Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Roma

Roma

13-04-2018 om 11:55

Rome toegangskaartjes van tevoren kopen?

We gaan in de meivakantie naar Rome. Ben er lang niet geweest. Nu lees ik dat het voor sommige dingen handig is van tevoren kaartjes te kopen online. Maar liefst doen we dat zo weinig mogelijk, want je wordt in een keurslijf gedwongen, terwijl we daar juist ter plekke willen kijken wat we wanneer doen, zodat het een beetje relaxed blijft.
Maar ja, als je zonder kaartjes vervolgens uren in de rij staat, dan worden we daar ook niet vrolijk van.

Dus mijn vraag: wie weet voor welke dingen het verstandig is echt van tevoren kaartjes te kopen?

En hoe lang sta je anders bij die dingen in de rij?

We zullen vnl. de high lights doen. En bij veel kerken kan je vast sowieso wel vaak naar binnen zonder toegangskaartje.

Laetitia

Laetitia

13-04-2018 om 12:18

Roma!

Wat leuk! Wij gaan ook in de meivakantie naar Rome.

Mijn man is ervaren Rome-ganger maar doet niet altijd de organisatorische dingen. Hij heeft van zijn organiserende collega begrepen dat je iig van te voren kaartjes moet kopen voor de Vaticaanse Musea. Ik weet niet zeker of dat is omdat je anders er niet in komt of dat zonder kaartjes de rij wel heel erg lang is en je een halve dag ofzo kwijt bent om er in te komen. Kan ik voor je navragen. Daarvoor hebben wij dus al kaartjes besteld.

Verder moet je kaartjes hebben als je de musea van Villa Borghese in wilt. Je mag wel zonder vooraf besteld kaartje in het park. Dat schijnt ook al heel erg leuk te zijn, vooral met kinderen. Daar hebben wij niets voor besteld. Als we dat nog zouden willen, kunnen we dat daar nog regelen.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een grote audientie bij de Paus op het St. Pietersplein op woensdagmorgen, dan schijn je dat per gewone post te moeten regelen. Kost dus veel tijd.

Laetitia

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

13-04-2018 om 12:44

Colosseum/ Forum Romanum

Wij waren een aantal jaar geleden in Rome. Bij het Colosseum stonden gigantische rijen, maar bij de ingang van het nabijgelegen Forum Romanum was ook een kaartverkoop, waar je kaartjes kon kopen voor het Forum én het Colosseum. Daar was nagenoeg geen rij, dus dat geen vlotjes. Misschien hadden we geluk, misschien gaan de meeste mensen gewoon in de eerste de beste rij staan die ze zien.

Vooraf

Ik heb een paar jaar geleden verzuimd kaarten te bestellen en heb overal uren in de bloedhete zon in de rij gestaan. Vooraf kaarten kopen is echt verstandig

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2018 om 23:46

Dat vond ik nou best wel mee vallen

Bij het Colloseum krap een half uurtje en inderdaad die kaartjes kunnje de dag erna gebruiken voor het Forum Romana. Bij het Vaticaan Museum was de rij wel wat langer maar stonden we in de schaduw van een muur. Precies weet ik het niet meer, maar het was eerder een uur dan een halve dag.

Bij de St. Pieter stond ook bst een aardige rij maar ook dat ging best vlot. Daar stonden we overigens wel in de volle zon.

Ik heb niets van te voren geboekt en zou dat volgende keer ook weer zo doen. Bekijk ook liever ter plekke hoe het loopt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2018 om 23:49

Forum Romanum...

Het langste was overigens stapvoets door het Vaticaan museum naar de Sixtijnse kapel.
Maar het was het waard. Een erg mooi museum! 7 kilometer lang.

Roma

Roma

14-04-2018 om 11:09

hmmm

Dank voor jullie ervaringen.

Het lijkt dus wisselend te zijn met die rijen.

Maar ja als het tegenvalt.

Inderdaad is het fijne dat je zonder reserveringen veel flexibeler bent in wat je wanneer doet.

Twijfel twijfel .

specht

specht

14-04-2018 om 12:35

s middags gaan

Wij gaan altijd s’middags naar drukke musea, en als het kan op een maandag
De wachtrijen zijn dan in het algemeen korter.

Laetitia

Laetitia

14-04-2018 om 16:01

Wanneer valt jouw meivakantie?

Achtergrond van mijn vraag: als je in de week van maandag 30 april er bent, houd dan rekening ermee dat je dan 2 dagen achter elkaar hebt waarbij niet alle bezienswaardigheden open zijn: op maandagen zijn sowieso niet alle musea geopend en dinsdag 1 mei is dag van de arbeid en dan is er ook een boel dicht.
Als ik het in de gauwigheid goed gezien heb, dan zijn bv de Vaticaanse Musea en de St. Pieter op 1 mei gesloten.

Vriendelijke groet,

Laetitia

2 jaar geleden

2 jaar geleden in meivakantie van te voren tickets gekocht voor forum romanum en colloseum. Tickets waren 2 opeenvolgende dagen geldig, dit beviel goed maar garandeert niets om binnen te mogen. Wij waren er wel bijtijds. Zie voor tickets op: coopculture.it site
St. Pieter wachtrij viel mee, Sixtijnse kapel niet gedaan.

Colloseum underground tour

Wij wilden graag ook de kelders onder het Colloseum bekijken, dat kan alleen onder begeleiding van een gids. Tickets vantevoren geboekt via coopculture.it
Ik vond de rondleiding niet zo bijzonder, maar wel leuk dat je op iets meer plekken mag komen, helemaal onderin en helemaal bovenin. Na de rondleiding kun je ook nog gewoon zelf rondlopen.

Je moet dan wel de tour en entreetickets apart kopen (ik vond de site niet heel duidelijk, dus lees even goed). Voor dochter hadden we alleen het tourticket online gekocht, want toegang tot Colloseum is sowieso gratis onder de 18 jaar. Voor haar moesten we bij een speciale kassa een toegangsbewijs ophalen, daar stond toen geen rij (herfstvakantie). Maar het was toen ook bij de gewone rijen niet heel druk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.