Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

koentje

koentje

08-05-2012 om 12:26

Uit tips gevraagd voor demente ouderen

Wat is leuk om te doen met mijn dementerende schoonmoeder? Zij is gek op dieren en kleine kinderen, dus de kinderboerderij is helemaal geweldig... als het mooi weer is. Wie heeft er andere ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

08-05-2012 om 12:38

Dieren

Als ze dieren leuk vindt dan is de dierentuin natuurlijk een optie die je zelf waarschijnlijk al had bedacht. Maar dat is misschien wel (te) duur.
Kan je evt naar een dierenasiel gaan, en daar een rondje lopen, kijken naar de dieren?
Of bij de plaatselijke (?) manege een rondje lopen? Rondje bij een boerderij lopen, van te voren vragen/bellen of dat kan, koeien aaien in de stal?
Vindt ze bootjes ook leuk? Dan kan je misschien naar een rivier rijden en daar, in de auto zittend als het regent, en anders buiten rondje lopen, en naar de bootjes kijken? Hopelijk hebben anderen nog meer ideeën. Veel plezier.

Anneke

Anneke

08-05-2012 om 14:18

Het

Openluchtmuseum in Enkhuizen of Arnhem.

koentje

koentje

10-05-2012 om 11:39

Maar ik bedoel juist

iets wat je binnen kunt doen als het slecht weer is?!

Kleine dierentuin?

Ik weet niet of het in de buurt is, maar vaak hebben wat kleinere dierentuinen veel binnenverblijven waar ze lekker naar dieren kan kijken en ze misschien mag aaien. Of vragen aan een caviafokker bijvoorbeeld of jullie langs mogen komen? Dat is ook vaak binnen of in elk geval overdekt.
Haar belangstelling voor kleine kinderen is wat lastiger natuurlijk: je kunt niet zo een peuterspeelzaal binnenstappen Kun je niet ergens een klein kind "lenen" en dat je dan met z'n allen naar een (overdekte) speeltuin gaat? Of is dat te druk voor haar?
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.