Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Celine

Celine

28-02-2014 om 11:19

Londen; overnachting en vlucht erheen

In de meivakantie willen we met zijn vieren (kinderen van 14 en 12) een paar dagen naar Londen.

Iemand tips waar we kunnen overnachten?
Bepaalde wijken, concrete hotels, appartementen (welke sites?)?
Het gaat niet om per se de goedkoopste mogelijkheid, maar hoeft natuurlijk ook niet duur te zijn . Gewoon prima plek en handige locatie.

En qua vluchten nog tips qua luchthaven, luchtvaartmaatschappijen? Of gewoon de goedkoopste vinden? Ryanair en Easyjet nog steeds oké (mits kleine handbagage)? Hoor graag van jullie over extra verborgen kosten als die er zijn.

Ik start wel een ander draadje voor leuke activiteiten/ideeën dus graag niet in dit draadje.

caton

caton

28-02-2014 om 15:10

Royal National Hotel

Dit hotel kende ik omdat ik er met mijn werk ook was geweest. Het is een heel groot en niet persoonlijk hotel, maar de ligging is perfect en voor Londense begrippen zijn de kamers royaal. Het ligt heel dicht bij een metrostation (Russel Square) en vlak bij Covent Garden (1 halte) en op loopafstand van het British Museum. Het ontbijt stelt niet veel voor, alleen toast met jam en tegen extra betaling ei en worstjes en zo. Maar wij namen 's morgens twee toast en gingen dan de stad in, waar we lekker ergens gingen koffiedrinken. Vooral door de ligging heb ik er voor gekozen.

booking.com

Ik doe alles via Booking.com
In Londen hadden we een vierpersoonsappartement vlal bij Notting Hill.
Voor mij is booking.com de meest overzichtelijke site voor hotels en appartementen en je kan heel gemakkelijk per stadsdeel en aantal personen per kamer zoeken.

Premier Inn

Wij waren erg tevreden met Premier Inn, hadden eerst gedacht om Blackfriars (ook van Premier Inn) te nemen maar toen we uiteindelijk wilden boeken was deze een stuk duurder, daarna London City (Old street) geboekt. Echt geen geluid gehoord. 1x 's ochtends om 7.30 uur een sirene terwijl ik al wakker was.
Aan de overkant waren ze een gebouw aan het renoveren hier was niets van te horen, dus hun garantie voor goede slaap kunnen ze echt waarmaken.

Je kan op de kaart kijken welk hotel je het beste vind liggen voor hetgeen je wilt bezoeken. Ook afhankelijk van OV. London city lag voor ons goed, je moest vaak wel een keer overstappen, maar dat vonden we geen probleem.

Het zijn echt hele nette hotels met prima ontbijt, wordt steeds netjes aangevuld.

vlinder72

vlinder72

28-02-2014 om 22:10

Mermaid suite hotel

Een straat van Oxford street en Bond Street. Geweldige ligging. Vlakbij de metro haltes Oxford Circus en Bond Street. Centraler kan niet en toch rustig. Wij hadden de kamer geboekt via Booking.com. Onze kamer was heel ruim en geschikt voor zes personen.

Celine

Celine

01-03-2014 om 11:15

Wifi

Oja, ik vergat te zeggen dat we wel wifi moeten hebben in het hotel.

Bedankt voor de tips zover! Als ik tijd heb ga ik er dit weekend naar kijken.

Andere tips blijven welkom! En het hoeft dus vooral niet zo goedkoop mogelijk, mag best iets meer kosten (maar dus niet de hoofdprijs), als het maar netjes is, oke en vooral handig qua ligging).

Elinde

Elinde

02-03-2014 om 10:18

Tower Bridge

Wij zaten in de zomervakantie 5 dagen in The Tower pal naast the Tower Bridge. Een groot hotel, maar wel heel netjes en met een goed ontbijt. Gratis Wifi op de kamers. Achter het hotel is een leuk haventje met restaurantjes en gezellige terrasjes,waar je even lekker kunt bijkomen. Via Neckermann geboekt met 1 nacht gratis als je zondags aankwam. Er waren meer hotels die 1 nacht gratis hadden.

Wij gaan ook

Wij gaan ook

03-03-2014 om 22:46

Wij...

Wij gaan naar het Hoxton hotel: hip and happening in een leuke buurt. Geen idee of ze nog plek hebben e/o het nog betaalbaar is.

Maar anders zou ik kijken bij Premier Inn; volgens mij slapen kinderen daar gratis op de kamer en/of eten kinderen daar gratis mee.

Fiorucci

Fiorucci

05-03-2014 om 07:49

Ik zou...

Ik zou eerst proberen een beetje te plannen wat je allemaal wilt gaan doen en zien, en daarna pas beslissen over het hotel. Londen is een grote stad, je hotel in de buurt van je plannen, of centraal tov je plannen is echt handiger.

Dichtbij metro

Er zijn meerdere leuke wijken met veel hotels in Londen, denk aan Bayswater, Covent Garden, Kensington etc. Ik zou vooral kijken naar de afstand tot een metrohalte. En dat die halte dat het liefst op een 'goede' lijn ligt waarmee je snel overal kunt komen.

Novotel

Wij hebben overnacht bij Novotel op de Southbank. Loopafstand van the Eye, Londonbridge, over voetgangersbrug naar St. Paul's Cathedral. Erg goed ontbijt, ruime kamer, kinderen gratis.

Vorig jaar krapper budget, Ibis vlakbij Heathrow en gewoon met de bus en tube de stad in.
Met de boot en de trein (stena) vinden wij leuker (en het is goedkoper dan vliegen).

Via booking.com en airbnb kun je het gemakkelijkst accomodatie vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.