperaturen rond nul naar huis over de Pont Normandie (er hing een temperatuurdisplay) en kort daarna in een korte, maar felle sneeuwjacht glibberen over de Autoroute. Dat laatste was wel extreem voor eind oktober, maar ik bedoel: 't is net Nederland, 't kan alle kanten op.
Ik zat overigens niet op een camping dus qua verblijf kan ik je weinig vertellen.

Jaina

Jaina

16-05-2016 om 16:26

Hond

Hou je zoons wel voor dat als de hond meegaat jullie toch een ander soort uitstapjes gaan doen. Als de kinderen veel willen zien (cultuur en steden) dan is dat met een hond niet zo makkelijk. Met de hond is een echte natuurvakantie natuurlijk wel leuk.
Wij nemen normaal ook nooit de honden mee op vakantie maar ook hier is het vanwege de omstandigheden een paar keer voorgekomen. Was heel leuk om ze mee te hebben maar ook beperkend. We hebben bepaalde dingen niet gedaan of maar heel kort. We hebben vooral veel gewandeld en dergelijke. En we zijn naar een paar kleine pretparken/grote speeltuinen geweest waar ze mee mochten. Maar er zijn ook wel dingen afgevallen. Ook uit eten gaan en zo is allemaal toch wat minder relaxed (honden mogen vaak niet mee, op terrassen soms wel maar binnen lang niet altijd)
Dus ik zou de kinderen wel heel duidelijk maken dat met de honden wandelen in den vreemde heel leuk is maar dat het ook beperkend is en gedoe kan opleveren.

Of eigenlijk zou ik gewoon de ondemocratische beslissing nemen dat de hond niet mee gaat.

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 19:27

Hond

Wordt ook ondemocratisch besloten om niet mee te gaan als het maar ff kan. Juist om die redenen. En ik wil ook wel eens een paar dagen niet hoeven uitlaten, rekrning houden met aantal uren weg enzo. Dus ik denk dat ie naar de fokker gaat voor die weekjes

Hortensia

Hortensia

16-05-2016 om 21:17

Mari39

"Wordt ook ondemocratisch besloten om niet mee te gaan als het maar ff kan. Juist om die redenen. En ik wil ook wel eens een paar dagen niet hoeven uitlaten, rekrning houden met aantal uren weg enzo. Dus ik denk dat ie naar de fokker gaat voor die weekjes."

Hear hear!

Mari39

Mari39

16-05-2016 om 21:23

Planning

Is nu week normandie en week zuidbretagne. Ik heb ziten denken over verder weg naar de zon maar daar ben ik al zo vaak geweest. Normandie en bretagne staan al lang op mijn lijstje dus dat miet ik dan maar eens doen.

Anna G.

Anna G.

16-05-2016 om 21:42

hoezo

Hoezo is het een probleem? Als je nu gaat zoeken en boeken vind je echt wel wat. Er is nog genoeg hoor. Normandie zou voor mij niet hoeven (liever iets zuidelijker) maar daar is genoeg te vinden hoor. Juist makkelijker dan bijv. aan de Cote d'Azur. Dus.. niet wachten maar boeken!

Ik ken genoeg moeders die maar wachten en wachten en vervolgens in Nederland iets (moeten) boeken. Als dat je keuze is, prima maar dan niet zeuren over het weer. Anders: boeken!

Vakantie wijngaard

Vakantie wijngaard

17-05-2016 om 16:19

Juist makkelijk, 2 locaties

Een week hier, en een week daar! Volgens mij is het nog makkelijker om 2x een week iets te huren, dan 1x2 weken. Kan je nog kiezen afhankelijk van de beschikbaarheid of je eerst noord en daarna zuid gaat, of omgekeerd.
Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.