Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

De Corona voucher (airline failliet?)


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-06-2020 om 00:57

Mag hoor?

Zo klink je niet Aagje.
Hoe was het ook alweer? Als je iedereen die je lief is over een half jaar nog hebt, en je financieel niet aan de grond zit, dan heb je in feite de jackpot gewonnen.
De rest is bijzaak.

Triva

Triva

08-06-2020 om 07:26

Dees

Jemig wat kun je overdrijven! Niemand heeft het over elke dag bellen, de klantenservice belasten, jezelf gek maken en daar aan ten onder gaan.

Dees

Dees

08-06-2020 om 07:57

Klopt

Klopt maar ik ga me er dus niet druk over maken.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-06-2020 om 08:31

Ginny, natuurlijk mag het

Ik ga er niet over hoe een ander het doet. En natuurlijk heb je de jackpot gewonnen als je er na een half jaar nog bent, ook waar.

Maar goh....ik mag me toch tegelijkertijd ook verbazen over dat mensen schijnbaar makkelijk best grote bedragen als verlies nemen. €1000,-, waarover hier gesproken wordt, een half collegegeld zo’n beetje. Bijvoorbeeld.

En nee, ik vind ook niet dat iemand zichzelf gek zou moeten maken zoals Dees omschrijft. En ook dat je het best kunt accepteren wat je niet kunt veranderen. Maar er zit een wereld tussen die beide uiterste. En helemaal niets doen en vanaf het begin alleen denken ‘jammer, maar helaas’, dat verbaast me toch bij zulke bedragen. En dat mag ook.

Anoniem

Anoniem

08-06-2020 om 19:10

Moeilijk doen

Ik ben dus wel zo iemand die moeilijk loopt te doen over de voucher. Tot nu toe helaas zonder resultaat.

Dochter had met 4 vrienden een examenreis geboekt bij Tui, al voor Corona in Europa uitbrak. Gezellig met 5 klasgenoten naar Griekenland. Dochter had alles geregeld en ook de aanbetaling gedaan, maar omdat zij nog geen 18 was, mocht ze geen hoofdboeker zijn. Geen probleem op dat moment, twee klasgenoten waren tegen de tijd van de reis al wel 18.

Uiteraard is de examenreis geannuleerd. Dochter kreeg nog wel de vraag of ze de reis wilde omboeken, maar hoogseizoen was te duur voor ze en eigenlijk was het (als het dan al door zou kunnen gaan) lastig om opnieuw een moment te vinden dat ze allemaal konden. Afgewacht dus tot de reis geannuleerd was en ze recht zouden hebben op een voucher.

Zodra bekend werd dat de reis niet door zou gaan naar de voorwaarden van de op dat moment nog te ontvangen voucher gekeken en deze bleek persoonsgebonden te zijn en in principe niet overdraagbaar. De voucher werd standaard verstrekt op naam van de hoofdboeker, maar kon volgens de voorwaarden ook worden overgedragen aan een van de reisgenoten. Hoofdboeker zou dan uiteraard wel akkoord moeten geven.

In geval van dochter had zij de volledige aanbetaling gedaan en wij gaan vaker met deze organisatie weg. Klasgenoot die hoofdboeker was nooit en die vond het ook normaal dat dochter de voucher zou krijgen, vanwege die aanbetaling en omdat hij er niets aan had. Contact opgenomen met de reisorganisatie. Nee, wij keren geen voucher uit aan minderjarige reisgenoten. Die voucher was een soort financiële transactie en dat deden ze niet met minderjarigen. Maar minderjarigen die naar het reisbureau toegingen om te betalen was nooit een probleem...

Hoofdkantoor gebeld. Situatie uitgelegd en na wat overleg zou het toch mogelijk moeten zijn. Hoofdboeker moest opdracht geven aan het reisbureau en dan zouden ze achter de schermen kunnen regelen dat dochter het voucher kreeg. Inmiddels zijn we meer dan 3 weken verder en het is nog niet gelukt.

Gaat hier niet om duizend euro, maar om maar een paar honderd euro, maar ook dat vind ik een groot bedrag. Had bij dochter toevallig vooraf aangedrongen op een echte reisorganisatie, voor het geval er iets zou gebeuren waar we vooraf niet aan konden denken. Hoop voor haar dat het goed komt, maar inmiddels dus al wel meerdere keren contact gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.