Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Manuelle

Manuelle

21-04-2018 om 14:12

SPOED: Easyjet-handbagage Schiphol

Ik kan het niet goed vinden en vertrek morgen dus vraag het hier maar:

Als je van Schiphol vertrekt met *alleen* handbagage (zo'n klein koffertje dat aan de afmetingen voldoet), mag je dan ook nog een losse handtas meenemen?

Of moet die per se in het koffertje en kan je hem er dan uithalen als je door de controle bent?

vlinder72

vlinder72

21-04-2018 om 14:25

Nee

Bij easyjet mag dat absoluut niet. Voor een koffertje en een losse tas moet je namelijk een duurdere stoel boeken (dan zit je ook vooraan).

Ik zag dat mensen met twee tassen er een voor een uitgehaald werden. Tas moest dan in het koffertje en paste dat niet dan moesten ze betalen voor een stuk bagage. Idem trouwens voor te grote koffertjes.

vlinder72

vlinder72

21-04-2018 om 14:26

Controle

De controle was vlak voor het aan boord stappen.

Bellen

https://www.easyjet.com/nl/help/boekings-en-inchecken/kies-een-stoel

De instructie lijkt mij duidelijk. "Stoelen vooraan in het vliegtuig
(Gratis met FLEXI-tickets en voor easyJet Plus kaarthouders)

Een stoel in de rijen 2-6 (rijen 2-5 bij sommige vliegtuigen), met een extra kleine tas die onder de stoel past (laptop- of handtas), speciale bagageafgiftebalies en speedy boarding."

Dus als je een enkelvoudige ticket hebt is 1 stuk handbagage het maximum.

Easyjet gaat erover, anders zou ik ze even bellen.0900 0401048

Het lijkt me wel een goede vraag: ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nog eens een bedrag gaan eisen voor een extra handtas, een kleintje dan.

In voorkomende gevallen bel ik zelf altijd even op. Als je tijdig bent kun je mailen, dat geeft wat meer garantie. Kun je altijd laten zien zonodig.

vlinder72

vlinder72

21-04-2018 om 14:46

AnneJ

"Het lijkt me wel een goede vraag: ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nog eens een bedrag gaan eisen voor een extra handtas, een kleintje dan."

Wel dus. Juist bij Easyjet. Ze hebben duidelijke regels en ze houden zich eraan. Kom je met twee stuks handbagage aanzetten dan zal je je handtas in je koffertje moeten doen of je koffertje moeten inchecken en ervoor moeten betalen. Behalve als je er op voorhand voor hebt betaald (dat doe ik meestal want zo duur zijn die stoelen niet en vooraan zitten, een extra stuk handbagage en speedy boarding is best prettig.

Wees daarom op tijd want ik zag heel veel mensen staan pielen met bagage en een heel stel moest het koffertje alsnog inchecken.

@Emma

@Emma

21-04-2018 om 15:47

heuptasje

Ik had een heuptasje voor portemonne, telefoon etc. De rest in de koffer. Ging prima.

Budgetmaatschappijen.

Bij Easyjet één stuks handbagage.

Bennikki

Bennikki

21-04-2018 om 18:06

Vorige week

Nog gevlogen met easyjet, had een rugzak, plastic tas én handtas bij me, was geen probleem. Er waren mensen met grote koffers die niet in het voorbeeldrek pasten, was ook geen probleem. En het vliegtuig was vol. Ook op de terugweg werd er niet naar gekeken. Ik had er ook helemaal niet bij stilgestaan dat een handtas niet zou mogen; oh zalig zijn de onwetenden.

Manuelle

Manuelle

24-04-2018 om 16:29

easy

Bedankt voor alle reacties!

Na de ervaring van Bennikki gelezen te hebben iets relaxter naar Schiphol gegaan. En ja hoor, met handtas, rugzak (niet klein maar ook niet megagroot) en los tasje naast koffer gewoon doorgelopen. Geen probleem. Had er wel voor gezorgd dat alles als het moest in mijn koffertje of in die van medereiziger zou passen.

Ging dus allemaal prima. Alleen moest koffertje toch op kar en in ruim meegenomen worden. Wel gratis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.