Uit-tips
Jean-Paul
17-08-2024 om 10:31
Website/kaart met alle speelplekken in NL
Goedemorgen,
Ik ben benieuwd of er ouders zijn die zich hierin herkennen.
Regelmatig worden wij wakker in het weekend en weten we niet zo goed naar welke buiten speeltuin, speelhal, dierentuin of andere kinder speelplaats we naartoe willen gaan.
Er zijn zoveel leuke opties maar ook zoveel al gehad, en als we blogs lezen vinden we voornamelijk dingen die een uur of meer rijden zijn.
Ik ben voornemend om een website te maken waarin je kan filteren op binnen & buiten, leeftijd, dingen die te doen zijn etc.
Maar ook de voor en nadelen kan lezen van de speelplek gegeven door onafhankelijke ouders.
ik ben daarom opzoek naar of er wens is naar zo’n website waarbij je in een kaart vorm snel kan zien wat er (adhv de filters) bij jou in de buurt te doen is.
Het is een initiatief die ik wil maken samen met ouders die hier ook tegen aan lopen en in een non-profit opzet wil doen, hierdoor kan je namelijk zelfstandig blijven en word je mening niet beïnvloed door wie het meeste betaald.
Is dit iets dat klinkt alsof je het zou gebruiken om met je kinderen een leuke dag te hebben op een nieuwe/leuke plek?
Of heb je misschien al zo’n website of plek waar ik zo’n overzicht kan vinden?
Peiling
Zoek jij nog zo’n site/overzicht?
EmmaT
17-08-2024 om 11:18
Twintig jaar geleden had ik een papieren Kidsgids. Ik zie het nog wel eens, dus er zal wel een digitale versie van bestaan.
Verder ben ik echt nooit wakker geworden met een gevoel van: naar welk pretpark/dierentuin/speeltuin/zwemparadijs zullen we vandaag eens gaan?
Daglichtlamp
17-08-2024 om 12:15
Googlemaps vindt in elk geval alle speeltuintjes die hier buiten zijn in mijn buurt, net even geprobeerd.
1968
17-08-2024 om 12:21
Mijn kinderen zijn al ouder dus op dit moment geen behoefte aan maar ik kan me dit wel herinneren, dat de kinderen van vroegen 'gaan we wat leuks doen?' en dat ik niets meer wist te verzinnen. Vooral dingen in de buurt die gratis/goedkoop zijn, lijkt me handig. Waar je naartoe kunt gaan op de fiets, desnoods broodjes mee. Vroeger wist je dit soort dingen al wel via via, maar op een kaart lijkt me wel handig, het hoeft niets groots te zijn, maar een buurtpleintje met wat speeltoestellen is ook wel geinig, dat je door je eigen stad/dorp fietst van pleintje naar pleintje. Ik checkte net even op google maps of ik niet iets opper wat er al op staat, maar ik zie één stadje bij mij in de buurt die het heel netjes allemaal op google maps heeft staan, maar bij mijn stad zie ik alleen de allergrootste staan en de rest niet. Dus ja, ik denk dat dat wel handig is (als het maar non-profit is)
Jean-Paul
18-08-2024 om 09:25
Daglichtlamp schreef op 17-08-2024 om 12:15:
Googlemaps vindt in elk geval alle speeltuintjes die hier buiten zijn in mijn buurt, net even geprobeerd.
Google gebruik ik ook vaak inderdaad, gemeente speeltuinen staan daar in met vaak goede foto’s en opties, maar bijvoorbeeld de doe boerderij verderop staat er niet (goed) op, soms wel een paar foto’s maar verder weinig info, grote speelplekken daarin tegen staan vaak wel in detail erop
Mijn doel is om al die dingen overzichtelijk op 1 kaart te hebben
wil40
18-08-2024 om 10:45
Lijkt me handig, al ben ik uit de kleine kinderen. Van mij zouden dierentuinen er niet bijhoeven, die horen meer bij de attractieparken en subtropische zwembaden, zeker door de hoge entreeprijzen. En iedereen weet dat soort dingen wel te vinden.
Speeltuintjes, speelpleinen en de kleine maar bijzondere kinderuitjes zijn misschien wat lastiger te vinden?
