Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

liora

liora

28-07-2013 om 10:45

Leuke vakantie

Gisteren ging ik nadenken over vakantie en wat daar leuk aan is. Ik ben dol op mijn eigen huis en thuis zijn, dus vakantie is voor mij erg ontregelend.
Om me heen zie ik ook veel mensen die erg tegen vakantie op zien. Dus ik vraag me af: wat is er eigenlijk leuk aan?
Mijn ideale vakantie is: in of dichtbij een grote stad, in een zeer luxe huis, waar ik word bediend, met allemaal leuke mensen (vrienden), gezellig met z'n allen eten, veel andere kinderen met wie mijn kinderen zich vermaken.

Wat is nou jullie ideale droomvakantie? En als je die niet kunt betalen, is niet weggaan dan ook een optie? Of doe je daarmee je kinderen of jezelf tekort?

Liora

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-07-2013 om 11:20

Leuke vraag

Ik ben ook aan mijn eigen huis gehecht en ik ben ook graag thuis, maar toch ga ik graag met vakantie. Heel graag en sinds ik een aantal jaar geleden van 3 naar 4 dagen werken gegaan ben is dat alleen maar toegenomen. Wel een beetje gek realiseer ik me nav jouw vraag. Sinds ik door meer werk meer van huis ben, wil ik in vakanties ook nog meer weg. Nu zit het er niet altijd in hoor om te gaan, maar ik vind het wel fijn.
Waarom is het leuk? Voor mij is het leuk omdat we dan weg zijn uit de dagelijkse sleur, waar we toch in blijven hangen als we thuis blijven. Dan gaan we allerlei klussen in en rondom het huis doen en komen we minder toe aan ontspannen. Ik hou niet van kamperen, wel van huisjes op vakantieparken. Dan doen we iig iedere dag iets dat ook leuk is voor alle kinderen (zwemmen) maar kom ik ook toe aan het lezen van boeken. Verder houden wij (man en ik) van wandelen, jongste van de kinderen ook, oudste twee zijn pubers en willen dat niet meer zo graag. Op zo'n park kunnen we splitsen en vinden zij ook iets leuks (meestal toch weer zwemmen). Ik hoef niet bediend te worden, een echt luxe huisje hoeft niet, maar de oudsten vinden een vaatwasmachine wel erg belangrijk. Soms hebben ze geluk en zit het in het huisje, soms pech en moeten ze helpen afwassen. Iig is het geen voorwaarde bij het uitzoeken.
De laatste jaren gaan we naast de zomervakantie op wintersport (terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat daarom weggaan in de andere vakanties er niet meer in zit). Dat vind ik wel een hectische vakantie, omdat er iedere dag wat moet en ik daardoor minder toekom aan uitslapen, nietsdoen en lezen. Maar ik vind het ook heerlijk omdat het de enige week in het jaar is dat ik zomaar hele dagen buiten ben, actief ben (ben verder nogal een luiwammes lichamelijk gezien) en in de bergen ben.
Als we het niet kunnen betalen is niet weggaan trouwens zeker een optie. Wel jammer, maar als er geen geld is, houdt het op. Wij zijn trouwens jaren 1xper jaar geweest en dan kozen we goedkope parken, low budget uitjes en gingen we niet of heel beperkt uit eten. Waren we creatief zat mee.
Heb ik jouw vragen zo beantwoord?
Aagje

Thuis op vakantie

ik kan het niet,thuis vakantie vieren,ik zie constant dingen die gedaan moeten worden,de schuur die opgeruimd moet,de volle wasmand ,boodschappen,de keukenkastjes eens uitmesten,visite voor de deur,telefoon die regelmatig gaat.ik vind geen rust als ik thuis op vakantie ben.( en ja,ik weet dat het tussen mijn oren zit) Daarom ga ik graag weg,dan kan ik echt ontspannen,doe ik alleen maar leuke dingen, op vakantie vind ik boodschappen doen ook leuk,en heb ik tijd voor mezelf en het gezin.
Als er geen geld is voor vakantie houdt het op,dan is het niet anders.Meestal is er gelukkig wel een budget om minstens 1 week te gaan.

