Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kindercafe

Hallo!
Vinden jullie het ook zo moeilijk als je met een vriendin wat wil drinken of lunchen en je je kinderen mee moet nemen? Vooral mijn 2 jarige zoontje die absoluuuuut niet stil wil zitten. Ik lees weleens over kindercafées, maar dat is nergens hier in de buurt. Zijn jullie daar weleens geweest en is dat zo leuk als het klinkt? Het lijkt mij erg gaaf om zoiets te beginnen, maar dan moet er natuurlijk wel behoefte aan zijn. Dan speelt je kindje dus midden in het restaurant, en vanaf je tafeltje kan je dan toekijken, terwijl je koffietje met cake eet. Ipv in een speelhoek rond te hangen of een gillend kind aan tafel te hebben. Of het vervelend vinden dat je babytje even huilt. In een kindercafé kan het allemaal!

Hoor het graag mamaaaaa's

Je kunt je er beter bij neerleggen dat je sommige dingen niet kunt doen met een kind van 2, zoals naar een cafe gaan en denken dat je een gesprek kunt voeren of bijvoorbeeld naar de sauna gaan. 

Zoiets heb je bij de Ikea volgens mij. Een soort ronde cirkel is er gemaakt. Als ouders kan je aan de buitenkant van de cirkel zitten (als aan een soort bar) en de kinderen spelen binnen de cirkel (daar is alles zacht met kussens op de grond en ze kunnen er maar door een poortje in en uit) dus je kan het wat makkelijker in de gaten houden. Maar toen mijn kinderen die leeftijd hadden gingen we gewoon bij elkaar thuis op visite. Kinderen konden samen spelen in de woonkamer en wij kletsen. Het is toch een heel onderbroken gedoe, want echt rustig uitgebreid praten is er niet bij, waar je dan ook bent hoor.

Ik denk dat het inderdaad op die leeftijd gewoon te lastig is. Ik ging nog wel eens met een vriendin op een doordeweekse ochtend naar zo'n binnenspeeltuin. Daar was het dan niet zo heel druk en kon je redelijk goed zitten kletsen, met de peuters in het peutergedeelte. 
Maar thuis een bakkie doen was gewoon relaxter voor alle partijen.

Een kindercafe zou misschien beste wel leuk zijn. Ik denk dat je het dan wel in een grote stad moet starten. In een wat kleinere gemeente is de markt gewoon niet groot genoeg voor zoiets specifieks, denk ik. 

Volgens mij heb je daarvoor binnenspeeltuinen zoals monkey town. Daar kun je ook koffie of wijn bestellen.

Een verkapt onderzoek. ( ook in de verkeerde rubriek🙂)
Antwoord kan kort: vreselijk. 
Alsof je om een boxring zit. Kinderen slaan elkaar de hersens in, daarna de moeders er overheen. Daar was niets rustigs of ontspannends aan.

Toen ons kind die leeftijd had zijn we nooit naar een restaurant of café geweest, het ging gewoon niet met haar. Dan zit je zelf ook totaal niet relaxt. En dat je dan ook nog andere kinderen en ouders erbij hebt waar gedoe mee is. Vreselijk. 

Het is waarschijnlijk iets waar je van moet houden. Wij gingen met onze kinderen nooit ergens eten waar kinderen ergens konden spelen. Niks ergers dan rondrennende, schreeuwende kinderen langs tafels terwijl. Mijn kinderen waren ook nog eens te verlegen en lieten zich snel intimideren. Zelfs de speelruimtes bij de McDonald's en Ikea vonden ze niks. Uit eten gaan betekende ook echt ergens wat gaan eten.  

Dus leuk idee maar ik zou er zelf nooit naar toe zijn gegaan. 

Met een vriendin spraken thuis af of zonder kinderen  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.