Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mussie

Mussie

31-07-2013 om 20:52

Hoe thuis vakantie te vieren?

Na twee heerlijke kamperen in het buitenland, ben ik nog een week thuis met de kinderen. Ik heb 6 weken vakantie per jaar dus dit is een ongekende luxe, en ik wil er met volle teugen van genieten. Dus logeert er nu een vriendje hier en gaan we morgen naar het strand en bbqen.
Maar: ik heb toch gestofzuigd, een was gedraaid, gezond gekookt, de vloer gedweild, de wc schoongemaakt en we hadden ook nog een tandarts afspraak want dat leek me destijds zo handig om dat in de vakantie te plannen. Ik moest vanwege die afspraak om half 8 op.
ben ik nu gek geworden en is dit geen vakantie? Of is dit inherent aan thuisblijven? Hoe doen anderen dit als ze thuis zijn? Ik wil zo graag de resterende 4 dagen genieten en niet te veel doen maar merk dus vandaag dat ik alweer meegezogen word door het huishouden.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-07-2013 om 21:03

Weg

Het huis uit, dan kun je thuis niets doen. Pak een picknickmand in en ga een dagje naar een strand/bos/heide/bijzondere speeltuin. Kleed, bal en een boek voor jezelf mee en lekker niets doen.

En spreek met jezelf af dat je niet teveel thuis doen. Op vakantie ga je ook niet wassen, dus dat kan nu ook wel wachten...

Inderdaad

Als ik thuis ben ga ik ook, automatisch lijkt wel, van alles en nog wat doen. Wegwezen dus

Toke

Toke

31-07-2013 om 23:22

Leuke dingen

als je je niks voorneemt en thuisblijft, ga je vanzelf de dingen doen die je gewend bent te doen. Dat moet je doorbreken. Dat kan door de deur uit te gaan, maar het kan ook door thuis nadrukkelijk dingen te doen die je anders niet doet. Een vakantietaart maken met de kinderen, zelf een film in elkaar zetten, broodjes bakken in de vuurkorf. Net wat jullie normaal niet doen en nu wel.
Dan kom/blijf je vanzelf in vakantiestemming. Veel plezier!

Jet

Jet

01-08-2013 om 08:58

Om en om

Ik doe het meestal om en om. Dus een dag dingen in het huis zoals de was en boodschappen. De andere dag is dan weer echt een vakantiedag en gaan we er op uit. Zo is er rust in mijn hoofd omdat er niet van alles blijft liggen en kan ik toch echt van de dagen dat we weg zijn genieten.

Mussie

Mussie

01-08-2013 om 16:18

Raad opgevolgd

Ik ben de deur uitgegaan, naar het strand. En dat was een puik plan. Ik denk inderdaad dat ik meer dingen moet plannen, dat werkt blijkbaar beter. Dus morgenochtend weer naar het strand en dan doe ik morgen aan het eind van de middag wel wat hoognodige klusjes. Nu komt er een vriendin een wijntje drinken en de kinderen vermaken zich even binnenshuis. Het vakantiegevoel is weer terug!

liora

liora

01-08-2013 om 16:34

Ehh

Doe je op vakantie geen was? Kook je dan niet? en stofzuig je dan niet? (of veeg je dan niet)

Ik zie het probleem niet zo. MAar als je niet gezond wil koken, kook dan ongezond. Of kook niet, ga uit eten. Wil je niet stofzuigen, doe het dan niet. Wasjes draaien (ik vind het nooit echt veel werk) maar dan was je toch alles op de hand, hahaha.

Ik denk dat ik heel goed ben in thuis vakantie vieren, en wat minder goed in vakantie vieren elders!

Zal ik seminars gaan geven?

Liora

Tijgeroog

Tijgeroog

01-08-2013 om 19:04

Nou liora

Als ik op vakantie ben probeer ik wassen zoveel mogelijk te vermijden. Dus heel veel kleding in de auto, en alleen de vieze tomatensausvlekken worden even uitgespoeld, de rest gaat thuis in de wasmachine.
M'n tent stofzuig ik inderdaad ook niet. en vegen heb ik tussendoor ook maar een keer hoeven doen, deze vakantie (3 weken, een keer van camping verwisseld)
En over koken heb ik het bewust niet gehad. Maar we zijn dit jaar vaak uit eten geweest, eten soms brood of kant en klare soep. En de andere keren koken we en dat is meestal redelijk gezond, omdat we dat nou eenmaal lekker vinden. En meestal doen m'n man en ik dat samen, dus dat valt ook wel mee. Alleen jammer dat we geen vaatwasser in de tent hebben.