En mijn ideale vakantie?

een hele nieuwe omgeving,weg uit de dagelijkse sleur.
ik hou niet (meer)van kamperen,stacaravan met eigen douche of huisje is prima.
Het liefst ga ik voor luxe ,appartement ,zonnig land ,vliegen ,uit eten,leuke grote stad in de buurt.Aangezien dat niet altijd haalbaar is ,kan ik ook heel tevreden zijn op een camping waar dochter zich vermaken kan,maar dan dus wel in een luxe stacaravan of huisje.
het enige echt belangrijke is voor mij: mooi weer! dat maakt mijn vakantie!

marinade

marinade

28-07-2013 om 13:57

Niet thuis

Ik ben wel graag thuis, maar het is geen vakantie (=onvermogen om de ogen te sluiten voor wat toch moet gebeuren
Mijn ideale vakantie: een week of meer een appartement in een grote stad en dan mee in de stroom.
Ik houd niet van het concept verre vakantie waar veel gezien en meegemaakt moet worden, want ja, ver (en vaak te duur om zomaar doelloos aan te lummelen).
Ja, een beetje lummelen in een grote stad, zonder vol programma, dat vind ik het leukste! Zonder andere gezinnen erbij, want dan voel ik me niet vrij om zomaar wat aan te rommelen zonder plan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-07-2013 om 14:42

Mijn ideale vakantie

Is met mijn gezin naar een resort ergens waar het warm is. Iets met vol-pension, gijbanen, een eigen strandstoel. Lijkt me zalig.
Maar... mijn man durft absoluut niet te vliegen, dus moet het met de auto. Mijn dochter is vreselijk wagenziek, dus met de auto is ook echt niet prettig voor ons. En zo komt het dat wij nooit verder dan een paar uur rijden van huis gaan. Dit jaar gaan we zelfs heel dichtbij, helemaal naar flevoland
Ik vind dit niet erg hoor. Ik vermaak mezelf algauw.
Van mijn man hoeft het eigenlijk helemaal niet zo, maar ook hij vind dat als je thuis blijft het dagelijkse leven zo doorgaat. Mijn man werkt erg onregelmatig en het is zo fijn om een paar dagen per jaar even echt als gezin te zijn. Zonder internet enzo.

Dendy

Dagelijkse sleur

Sja, dat is een typering die ik nooit zo heb ervaren. Sleur, wat is nou sleur. Je bedoelt misschien de steeds weer volle wasmand en de boodschappen?

Wij gaan dit jaar wegens gezondheid van diverse mensen niet met vakantie. En we gaan ook lang niet elk jaar - als we iets plannen, dan liever een paar keer kort dan twee/ drie weken achtereen. Als w ergens zijn bekruipt ons al gauw het gevoel ' oke, dit en dat is hier te zien, dat hebben we gezien en nu willen we wel weer lekker naar huis.'

De ideale vakantie die Liora schetst - met zoiets heb ik vroeger een Bounty badlaken gewonnen da's gewoon een beeld wat je als moeder van opgroeiend grut graag werkelijkheid ziet worden. Maar in het echt is het best lastig langere tijd met andere ouders ( opvoeders) op te trekken, de valkuil je met andermans opvoedingspraktijk in te laten is soms geniepig en dat kan zo'n groepsgezellige vakantie overschaduwen.

Maylise

Maylise

28-07-2013 om 17:44

Ideale vakantie

Ik vind veel vormen van vakantie wel iets leuks hebben. Ik kan enorm genieten van een stedentrip maar ook een natuur vakantie of cultuur vakantie vind ik minstens zo leuk.

