Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

madelief

madelief

27-02-2012 om 10:23

Leuk museum

Morgen willen we een dagje naar een leuk museum. We hebben een jaarkaart en al gezien: beeld&geluid, spoorweg, aviodrome, marinemuseum Den Helder, scheepvaart Rotterdam, openlucht in Enkhuizen. Wie heeft een leuke tip? We hebben een dochter van 11 en een zoon van 9. We wonen vlakbij Haarlem en een ongeveer een uurtje rijden is de max. Iets meer mag ook maar niet naar Limburg... Zat te denken aan legermuseum in Soest, Muiderslot oid, of wie weet nog iets anders? Gr Madelief

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

27-02-2012 om 10:48

Allebei leuk

Muiderslot en Legermuseum zijn allebei leuk. Luchtmachtmuseum in Soesterberg is ook leuk, evenals Ecodrome in Zwolle. Watermuseum in Arnhem ook, maar dat is dan weer verder weg.

Wat dingen

Ik hoor goede berichten over het openluchtmuseum in Enkhuizen, ben er zelf nog niet geweest. Ik zou wel de weersverwachting in de gaten houden.

Ecodrome is wat ver, vanuit Haarlem. Maar als je wilt gaan moet je nu gaan, want het gaat binnenkort dicht als het dat niet al is.

Naturalis heb ik niet zien langskomen, is ook leuk en gratis met MJK.

Nemo is ook gratis met MJK, is vermoedelijk wel erg druk in de vakantie.

Groeten,

Temet

brugklasmoeder

brugklasmoeder

27-02-2012 om 12:06

In leiden

In Leiden zijn genoeg leuke musea. Bijv. museum Boerhaave of natuurlijk Naturalis. Maar ook museum van Oudheden en museum voor Volkenkunde. Voor kinderen zijn er vaak leuke speurtochten te doen.
Wat ook leuk is misschien is Corpus, maar daar moet je voor reserveren. Veel plezier!

Tijgeroog

Tijgeroog

27-02-2012 om 12:19

Tropenmuseum junior!

Ik ben zelf niet op deze tentoonstelling geweest, maar dit is de laatste week dat ie er is. Dus die zou ik eerst doen, en dan die andere musea voor een andere vakantie bewaren.
Wel even reserveren trouwens.

Puck

Puck

27-02-2012 om 12:39

Brugklasmoeder

Madelief geeft aan dat ze een museum jaarkaart heeft. Die is volgens mij niet geldig bij Corpus toch?

Beeld en geluid

Bij dit museum geldt de MJK ook niet.
n@nny

Jesse_1

Jesse_1

27-02-2012 om 13:46

@ n@nny

Jawel hoor N@nny, of je moet een andere dan die in Hilversum bedoelen.

Fiorucci

Fiorucci

27-02-2012 om 14:10

Leiden

Museum van oudheden is erg leuk met activiteiten voor kinderen. www.rmo.nl

Puck

Puck

27-02-2012 om 14:15

P, aviodrome

Nee, Aviodrome is dicht. De laatste berichten die ik hier in de lokale media gehoord heb is dat de curator nog met 2 potentiële kandidaten voor overname in gesprek is en dat de ene voor pasen en de andere half mei zou willen openen. Maar op dit moment kun je er niet terecht, helaas.

Puck

Puck

27-02-2012 om 14:16

N@nny,

Sinds kort valt beeld en geluid in Hilversum wel degelijk onder de Museumkaart.

Sawo

Sawo

27-02-2012 om 18:19

Cruquis en teyler

Hoi

Om de hoek Cruquius http://www.museumdecruquius.nl en Teyler, hebben vaak ook speciale programma in Vakanties. Ook leuk is Cobra in Amstelveen.

groet

Saar

Anne Carin

Anne Carin

27-02-2012 om 18:43

Museum

Het geldmuseum in Utrecht is ook een heel leuk interactief museum! Precies voor de leeftijd van jouw kinderen! Je kunt er aan allerlei spellen meedoen, quizen, je eigen bankbiljet ontwerpen en afdrukken, echt leuk.

He jasses

Was ik er dus te vroeg. Een jaar geleden was de MJK nog niet geldig in Beeld en Geluid.
Nou ja, dit jaar dan maar een nieuwe poging! Dank voor de update,
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.