Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

07-12-2011 om 12:54

Gardameer of toscane?

Waar zouden jullie voor kiezen? Een vakantie aan het Gardameer of in de Toscane. Het Gardameer is iets dichterbij (scheelt ca. 200 km.), maar ik heb het idee dat er in Toscane (vlakbij Pisa) meer te doen is (qua steden, musea, etc.).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil je doen?

Het ligt er ook aan wat je tijdens je vakantie wil doen. Wat zijn de wensen van je gezelschap?

Beide vakanties kun je luieren aan een zwembad iod en genieten van je Italiaanse omgeving. Ga je naar het gardameer, dan kun je ook naar Verona en Venetie, of naar de andere kant, Milaan.

Maar Toscane ligt een stukje zuidelijker en daar heb je Florence, Pisa, enz. Florence is natuurlijk qua musea en kunst een trekker.

Ben je al eens aan het gardameer geweest? Dan zou ik voor Toscane gaan, of andersom.

Je kunt het ook beide doen, de helft van je vakantie gardameer en de andere helft Toscane.

Of in het voorjaar voor een prikkie naar het Gardameer en in de zomer naar Toscane (voor de hoofdprijs)

Nou ja, misschien heb je wat aan mijn overpeinzingen
Wat is het toch heerlijk om keuze te hebben!

Chippie

Chippie

07-12-2011 om 22:23

Toscane, zeker weten!

Ik ben ooit twee dagen bij het Gardameer geweest. Prima plek als je drukke campings, veel muggen, veel Nederlanders en andere toeristen en veel onweersbuien wilt. Je vind er wel een paar leuke dorpjes.
Wij huren al jaren een prachtig huis in Toscane voor 850 euro per week, tuin zo groot als een voetbalveld, zwembad en de mooiste dorpjes (Cortona, Pienza, Montepulciano, Arezzo) en steden (Siena, Florence uurtje) in de directe omgeving. Pisa heeft natuurlijk de scheve toren en een prachtige Dom maar er zijn echt veel mooiere steden dan Pisa.

Chippie:

Twee dagen is wel erg kort voor een oordeel over het Gardameer

Maar je noemt wel iets belangrijks in de zomer: de drukte. Dan staat die rondweg rondom het Gardameer soms muurvast en is er geen doorkomen aan.

Ga je in het voorjaar, zoals wij regelmatig doen, dan heb je daar geen last van. Ik vind met name het Gardameer een goede keuze in het voorjaar.

Maar Toscane staat op mijn verlanglijstje, alleen al om Florence.

Vic

Vic

08-12-2011 om 13:17

Tja

Muggen en onweersbuien, dan wordt de keuze wel heel moeilijk Veel Nederlanders vind ik niet zo'n probleem, die ken ik en het maakt het wel makkelijk met de taal. Maar Toscane trekt me meer, met name vanwege de steden in de buurt.

Vic

Vic

08-12-2011 om 13:19

Florence

Daar ben ik al eens vier dagen geweest, dus alle highlights heb ik daar al bekeken. Was verder een nogal 'mislukte' vakantie (vanwege relationeel gedoe).

Chippie

Chippie

08-12-2011 om 13:55

Florence

Florence is wel mooi maar heel erg druk. Ik vind Siena, landschap onder Siena, Pienza, Montepulciano, Cortona, etc vind ik meer Toscana dan Florence.

Margriet*

Margriet*

09-12-2011 om 11:45

Chippie

Ben het geheel met je eens. Boven Pisa en Florence zit je al in de bergen, wel mooie dorpjes. Dit jaar waren we bij Pisa en Florence. Bij Pisa heb je dan wel weer de zee dichtbij. Florence vond ik niets in de zomer, heet met kinderen. Kun je beter doen met zijn tweeen of met pubers.
Ik vond Siena de leukste stad van de drie. En de streek eronder prachtttiigggg.

Florence

Vic: "Daar ben ik al eens vier dagen geweest, dus alle highlights heb ik daar al bekeken."
Aaargghh Vic, nu trap je toch op mijn kunsthistorisch hart!! Ik ben zelf drie weken op studiereis in Florence geweest en kan je vertellen dat dit bij lange na nog niet genoeg was om de highlights te zien.
Goed, ik ben misschien niet de goede maatstaf voor de gemiddelde vakantieganger, maar toch: vier dagen Florence is echt peanuts
n@nny

Sawo

Sawo

09-12-2011 om 20:13

|vic

Ik heb het beiden meerder keren gedaan

Gardameer surfen, zwemmen, relaxen, abseilen, klimmen en canyoing

Toscane mooie steden, mooi landschap drukke stranden en ook warmer.

Dus het ligt vooral aan je eigen voorkeur en die van je reisgenoten.

suc6

Saaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.