Ergens een huis of appartement huren is inderdaad een prima optie. Niet heel luxe maar een beetje luxe (airco, vaatwasser) is wel fijn. Toch vind ik een paar dagen primitief kamperen ook leuk. Of met een camper op stap. Of een huttentocht door de bergen maken. Of een road trip maken. Of op cruise.

Voor ons gezin vind ik over het algemeen ergens een huis huren de meest ideale oplossing; in een omgeving waar genoeg te doen is en veel verschillende activiteiten te vinden zijn om aan uiteenlopende leeftijden en smaken te voldoen. Daarnaast gaan veel vakantie dagen hierop aan familie bezoek.

Voor mezelf maakt het me minder uit. Ik vind eigenlijk alle vormen van vakantie wel leuk. Ik wil ook overal wel heen. Er is geen land wat ik bij voorbaat uitsluit (wel tijdelijk als het er nu gevaarlijk is), overal is wel iets interessants te zien.

Niet op vakantie is ook een optie. We hebben vaak genoeg een jaar overgeslagen als het er financieel niet van kwam of dat er in het gezin iets was waardoor vakantie niet goed uit kwam.

Maylise

Maylise

28-07-2013 om 17:49

Overigens

Als je met kinderen weg bent gaan veel dagelijkse dingen ook gewoon door. De eindeloze was moet ook op vakantie gedaan worden (vandaar mijn voorkeur voor locaties met een wasmachine), op vakantie moet ook gegeten worden en daarvoor moeten ook boodschappen gedaan worden (tenzij je drie keer per dag buiten de deur eet maar dat doen wij niet)en het is toch ook wel fris om elke dag even het toilet schoon te maken (tenzij je ergens bent met elke dag schoonmaak maar dat heeft ook weer nadelen: dan heb je elke dag iemand over de vloer) en mijn werk mail check ik sowieso bijna dagelijks dus veel dingen gaan gewoon door. Daarvoor hoef ik niet weg. Ik ga graag op vakantie omdat ik dan nieuwe dingen kan zien, activiteiten kan ondernemen die thuis niet kunnen of om een andere cultuur te ervaren of om vrienden/familie weer te zien.

Knurf

Knurf

28-07-2013 om 18:51

Mooi weer

voor mij is het pas vakantie als ik lekker naar buiten kan en in de zon kan zitten. En dan niet met mijn winterjas aan

Voor de zekerheid boek ik dus altijd zonnige bestemmingen (Zuid-Frankrijk, Italie, Griekenland), maar afgelopen week heb ik thuis ook al genoten.

Knurf

Knurf

28-07-2013 om 18:53

Dandy, de autotrein!

'mijn man durft absoluut niet te vliegen, dus moet het met de auto. Mijn dochter is vreselijk wagenziek, dus met de auto is ook echt niet prettig voor ons. En zo komt het dat wij nooit verder dan een paar uur rijden van huis gaan.'

Kijk eens op autotrein! Dan kun je met de trein weg, helemaal naar Italie, en heb je toch de auto bij je voor dagtrips. Of gewoon zonder auto met de trein, per slot van rekening heb je bij een vliegvakantie ook geen auto mee.

elske

elske

28-07-2013 om 19:00

Afwisseling

mijn ideale vakantie, heerlijk om over na te denken!

wij gaan liefst een week of 3 op vakantie als we het kunnen betalen (dit jaar 2 weken), naar een oord waar het niet regent (hooguit 's nachts) en overdag lekker korte-broeken weer is maar niet warmer dan zo'n 28-30 graden.

Als verblijf een mega stacaravan met een goed bed waar je nog fatsoenlijk om heen kunt lopen ook, of anders een huisje op een park zodat er wel genoeg andere kinderen zijn. luxe vinden wij niet erg: vaatwasser, wifi, maar een bad is ook erg welkom. Tv heb ik liever niet. Luxe doen we meestal niet, want ik zoek altijd de koopjes op internet: de eenvoudigste stacaravans op eenvoudige campings. maar oké, in dit geval gaat het om de ideale situatie.

