Vakantie en uitjes

Olijvje
07-09-2009 om 15:33
Duitsland waarheen?
Hallo,
In de herfstvakantie willen wij graag met onze drie jonge kinderen naar Duitsland. Waarom Duitsland, omdat onze kinderen nog niet in het buitenland zijn geweest, en het leek ons leuk om ze kennis te laten maken met een vreemde/andere taal. Ze zijn al veel met ons op vakantie geweest maar altijd in eigen land.
We willen niet heel lang in de auto zitten, wonen zelf in Drenthe. Zijn er mensen met leuke Duitsland ervaringen, tips etc? Alle info is welkom. Wij houden zelf erg van de natuur, dus een mooie natuuromgeving zou leuk zijn.
Ik hoor graag van jullie, alvast hartelijk dank.
Groetjes Olijvje

ander nikje
07-09-2009 om 15:45
Olijvje
wij gaan al jaren naar Sauerland in de herfstvakantie,Sauerland is prachtig in de herfst, in de bergen rijd je op sommige plekken samen met de toppen van de eiken en beuken die prachtig van kleur zijn. Er zijn veel mogelijkheden om met kinderen naar toe te gaan en betaalbaar. Google maar eens op sauerland.... en vanaf Drenthe nog redelijk te doen.
Wij gaan ook wel eens naar de Eifel of de Harz, prachtig maar verder rijden.

IngridT
07-09-2009 om 16:33
Ik ben er nog niet geweest,,,,,
maar ik zou naar de noordkust gaan. Richting of in ex-oost duitsland zeg maar. Leuk! Lekker langs het strand als het hard waait. Vriendin van mij is er van de zomer geweest (al weet ik niet precies waar) en die vond het een verrassend leuke bestemming.
Ingrid

Bastet
07-09-2009 om 17:43
Eifel
De Eifel is beeldschoon,vanaf Zoetermeer een ruime drie uur,dus is best te doen.Wij waren aangenaam verrast!
groetjes,Bastet

yoghurt
07-09-2009 om 17:48
Wij zijn vorige kerst geweest
in rugen dan: http://www.ruegen.de/ Was geweldig. Ruige kustlijn, bossen en mooie badplaatsen, nog een beetje Oost Duits. (en zeker minder duur dan de Eifel en Sauerland)
Maar je kan ook iets minder ver doorrijden langs de noordduitse kust - in de buurt van Rostock bv
http://www.rostock.de/index.php?id=1
Nog dichterbij vanuit Drenthe is Borkum (via Eemshaven) of de andere eilanden voor de Noord Duitse kust.
succes met zoeken

Lynna
07-09-2009 om 20:20
Zwarte woud
Ik vind het Zwarte Woud geweldig. Zo mooi, prachtige natuur, alles zo verzorgd. Het schijnt ook het deel van Duitsland te zijn waar je het beste weer hebt.
En als je ook naar een stad wilt, ik was laatst in Hamburg. Wat een leuke gezellige winkelstad!

reina
08-09-2009 om 07:02
Eifel
Ik vind de Eifel erg mooi, maar ook het Ahrtal en het Moezelgebied zijn bij mij favoriet!

Luna
08-09-2009 om 11:00
Moezel, tecklenburg, bad bentheim
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, maar als je heel dichtbij wilt blijven is Bad Bentheim verrassend mooi. Ligt vlak bij Enschede. Iets verder ligt Tecklenburg, heel mooi oud vakwerk-huizen-stadje met mooie heuvelachtige natuur eromheen.
En de moezel is ook prachtig, al weet ik niet of dat in de herfst ook nog mooi is. Veel druivenvelden, en ik weet niet hoe die er in de herfst bij staan.
Zowel bij Bad Bentheim als bij Cochem (Moezel) zijn mooie Roompot-parken, ik weet natuurlijk niet of dat wat voor je is?

