Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Laetitia

Laetitia

08-07-2017 om 11:13

Camping Rome

Komend jaar gaan we in april/mei naar Rome. Ik word er helemaal blij van en ben langzaam aan begonnen met de voorbereidingen in de vorm van lezen en oriënteren op de dingen die we willen doen.

Nu zoeken we ook een camping in de buurt die aan een aantal eisen moet voldoen:
- goede bereikbaarheid naar de stad waarbij we ofwel kunnen reizen met de ov-kaart die we aanschaffen, ofwel gebruik kunnen maken van een pendeldienst tot aan het ov van Rome.
- goed en schoon sanitair.
- redelijk grote plekken (ivm de grootte van caravan en voortent).

We hadden gedacht aan een camping in Ostia, maar al googelend vinden we dan alleen campings die nog een aantal km af liggen van de trein naar Rome. Aangezien we in Rome al veel te voet willen doen, lijkt ons dat niet prettig. Als we dan aan het einde van een lange dag met veel lopen terug gaan, willen we niet meer een aantal kms hoeven te lopen.

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met campings in de buurt van Rome? Waar moeten we zijn en waar juist niet?

Vriendelijke groet,

Laetitia

Laetitia

Laetitia

08-07-2017 om 14:56

Aanvulling: leestips?

De titel zegt het al, heeft iemand nog suggesties voor goede boeken ter voorbereiding? Ik heb een reisgids, maar ik merk dat die niet makkelijk leest omdat die wandelingen beschrijft alsof je al wandelend de informatie leest.

Vriendelijke groet,

Laetitia

Beertje37

Beertje37

08-07-2017 om 19:30

Tip

Bestel alle reisgidsen die je kunt vinden bij bol.com.
Na aankomst van je bestelling kun je ze allemaal bekijken en houdt je degene die het best bij je past. De rest stuur je gratis terug.
Ik probeerde vroeger in een boekenwinkel de meest geschikte reisgids te vinden, maar daar hebben ze er meestal maar 1 of 2.

Afgelopen jaar

Zijn wij op camping Fabulous in Rome geweest. Top camping, grote plaatsen,prachtig zwembad, aardig personeel, verkooppunt openbaar vervoer aanwezig, openbaar vervoer op loopafstand net buiten de camping en grote supermarkt te lopen maar ietsje verder.

Een aanrader is fietsen met een Nederlandse gids via Top Rental bikes. Je komt op alle bekende plekjes maar ook plekjes waar je nooit iemand over hoort. Ligt vlakbij metrostation Colloseum.

Super boek is natuurlijk ANWB extra met een prima kaart en 360 ° Rome is ook ideaal. Daar kun je met een handige app je route en tijd mee inplannen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-07-2017 om 08:52

Fabulous!

Daar zaten wij de afgelopen meivakantie.

Supervakantie.

Er is een pendeldienst,en rijdt die een aantal keren per dag en op afspraak. Maar wij hadden een auto gehuurd en reden zelf naar een P+R metrostation en gingen van daaruit de stad in.

Dat ging ook prima. Parkeren was 2 euro per keer ofzo.

Achteraf gezien was die auto huren dus niet nodig geweest,maar omdat we hem toch al hadden....

Laetitia

Laetitia

09-07-2017 om 09:07

Dank!

Die camping Fabulous hadden we ook gevonden. Maar ja, iets kan op het scherm er mooi uitzien, we horen graag persoonlijke ervaringen. Erg leuk te horen dat er positieve reacties zijn.

Nog meer tips, do's & don'ts? Andere campings die de moeite waard zijn?

Groet,

Laetitia

Laelitia

Laelitia

09-07-2017 om 12:28

Ginny

Naar welk metrostation gingen jullie dan?

Vriendelijke groet,

Laetitia

Geen idee

Hoe de andere campings daar zijn. Wij hadden Fabulous oo tv gezien en de reviews waren goed dus we hebben nooit naar iets anders gekeken. Ook omdat de camping goed te doen is met ov van en naar Rome en een shuttle servive mrt de luchthaven heeft.

Bedenk van te voren wat jullie wel en niet willen en maak daar een planning naar. Een dagje relaxen aan het zwembad is ook heerlijk tussen de Rome bezoekjes door .

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-07-2017 om 12:48

Wisselend

Meestal naar het station dat helemaal rechtsonder lag. Ben de naam nu effe kwijt, dacht iets van Laurentina ofzo.