We gaan graag 's ochtends ergens heen en dan 's middags relaxen (zwemmen, lezen etc). 's avonds liefst wat leuke afhaaltentjes op de camping, alhoewel we het leuk vinden om in mega-supermarkten nieuwe dingen te halen om uit te proberen.

de omgeving moet erg afwisselend zijn: watervallen, beekjes, mooie steden, prachtige bergen, strand.... kortom, we gaan elke week naar een nieuwe locatie om niet uitgekeken te raken.

niet weggaan is uiteraard een optie. Beter geen vakantie dan een berg schulden. de kinderen vermaken zich wel 6 weken thuis, als je een beetje moeite doet om voor wat afwisseling te zorgen. weekje opa en oma tussendoor, dagje strand etc.
ik ga graag op vakantie om de reden zoals hierboven is beschreven: thuis heb je toch veel dingen die 'nog moeten'. Vandaag bijvoorbeeld de voegen in de tuintegels schoongemaakt pfff.... dat zie je liggen en ga je dan toch doen. Daarbij vind ik het erg leuk om andere steden en culturen te zien. watervallen, prachtig ik kan er uren naar kijken helaas vind je die niet in Nederland.

ik ken geen mensen die tegen de vakantie op zien, als dat zo is waarom zou je dan gaan? wij kijken er juist enorm naar uit, jammer dat het voor dit jaar al weer voorbij is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-07-2013 om 19:52

Knurf

Ja, dat zou ik heel graag willen. Maar met ons gezin met de (auto)trein naar het zuiden is best duur!
Mijn vader werkte bij het spoor. In mijn jeugd had ons gezin vrij reizen in heel Europa. Alleen bijbetalen voor een slaapcoupe. Heerlijke vakanties waren dat. Als ik ooit eens veel geld over heb doe ik hetzelfde met mijn gezin.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-07-2013 om 19:55

Over thuisblijven

Wij zijn 2 jaar geleden thuis gebleven, dat kwam toen wat beter uit. Onze ervaring is dat een vakantie thuis met uitjes best duur kan zijn. Dat viel ons toen best tegen.

Dendy

Vic

Vic

28-07-2013 om 21:39

In de buurt van ideaal

Mijn eenoudervakanties naar Creuse, in een groot huis/hotel met uitgebreide veilige speelgelegenheid en kinderanimatie, 3 maaltijden per dag verzorgd, komen aardig in de buurt van mijn ideale vakantie. Het is jammer dat mijn kinderen er nu wat te groot voor zijn, maar we hebben het er heerlijk gehad. De kinderen waren de hele dag aan het spelen, of met activiteiten bezig. Ik zelf kon of de hele dag in de zon zitten met boek, of even hangen in het zwembad, of een uitstapje. Echt fantastisch relaxt.
Ik vermoed dat het tegenwoordig ook zonder animatie zal lukken. Oudste heeft geen vermaak nodig en jongste is in staat om zelf speelvriendjes te regelen, en ik hoef alleen maar zon en een parasol. En eten geregeld, dat vind ik ook wel een grote plus! Vorig jaar gingen we (app. op Kreta) elke dag uit eten. Dit jaar zijn de financiën wat beperkter dus ga ik zelfs eten van thuis meenemen naar ons huisje (van een particulier, zonder animatie e.d.) in Engeland en zelf koken.
Bij geen of nihil budget zou ik thuis blijven. Kamperen doe ik niet, en dan zou ik eerder kiezen voor sparen voor evt. de herfstvakantie. Een paar jaar geleden had ik een krap budget en zijn we een paar dagen naar een Stayokay geweest met uitstapjes naar pretparken met kortingsbonnen uit de tv-gids

amk

amk

28-07-2013 om 22:29

Creuse ja!