Schemerlampje
18-08-2024 om 12:04
Is het een idee om er een soort open systeem van te maken? Dat iedereen de speelplekken etc. in de eigen omgeving er in kan zetten? Een beetje als Wikipedia? Het lijkt me voor jou heel lastig om zelf heel Nederland in kaart te brengen.
En ik zou me dan inderdaad richten op de dingen die niet (zo goed) al te vinden zijn. Dus geen dierentuinen, zwembaden etc. Of misschien kun je 2 kaarten maken, één met gratis tips en één met activiteiten die geld kosten.
Jean-Paul
19-08-2024 om 14:29
Schemerlampje schreef op 18-08-2024 om 12:04:
Is het een idee om er een soort open systeem van te maken? Dat iedereen de speelplekken etc. in de eigen omgeving er in kan zetten? Een beetje als Wikipedia? Het lijkt me voor jou heel lastig om zelf heel Nederland in kaart te brengen.
En ik zou me dan inderdaad richten op de dingen die niet (zo goed) al te vinden zijn. Dus geen dierentuinen, zwembaden etc. Of misschien kun je 2 kaarten maken, één met gratis tips en één met activiteiten die geld kosten.
Zeker! Om het in me eentje in kaart te brengen is nu al geen doen laat staan als ik als doel heb op heel Nederland in kaart te brengen!
Er zal dan wel iets moeten gebeuren met moderators die het kunnen monitoren of moeten goedkeuren voordat iets geplaatst word!
Dierentuinen en zwembaden weet inderdaad iedereen wel te vinden, die mogen erbij maar eruit kunnen filteren middels een knop maar voor nu is het idee meer gericht op de 'buurt speelplaatsen' of leuke plekken voor kinderen die nu nog niet zo groot zijn. Wij hebben bijvoorbeeld een leuke ijsboerderij verderop in het platte land met een leuke speeltuin en dieren etc. maar bijna niemand kent die!
En inderdaad een filter of een losse kaart voor gratis vs betaald!
wil40 schreef op 18-08-2024 om 10:45:
Lijkt me handig, al ben ik uit de kleine kinderen. Van mij zouden dierentuinen er niet bijhoeven, die horen meer bij de attractieparken en subtropische zwembaden, zeker door de hoge entreeprijzen. En iedereen weet dat soort dingen wel te vinden.
Speeltuintjes, speelpleinen en de kleine maar bijzondere kinderuitjes zijn misschien wat lastiger te vinden?
Inderdaad! nu google is meestal op '<provincie> onbekende uitjes met kinderen' ofzoiets.
Jean-Paul
19-08-2024 om 15:18
1968 schreef op 17-08-2024 om 12:21:
Mijn kinderen zijn al ouder dus op dit moment geen behoefte aan maar ik kan me dit wel herinneren, dat de kinderen van vroegen 'gaan we wat leuks doen?' en dat ik niets meer wist te verzinnen. Vooral dingen in de buurt die gratis/goedkoop zijn, lijkt me handig. Waar je naartoe kunt gaan op de fiets, desnoods broodjes mee. Vroeger wist je dit soort dingen al wel via via, maar op een kaart lijkt me wel handig, het hoeft niets groots te zijn, maar een buurtpleintje met wat speeltoestellen is ook wel geinig, dat je door je eigen stad/dorp fietst van pleintje naar pleintje. Ik checkte net even op google maps of ik niet iets opper wat er al op staat, maar ik zie één stadje bij mij in de buurt die het heel netjes allemaal op google maps heeft staan, maar bij mijn stad zie ik alleen de allergrootste staan en de rest niet. Dus ja, ik denk dat dat wel handig is (als het maar non-profit is)
Inderdaad! Precies hiervoor is het, zodat je 'eventjes' er tussenuit kan, iedereen weet wel de dierentuinen te vinden etc. Die mogen er best bij staan maar ook snel / makkelijk kunnen zien waar een leuke speel plek is waar je heen kan fietsen bijvoorbeeld.
De insteek is niet om er geld aan te verdienen maar om het samen (met andere ouders) te bouwen & onderhouden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.