Olijvje
08-09-2009 om 11:10
Bedankt!
Allemaal voor jullie reactie`s. Ik zal met jullie inbreng gaan googlen. Heb er nu al zin in...
En nog meer tips zijn altijd welkom natuurlijk.
Groetjes Olijvje

dirksmama
08-09-2009 om 16:52
Bad bentheim
is erg leuk en dichtbij Drente.
Oostfriesland is ook mooi, de waddeneilanden.
Je hoeft maar een uurtje te rijden vanuit Drente en je zit al prima!

Jessica O
08-09-2009 om 20:28
schloss Dankern. Ben er nooit geweest maar al veel leuke dingen over gehoord.
Jessica

Triple
08-09-2009 om 21:42
Harz is ook mooi!
Wij hebben deze winter dit huisje gehuurd in de Harz:
http://www.duitsland-vakantiehuisje.nl/
Was erg geslaagd en we hadden veel sneeuw, maar in de herfst is het vast ook prachtig daar.

Olijvje
09-09-2009 om 13:43
Wat moeilijk.........
Tjonge jonge, ik heb echt nog geen idee. Al heel veel gezocht op google, maar het is niet makkelijk hoor.
Een bergachtig gebied lijkt me mooi, maar de zee ook. Ik moet wel opschieten, anders zit alles straks vol..
Ik chek elke dag even voor nieuwe tips, en als ik eruit ben laat ik het jullie weten.
Nogmaals dank voor de leuke tips!
Groeten Olijvje

mar
09-09-2009 om 14:08
Ook
Niet echt nieuwe ideeën, maar :
vulkaaneifel is prachtig.
Omgeving Cochem/Trier is prachtig.
Sauerland is mooi.
Zwarte Woud is fantastisch in de herfst.
Omgeving Bad Bentheim is ook fijn.
Wil je wat verder, dan kan ik ook zuid-Duitsland van harte aanbevelen!

Olijvje
10-09-2009 om 12:05
De harz?
Ik hoorde van iemand dat het in dat gebied erg mooi is, bergachtig etc, echt anders dan hier in Nederland. En dat willen wij ook graag, echt een andere omgeving.
Ik heb deze regio volgens mij nog niet gehoord, is er iemand die er geweest is? Vanavond wil ik een beslissing maken en boeken. Als er nog tips zijn voor een leuk vakantiehuis dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Groeten Olijvje

Olijvje
10-09-2009 om 12:11
Pardon
Ik zie dat de harz door meerdere al is genoemd, ik vind het zo lastig om via het internet iets te boeken. Ik bedoel aan de hand van een korte omschrijving en wat foto`s die vaak erg klein zijn. Het liefst ga ik er eerst even heen, om te kijken maar ja, dat is natuurijk niet te doen, haha.
Nou we gaan er gewoon voor, en als er nog mensen zijn die al eens in een huisje hebben gezeten in de harz, dan hoor ik graag jullie ervaring.
Groeten Olijvje

Triple
10-09-2009 om 23:22
Zoover
Check eens of een huisje of andere accomodatie op www.zoover.nl staat. Daar staan recenties en ervaringen van mensen die er zijn geweest!

ander nikje
11-09-2009 om 17:14
Rhon park hotel
wij zijn daar naar toe geweest,hadden daar een app. heel erg leuk en zeer kindvriendelijk. Prachtig zwembad met glijbaan, lekker restaurant, maar je kan ook zelf koken. Hotel ligt in de bergen, wij hadden een aanbieding te pakken,ik weet nog dat het erg goedkoop was!

Olijvje
15-09-2009 om 09:55
We zijn eruit!
Na heel veel gezoek, hebben we dan toch een beslissing genomen:
Wij gaan naar familiepark Waldsee in Clausthal-Zellerfeld dit ligt in het harz gebied.
We hebben er erg veel zin in, ik hoop dat het huisje aan de verwachtingen voldoet.
Allemaal bedankt voor jullie leuke tips!
Groetjes Olijvje