Die was namelijk tot laat open, goed begaanbaar en 's avonds ook nog prettig.
Zijn ook bij een andere geweest en daar moest je via een soort van paadje door de middle of nowhere naar de auto. Dat vond ik niet fijn 's avonds. Hoewel daar wel bewaking stond bleek naderhand. Eigenlijk overal stonden wel militairen schietklaar.

Hebben daar een dag even moeten wachten omdat de parkeerplaats vol was maar de rest van de dagen was het heel prettig. Binnen en half uur waren we in het Centrum.

Laetitia

Laetitia

09-07-2017 om 12:51

Groentje

We maken zeker een goed reisplan. Mijn man is ervaren Romereiziger. Hij weet goed waar we zijn moeten, zowel wat betreft cultuur als wat betreft leuke straatjes, kroegjes enzovoorts. Maar hij vliegt altijd en zit dan in goedkope hostels, waar we niet met het gezin willen zitten. En wij willen met de caravan. Lijkt ons heel erg gaaf.

Momenten om niets te doen, willen we ook. We zullen er 10 dagen zijn, schat ik in. En alleen cultuur is waarschijnlijk te veel van het goede.

Vriendelijke groet,

Laetitia

Laetitia

Laetitia

09-07-2017 om 12:54

Ginny

Dank weer voor je info. Ik zal eens kijken of ik kan bedenken welk metrostation aan jouw beschrijving voldoet.

Vriendelijke groet,

Laetitia

Susanna

Susanna

09-07-2017 om 18:15

Blauwe lijn B

Die gaat van Laurentina naar Termini, en verder. Maar je kan ook al uitstappen bij t Colosseum

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-07-2017 om 00:18

Ja die.

dat was m.

Laetitia

Laetitia

15-07-2017 om 12:45

Dank weer

voor de informatie over de metro's. De gezinsleden hier zien camping Fabulous helemaal zitten.

Weet iemand toevallig hoe lang je er met een caravan over doet om in Rome te komen? We schatten in dat we op vrijdagmiddag 14:30 uur gaan rijden. Willen dan doorrijden tot ongeveer 20:00 uur. Dan overnachten en zaterdag en zondag weer rijden. Zou het realistisch zijn om dan zondag eind van de middag bij Rome te zijn? Of ben ik nu te optimistisch?

Vriendelijke groet,

Laetitia

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2017 om 13:39

Andere camping

Wij zaten op camping Roma village oid. Is van dezelfde organisatie, minder luxe zwembad, maar veel dichter bij de stad. Prima camping, goed sanitair. Ov in de buurt, 's ochtends stap je op de parkeerplaats van de camping in de bus naar de stad, en een grote supermarkt op een paar minuten lopen. Hij ligt wel aan een grote weg, dat hoor je, maar wij vonden dat niet zo'n probleem.

Laetitia

Laetitia

15-07-2017 om 19:21

Ha, dank weer

Tijgeroog, ook die camping zoeken we op.

Ondertussen heb ik vanmiddag in de boekhandel uitgebreid boeken over Rome kunnen vergelijken. Ze hadden een ruime keuze. Twee boeken gekocht en we zitten ons er al heerlijk in te verdiepen. Geweldig om zo'n tijd voorpret te hebben!

Vriendelijke groet,

Laetitia

Laetitia

Laetitia

10-11-2017 om 14:54

Vragen mbt Camping Fabulous

We zijn weer voorzichtig aan het voorbereiden voor onze Romereis.

Ondertussen zijn we ons ook aan het oriënteren op andere onderkomens dan onze eigen caravan.
Aan degenen die op Camping Fabulous een chalet hebben gehuurd heb ik de vraag hoe deze waren. Hoe zien ze er uit? Belangrijkst hierbij: zijn ze fatsoenlijk schoon? Een van onze kinderen is nogal allergisch en wil nog wel eens klachten krijgen als huisjes te stoffig zijn.

Vriendelijke groet,

Laetitia

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-11-2017 om 20:22

Niet ontevreden

Je hebt heel veel verschillende aanbieders op Fabulous. Ligt er dus maar aan met welke organisatie je in zee wl gaan.
Wij zaten volgens mij via Canvas of Vacanselect, en ik was niet ontevreden.

