Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Arawen

Arawen

28-08-2012 om 10:01

Wat te doen in groningen

In 'Echtscheiding en daarna' staat een draadje van mij, over de perikelen rond mijn ex die plotseling naar een dorpje in Groningen is verhuist, zo'n 2 uur rijden bij ons vandaan. Nu ga ik a.s. donderdag met zoon naar hem toe, met de bedoeling zoon daar af te zetten en na een aantal uren weer op te halen en mee naar huis te nemen. Leuk bedacht, maar dat betekent wel dat ik een aantal uren moet 'stuk slaan' in Groningen, waar ik nooit geweest ben en niemand ken.
Ex woont in Middelstum, dat schijnt 15 autominuten van de stad Groningen af te liggen. Iemand enig idee wat ik al die tijd (in mijn eentje) kan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

28-08-2012 om 10:45

Inkoppertje

Het Groninger Museum: http://www.groningermuseum.nl/ Bijzonder gebouw en over het algemeen interessante tentoonstellingen.
Bovendien is Groningen een gezellige en goed behapbare winkelstad, daar moet je die paar uur wel kunnen doorkomen. Krantje lezen in de Centrale Bibliotheek (zit geloof ik ook leescafé bij), de Martinitoren op voor het uitzicht, of een stadswandeling.
Misschien kun je een van de noorderlingen hier op het forum zover krijgen je een insiders-rondleiding te geven.

Thursday Next

Thursday Next

28-08-2012 om 10:48

Tja...

wat wil je? Groningen is een leuke winkelstad, maar een crime om met de auto in te gaan hoor ik altijd. Je kan natuurlijk de trein pakken in Bedum of Groningen-Noord.
Iets ten noorden van Middelstum ligt Uithuizen, daar is de Menkemaborg, een landhuis/kasteeltje met museum en museumtuin. Je kan ook naar de waddenzee rijden, naar Noordpolderzijl (met het kleinste zeehaventje van NL).

Als je....

naar de stad wilt voor een paar uurtjs dan zou ik idd de auto ergens boven groningen parkeren & de trein pakken. Scheelt je een hoop tijd, en qua geld maakt het vast niks uit (parkeren is ook niet goedkoop). groninger museum is RECHT tegenover het NS station als je daar heen wilt & het centrum is ook vlakbij. Griningen is sowieso heel compact en gemakkelijk beloopbaar. Voor een paar uurtjes zou ik gewoon gezellig rondslenteren & lekker lunchen. Of idd even heel toeristisch de martinitoren op als er een beetje uitzicht is.

Groet,

ingrid

(enne...kwartiertje?? No way. middelstum -hartje stad is zeker 20-25 minuten. in de zaterdagdrukte vast een dik half uur.)

Tineke

Tineke

28-08-2012 om 17:30

Jammer

Ik heb donderdag al druk & volgepland, jammer, anders hadden we er een mini-meeting van kunnen maken.
Ik wil je wel nog veel sterkte wensen!

Marie

Marie

28-08-2012 om 17:33

Citybus

Volgens mij kun je de auto ook op 1 van de parkeerterreinen van de Citybus parkeren en dan met de bus naar het centrum gaan. Er zit o.a. zo'n terrein bij de Ikea

Yaron

Yaron

28-08-2012 om 20:33

Parkeren

Als je wilt gaan winkelen dan kun je je auto in een parkeergarage zetten, ik zet hem altijd in de Ossenmarkt, ruime plekken en schoon. Inderdaad soms wel druk, maar ik heb tot nu toe altijd een plekje gevonden. Wat ik in Groningen ook leuk vind is Maupertuus van Vos wonen aan de rand van de stad, veel design en er zit een restaurant bij voor een lekkere lunch of een kopje koffie.

Arawen

Groningen is wel een fijne stad, daar heb je dan weer geluk mee
Met dat inkomen van Groningen valt het wel mee als je het niet erg vindt in een parkeergarage te parkeren. Wel ff goed uitzoeken waar je heen wilt en hoe je moet rijden mbt eenrichtingsverkeer.

Geen idee wat je interesse zijn. Maar er is genoeg, altijd wel leuke exposities etc en natuurlijk gewoon een bruisend winkelcentrum. Je hebt geluk, de kermis is dan net twee dagen weg...

Nog wat ideetjes voor als je even wilt uitrusten in de stad:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prinsentuin_%28Groningen%29
Is een mooie tuin en als het lekker weer is, je kan er kopjes thee drinken bij de theeschenkerij. Zit midden in het centrum, verstopt.

Noorderplansoen: http://www.noorderplantsoen.nl/ heerlijk parkje niet ver van het centrum.

Verder als je juist de rust op wilt zoeken en ff uit wilt waaien; inderdaad Noordpolderzijl is heel bijzonder (wel even over de dijk over de hekjes klimmen, maar dat is toegestaan).
En Menkemaborg is ook leuk, al zou ik daar eerder met kinderen heen gaan denk ik.

Veel succes, hoop dat je je zal vermaken.

Bellefleur

Bellefleur

29-08-2012 om 09:23

Tips

Parkeergarage Ossenmarkt is niet vaak vol. Damsterdiep heeft een nieuwe parkeergarage. Parkeren bij Ikea en dan de Citybus.
Folkingestraat is een leuk winkelstraatje. Stripmuseum Westerhaven (vind ik persoonlijk een aanfluiting, maar val maar over me heen als je dat wil) De Kosterij onder de Martinitoren heeft een leuk terras. De Vismarkt heeft een paar nieuwe/moderne restaurants en cafés.
Overigens heeft Middelstum een prachtig borgterrein, de donjon staat er nog, en er is een prachtige tuin gemaakt. Je kunt er koffie drinken en plantjes kopen. Verder heeft Middelstum zelf ook een leuk restaurant. Maar daar ben ik zelf nog nooit geweest. Wat je misschien ook zou kunnen doen is gewoon wat over het platteland van Groningen heen en weer crossen. Het is er heerlijk rustig, leuke kleine dorpjes. Je kijkt je ogen uit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.