Ans

Ans

01-08-2013 om 20:12

Geen probleem

Ik werk al weer (15 ipv 30 uur), hulp is al een hele tijd op vakantie en toch heb ik met deze temperatuur geen enkele moeite om het vakantiegevoel vast te houden. Ik doe 's morgens rustig aan, op het werk is het rustig, we zwemmen achterin de tuin en we hebben vanavond ge BBQ-ed (komkommer, worteltjes, meloen, stokbrood en vis), kids lopen de hele dag in zwemkleding (ik nu ook), we drinken straks een wijntje en halen vaak een ijsje bij het Italiaanse ijshuisje. We eten, net als op vakantie, zomers en buiten. Maaltijdsalades, pasta, BBQ. Snel klaar, lekker en gezond.
Dweilen en strijken doe ik niet aan (doe je op vakantie ook niet). Ik gooi iedere avond de zwembroeken etc in de was en dat hang ik even snel op. Af en toe haal ik een doekje over het aanrecht en een borstel door de wc. That's it.

Ik heb juist moeite om weer in de hard-aan-het-werk-stand te geraken

Vera*

Vera*

01-08-2013 om 20:27

Tijgeroog

Wij hebben op vakantie een vaatwasser hoor. De kinderen wassen altijd samen af. Helaas waren we zonder onze 'vaatwassers' in Engeland afgelopen dagen en hebben we zelf moeten afwassen.
Man kookt eigenlijk altijd op vakantie. Dit jaar wilde dochter graag steeds helpen om de worstjes te bakken. Ik heb geloof ik wel eens de sla gemaakt of brood gesneden.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

01-08-2013 om 21:58

Net twee weken thuis geweest

En ik ben uitgeruster dan de afgelopen jaren. Ik heb me uitstekend vermaakt. Eindelijk eens tijd om met de kinderen iets te doen, varierend van koken tot naaien. Doe ik nooit op vakantie . Verder veel erop uit getrokken. Zwemmen, speeltuin, efteling, eens bijkletsen met vriendinnen, lunchen op een terras etc. En 's avonds in mijn eigen bed, heerlijk. Volgend jaar blijf ik weer thuis. Die klussen in huis, die heb ik gewoon gedaan, maar op een lager pitje en niet iedere dag.

Maylise

Maylise

02-08-2013 om 21:15

Nou

Ik kan best goed thuis ontspannen. Ik kan prima de boel een dag de boel laten. Eten laten bezorgen of barbecuen. Prima. Alleen de was, die laat ik niet. De was is een monster wat je nooit kan overwinnen, hoogstens in toom kan houden. Een paar dagen de was verwaarlozen zorgt voor veel werk. Dus de was die doe ik altijd; ook op vakantie, ook als ik thuis een dag vrij neem. Uiteindelijk is het ook niet zoveel werk. Het is niet alsof ik het met de hand hoef te doen.
Verder kan ik thuis prima niks doen.

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2013 om 09:57

Maylise

Klopt, zeker met een groter gezin. Ik heb nu twee dagen niet gewassen, en heb spijt..

liora

liora

03-08-2013 om 12:40

Was

Wat is er toch zo erg aan de was? Ik gooi alles in de machine en daarna in de droger en dan vouw ik het op, terwijl ik tv kijk.

Ik heb wel een klein gezin, dat scheelt natuurlijk erg veel, maar toch snap ik niet wat er zoveel werk is aan de was. Tenzij je alles ophangt en strijkt. In dat geval zou ik zeggen: niet doen!

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2013 om 12:51

Inderdaad liora ot

Een klein gezin met kleinere kinderen scheelt veel,veel wassen per week. Strijken doe ik niet, ophangen wel. Kleding wordt echt niet mooier van de droger.

Mussie

Mussie

03-08-2013 om 17:45

De was en de vakantie

Het zit er nu echt bijna op, mijn vakantie. Ik heb mezelf gedwongen dingen te ondernemen en de boel de boel te laten. Behalve inderdaad de was! Ik heb elke dag wel een was gedraaid, en daar loop ik dus niet in achter. Morgen ga ik een opruimdag houden, want ik vind het ook wel fijn om met een opgeruimd huis weer aan een jaar werken te beginnen!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-08-2013 om 17:46

Liora

Het is gewoon véél.... Ik heb dagelijks 2 wassen, in het weekend meer. Alles moet gevouwen en uitgezocht of gestreken worden en nog in de juiste kast belanden. Ik kan vaak mijn kinderen niet alleen laten dus moet het 's avonds.
Ik vind het konijnenwerk, echt.

Rosa van der Zanden

Maylise

Maylise

04-08-2013 om 18:17

Liora

De was zelf vraagt gelukkig inderdaad niet zo veel tijd. Hier wel een droger maar daar maak ik zo weinig mogelijk gebruik van dus ik hang wel bijna alles uit. Dat kost wel wat tijd. Het is van dag tot dag niet zo heel veel werk maar als je het enkele dagen (of langer) laat liggen dan is het zoveel en dan kost het gewoon wel veel tijd. Zolang ik elke dag 2 wassen draai dan blijf ik bij. Maar inderdaad geweldige uitvinding de wasmachine verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.