Je hebt er stewards van de organisatie, dus als je niet tevreden bent over de schoonmaakkwaliteit jaag je die toch met stofzuiger en dweil door het huisje? Wij zijn al verschillende keren met beide organisaties op vakantie geweest en het valt mij iedere weer op hoe klantgericht ze zijn. Ik zou als ik jou was dit van te voren meegeven met de boeking. Ze moeten het huisje in principe schoon opleveren dus dan kunnen ze daar bij jullie extra op letten.

Volgens mij was het deze keer bij ons Vacanselect en moet je dan zelf de eindschoonmaak verzorgen. En moeten zij dat achteraf controleren,
Ik weet niet hoe allergisch je zoon is, maar ik ben daar ook wel gevoelig voor en had hier nergens last van.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-11-2017 om 20:26

Fabulous

Zelf biedt trouwens ook Chalets aan. Dus je kunt ook direct bij Fabulous boeken en daar je verzoek om een zeer schone chalet neerleggen.

Laetitia

Laetitia

11-11-2017 om 00:00

Dank je Ginny

voor de info. We zullen dit ook meenemen in onze zoektocht. We hebben -toch wel met wat pijn in het hart- afgezien van reizen met de caravan. Dat vinden we uiteindelijk toch te tijdrovend.

Vriendelijke groet,

Laetitia

buitenlandse sites proberen

Wij zijn een paar keer in de meivakantie naar Italië geweest (niet in de buurt van Rome overigens) in een stacaravan van Eurocamp.

Mijn tip: zoek eens via niet-Nederlandse sites, dat kan heel veel geld schelen. Laatste keer had ik geboekt op een Ierse site (eurocamp.ie ipv .nl) en dat was bijna 3 keer zo goedkoop als precies dezelfde caravan op de Nederlandse site. Prijzen stijgen vaak in populaire periodes en aangezien de meeste andere landen eind april/begin mei geen vakantie hebben, houden ze daar de normale laagseizoenprijzen aan.
Het kan dus echt de moeite lonen om even een rondje langs diverse internationale websites te maken.

Laetitia

Laetitia

18-11-2017 om 12:52

Geboekt

We hebben ondertussen een appartement geboekt. Het ligt net buiten het centrum van de stad. Yesss!!! Het wordt steeds echter nu.

Dank voor alle tips. ik houd me altijd aanbevolen voor tips over dingen die we niet mogen missen.

Vriendelijke groet,

Laetitia

Laetitia

Laetitia

26-04-2018 om 22:09

Ja!

We zijn ondertussen al een aantal dagen in Rome en wat een mooie stad vind ik het.

Al veel gezien. St. Pieter inclusief op de koepel geweest, aantal andere kerken, Colosseum, Forum Romanum, Capitolijns museum, Campo di Fiori, leuke kleine straatjes. Echt genieten!

En nog veel meer te gaan!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2018 om 00:24

Da Vinci museum!

Hadden wij geen tijd voor, maar zou ik een volgende keer zeker bezoeken. Al dan niet samen met een stadswandeling.

En als je nog wat tijd over hebt dan zitten er ten noorden van Rome een aantal mooie parken met fontijnen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2018 om 00:26

Oh en

Je moet er van houden, maar ik vond de Trevifontijn 's avonds echt prachtig.

Laetitia

Laetitia

27-04-2018 om 19:14

Ginny

Ha ha, vandaag zijn we twee keer langs de Trevifontein gelopen. Eerste keer uitgebreid gestopt, tweede keer op doortocht naar iets anders. Druk dat het er was, ongelofelijk.
We hadden ‘m nog een keer voor de avond op het programma staan, maar dachten dat het ‘s avonds nog drukker zou zijn. En we vroegen ons af of het dan nog wel mooi is. Jouw ervaring zegt dat het de moeite waard is dus?

Dat vind ik trouwens het enige nadeel van Rome, de enorme hoeveelheden mensen. Overal. Ieder moment van de dag. Maar dat nadeel zie ik graag voorbij voor de schoonheid en de pracht!

Laetitia

Laetitia

27-04-2018 om 23:01

Ginny nog een keer

Jouw tip over het Da Vinci-museum heb ik bekeken. Ziet er uit als zeer de moeite waard. Eens kijken of ik daarvoor de handen op elkaar kan krijgen binnen het gezin.

Dankjewel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.