Dat was echt relaxed, maar je bent wel erg afhankelijk van het gezelschap. Heb er zelfs over gedacht dit jaar weer te gaan.

Mijn ideale vakantie, vaak, ver, dichtbij afwisselend, luxe tot spartaans het maakt mij niet uit als het maar niet thuis is.
We gaan dit jaar op de camping in onze eigen stad staan, op de fiets naar 1 stad verderop en naar een waddeneiland, alleen ga ik naar Duitsland en ik ben al in Rusland geweest en samen naar Engeland.
Dochter is net thuis van een week zeilen in Friesland en gaat straks nog 2 weken naar Italie met haar vader. Die zie ik ooit nog wel eens een maandje interrailen.

Volgend jaar misschien maar weer eens lang en ver.
Thuis blijven is absoluut een optie als ik ergens naar toe niet kan betalen. Maar ik zal wel heel erg mijn best doen om toch nog ergens een weekje te kamperen.

Primavera

Primavera

28-07-2013 om 23:35

Budget droomvakantie

Misschien komt het omdat we jarenlang niet op vakantie konden, maar onze budgetvakantie van de laatste paar jaar komt zeer dicht in de buurt van onze droomvakantie. Onze wensen zijn zon, zwemgelegenheid en weinig mensen.

We hebben het geluk dat mijn schoonouders in Zuid-Italië wonen en hun halfingerichte tweekamerappartement onder hun woning altijd voor ons vrij staat. We kamperen dus ahw met ons grote gezin in dat appartement. Een keuken is er niet maar mijn Italiaanse schoonmoeder staat er toch op om te koken en te ontbijten met haar kleinkinderen zodat we eigenlijk half pension hebben. Wij doen dan als tegenhanger alle boodschappen, maar dat kost praktisch hetzelfde als thuis.

Overdag gaan we dan allerlei leuke strandjes verkennen, helemaal zonder glijbanen, attracties, bar in de buurt, maar met schitterende natuur. Eten en drinken nemen we mee.
De enige extra kosten is de autoreis naar Zuid-Italië (+/- 1000km) en het hondenpension.

dc

dc

29-07-2013 om 21:22

Vrijheid voor de kinderen

Mijn oudsten zijn nu 5 en 7 en ik vind het heerlijk dat ze nu zelf over de camping kunnen om naar de speeltuin te gaan of even bij mijn zus langs te gaan, zonder dat ik overal heen meemoet. Dat vind ik dus heerlijk aan onze vakantie!

Eigen huisje in frankrijk kopen

En daar 7 zomerweken zitten. Ben bezig te sparen ervoor, kan nog jaren duren, maar ooit komt het! In de Aveyron of de Creuse. Geen luxe maar eigen plek met tuin, eigen spullen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2013 om 12:52

Tentje, bergen

Een naturistische camping in de bergen. Stuk of dertig plaatsen, lekker klein dus. Beekje en een meertje erbij. Lekker weer natuurlijk. Kinderen op de camping om mee te spelen en samen te kunnen wandelen in de bergen. Afentoe een maaltijd op de camping, aan lange tafels met z'n allen eten. Of een barbecue rond een groot vuur. E ''s avonds een vuurtje bij de eigen tent. En lang...

Ik weet best een of twee campings die aan bijna alle eisen voldoen. Alleen liggen die niet in de bergen...

2 soorten

Ik ben dol op op-vakantie-gaan. Er zijn 2 soorten vakanties die ik het leukst vind:
Er zonder vooropgezet plan op uittrekken. Kijken waar we terecht komen en na een aantal dagen weer verder trekken (met tent of caravan), toen we met de kinderen op vakantie gingen was dat onze ideale manier van vakantie-vieren.
Nu we samen gaan maak ik ook graag rondreizen in ver-weg-landen. Met een kleine groep, wel georganiseerd, dan zien we veel in relatief korte tijd. En doordat het geregeld is hoef ik me nergens druk over te maken, heerlijk relaxed.
Thuisblijven kan zeker leuk zijn voor kinderen, voor mezelf is dat nooit ideaal,ik rust absoluut niet uit, blijf dan altijd bezig ...... , maar als je gewoon kunt gaan zitten en relaxen is er niks mis met thuis vakantie-vieren.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-07-2013 om 21:16

Hier

Vind ik dat er zoveel verschillende dingen die je zou kunnen doen.

