Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Leuk dagje antwerpen

Ik ga a.s. zaterdag leuk een dagje naar Antwerpen. Ik wil de meer aparte winkelstraatjes en musea bezoeken. Heeft iemand wat tips voor me?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke67)

(Janneke67)

30-05-2012 om 07:57

Oh leuk!

Ik woon er net over de grens dus wij komen nogal eens in Antwerpen....
Ga lunchen bij de Bourla, dat is een oud theater, prachtig glas in lood! Dit ligt in de duurdere wijk van Antwerpen. Als het mooi weer is moet je gaan eten bij de Groote witte arend, oude abdij met leuke binnenplaats. Winkelen op de Meir, terasje op de groenplaats (zo gezellig) of wat drinken op het Rubensplein, daar is vlakbij ook een markt! Ook gezellig.
Bekendste cafe van antwerpen, Den Engel, ook leuk. Jazzcafe De Muze, ook gezellig. Op het vrijdagsmaktje is een mooi museum, hele oude boeken en literatuur. Als bij toeval het stadhuis open is, dat is eens in de zoveel keer, moet je er ook eens in gaan! Heel mooi!
Hahaha, je hebt aan 1 dag niet genoeg hoor.

Wij vinden de kant van Het Steen, de kaai het gezelligst, dat is niet de kant van het station. Daar heb je de nieuwe winkels, de kant van 't Steen is oud en gezellig....

Veel plezier! Misschien zie je mij er ook wel)))

Dorry1

Dorry1

30-05-2012 om 11:18 Topicstarter

Bedankt!

Ik heb alles in een sms-je naar mezelf verstuurd, dan kan ik het in Antwerpen opzoeken. En waar parkeer je dan t makkelijkst als je naar Het Steen, de kaai wil? Kan ik mijn auto daar naartoe laten navigeren....

(Janneke67)

(Janneke67)

30-05-2012 om 18:53

Parkeren

Parkeren is duur in Antwerpen. Het handigste parkeren is bij de 'grote markt' dit is betaald parkeren Ik denk dat de ingang in de zilversmidstraat zit. Je kunt ook gratis parkeren, dat kun je op de kaai. Dat is langs de Schelde. Dat is ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum.
Dit is meer het oude antwerpen en de bourlaschouwburg wat nu geen schouwburg meer is ligt meer in het chiquere antwerpen met dure winkels.
Als je toevallig een leuke reisgids zoekt over antwerpen moet je de capitool reisgids van antwerpen kopen. Prachtig en handig boekje!

Groetjes Lil

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.