Ik zou als echte droom (voorlopig echt nog niet realistisch) een keer een verre reis willen maken als gezin. Samen een vreemde cultuur ontdekken en geweldige herinneringen meenemen (wij kijken als echtpaar nog steeds geweldig terug op die ene chinareis van 4 weken lang die we gemaakt hebben, net voor we kinderen kregen, kunnen we nog steeds op teren).
Een combi van relaxen, dingen bekijken, zwemmen, veel aandacht voor elkaar.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat we dit jaar, op Terschelling een geweldige vakantie gehad hebben. Zon, zee, leuk huisje, vrolijke kinderen die ons lekker lieten uitslapen (ze zijn 3 en 6 en kwamen ons tussen half 9 en 9 wakker zingen, echt geweldig!), leuke dingen gedaan, niks moeten. En misschien niet de ultieme droomvakantie als je het bekijkt in de zin van " als je niet op het geld zou moeten letten", maar in het kader van het budget een absolute relaxte topvakantie.

We hebben het er ook wel eens over gehad om het maar eens een jaar of 2 jaar over te slaan om zo te kunnen sparen voor een 'droomvakantie' ver weg, maar even eruit vind ik ook wel heel lekker en de jongste vind ik nog wat jong om optimaal van een verre reis te kunnen genieten, dus dat nu nog maar even niet.

Sneeuwitje

Mijn ideale vakantie

Laat ik voorop stellen dat ik als we een weekendje bij familie in de Achterhoek zijn, me al op vakantie voel. Daarvoor hoef ik niet ver weg. Ik hoef ook nooit echt lang weg.
Mijn ideale vakantie is wel ver weg naar onbekende oorden en culturen, kan warm zijn (Costa Rica bijv) maar ook goed fris, zoals dit jaar (rondreis boven de poolcirkel, oa de Noordkaap, tja de eerste week was het 8-12 graden, de tweede week 16-20, hier bleek het superwarm te zijn!) - we hebben twee kinderen bij ons die hier ook van genieten (ook omdat ze het al vaak gedaan hebben). Soms hebben we zo'n verre reis met een groep gedaan (familiereis), die zijn wel duur, maar bij verre onbekende landen vinden we dat prettig.
Ik heb vroeger heel veel in Nederland gekampeerd. Frankrijk ken ik nagenoeg niet. Er valt voor ons ook dichtbij nog vreselijk veel te ontdekken. Maar nu we het geld ervoor hebben, kiezen we vaak voor verder weg. Landen, natuur en culturen die ons trekken, waar we benieuwd naar zijn. Mochten er financieel mindere tijden aanbreken, kunnen we misschien nog wel dichtbij op vakantie.

En thuisblijven

En thuisblijven zou als het een keer niet anders kan, ook echt niet erg zijn, want we vermaken ons prima. Onze kinderen hebben daar ook geen moeite mee.

Jet

Jet

01-08-2013 om 09:00

Cruise

Een cruisevakantie is bijna mijn ideale vakantie. Erg luxe en iedereen legt je in de watten. Iedere dag een andere haven dus veel te zien en aan boord of in de havens kun je lekker aan het zwembad of strand liggen. Enige nadeel is dat ik soms wel wat langer in de havens wil blijven liggen en dat het toch vrij kostbaar is als je met een heel gezin gaat.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-08-2013 om 09:01

Weg

De 'noodzaak' van vakantie buitenshuis zit er voor mij in dat ik als ik thuis ben meestal gewoon doorwerk. Toch die vergadering voorbereid/ bijwoon, telefonisch bereikbaar blijf voor overleg. Dat is erin geslopen en ik krijg het er niet echt uit. Als we niet thuis zijn, kan ik niet in mijn werkcomputer, dus heb ik echt vrij.
Dit jaar waren we alleen met jongste (7) op vakantie, en hebben we een week wandelen in de bergen gecombineerd met een week een luxe huisje op een biologische minicamping met zelfplukmoestuin, zwembad en kinderen om mee te spelen. Fantastisch. Maar eigenlijk vind ik elk soort vakantie leuk, ook vliegreizen, tropische zon, hotelvakanties, etc. Alles behalve afzien/kamperen, daar hou ik echt niet van.

Ans

Ans

01-08-2013 om 20:19

Mijn ideale vakantie...

Kunnen meerdere dingen zijn: ik vind een authentiek huis huren in Toscane met zwembad, lekker weer, heerlijke hapjesen in de buurt van dorpjes en een leuke stad geweldig. Dat hebben we al meerdere keren gedaan in Toscane. Heerlijk! Waarschijnlijk gaan we volgend jaar twee huizen huren in Andalusie en de bekende steden bezoeken.

We gaan graag ver op vakantie; vooral het relaxte in Azie trekt ons. Daar blijven we terugkomen. Ik wordt onrustig van drie weken op een zelfde plek (dus ja, we trekken rond). Vaak hebben we geweldige hotelletjes waar je enorm in de watten wordt gelegd. Goede combi van een bijzondere stad, prachtige natuur en relaxen op een droomstrand.

En ik zou nog hel graag met een camper door Scandinavie willen trekken en daar midden in de natuur willen kamperen: kampvuurtjes, struinen in de natuur, genieten van de natuur, de rust en elkaar. Misschien volgend jaar?

Wat mij totaal niet trekt is de hele dag mensen om me heen. Brrrr. Campings vallen voor mij dus af.

Onderweg

Mijn ideale vakantie is op de motor en bij grote voorkeur in de bergen. Maar zonder bergen is ook leuk, zolang er maar weinig snelweg en veel bochten gereden worden. Onderweg zijn vind ik de grootste charme (vroeger deed ik dit soort dingen ook wel lopend met de rugzak, van camping naar camping). Je hebt snel aanspraak, je hebt de prachtigste uitzichten, je rijdt motor, je doet heel veel bochtjes, heerlijk. En of we nu overnachten in een tentje op een camping, in een blokhut, in een huisje op zo'n park of in een (motor)hotel, dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Voor een camping heb je wat meer bepakking nodig, maar het is wel goedkoper en het is ook wel gezellig, zo'n beetje aanrommelen. Bij een motorhotel staat je machine 's nachts binnen, wat ik wel erg prettig vind.
Maar ik ben vrij snel gelukkig op vakantie. Stedentrips, mits vooral niet te lang, zijn ook leuk, huisjes op parken ook (zolang ik het funtertainment kan ontlopen), logeren op een boerderij, kamperen, ik vind het wel prima. Waar ik alleen echt niet van houd, is zo'n all-in-vakantie, of alleen maar strand en/of zwembad, en als het daarbij ook nog 30 graden of warmer is, word ik helemaal ongelukkig.
Thuisblijven is een optie. Tuurlijk, in jaren waarin het niet gaat, gaat het niet, organisatorisch en/of financieel. Dan verzin je thuis wat geks om wat aparts van het dagelijkse leven te maken. Op vakantie zijn of thuis iets totaal anders dan normaal doen, voor mij zijn dat de kersen op de taart. En ik houd meer van kersen dan van taart. Mijn droomvakantie is dan ook om maandenlang op de motor weg te blijven, gewoon lekker toeren, elk weggetje te pakken dat er leuk uitziet en niet te weten waar je over twee dagen zult zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.