Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Marinette

Marinette

18-09-2014 om 13:02

Wie is er verantwoordelijk voor het vrouwelijk orgasme?

Wat vinden jullie: als man en vrouw met elkaar vrijen, is de vrouw de 'verantwoordelijk' voor haar orgasme? Dus als ze niet klaarkomt van neuken, (wat bij veel vrouwen zo is), en ze wil wel een orgasme, is het dan 'logisch' dat ze dan op zichzelf aangewezen is voor handmatige stimulatie? En dat de man dus voor zichzelf gaat?
Ik had een vriend (lees: had) die er zo instond. Nou ben ik niet te beroerd om mijzelf te stimuleren tijdens het vrijen maar ik vind de desinteresse in het vrouwelijk orgasme zo achterhaald. Of ben ik nou gek? Het is toch juist ook leuk om te geven en te nemen in de seks?
Let wel: ik hoef gaan goede raad, ik ga al niet meer met deze man naar bed. Maar ik ben gewoon wel benieuwd hoe dit voor anderen ligt en ook wat voor ervaringen anderen hebben met dit soort visies van mannen.

Marinette

Marinette

Marinette

18-09-2014 om 14:11

ja nog even

Ik had wel degelijk hem dingen uitgelegd, erop gewezen wat fijn zou zijn etc. maar hij leek dat te negeren. Verantwoordelijk klinkt heel zwaar en zo bedoel ik het niet helemaal. Als je in gezamenlijkheid seks beleeft heb je het niet eens over verantwoordelijkheid want dan (mijns inziens)zoek je samen naar plezier voor beide partijen. Maar er zit natuurlijk altijd ook een egocentrisch aspect in seks en daar is niks mis mee. Waar ligt die grens voor jullie?

Evenie

Evenie

18-09-2014 om 20:21

Elkaar plezier willen geven

Volgens mij is een vrouw in zoverre 'verantwoordelijk' voor haar eigen orgasme, dat ze in staat moet zijn haar gedachtengang in 'sexmodus' te zetten. Als je maar blijft nadenken over hoe je er uit ziet, of het voor hem wel leuk is of dat je morgen zo vroeg op moet, wordt het nooit wat.

Ik geloof er in dat in een goede relatie, je elkaar wilt plezieren. Zowel buiten als in het bed. Dan is het geen opgave iets voor elkaar te doen, sterker nog, dan doe je het graag. Dat zal ook moeten gelden voor de man in je bed. Ik moest er persoonlijk erg aan wennen, zelfs mijn 'historisch ingebakken' schuldgevoel voor opzij zetten, toen mijn huidige partner het inderdaad geen probleem bleek te vinden om voor mij extra moeite te doen. Zodat ik tijdens elke vrijpartij ook aan mijn trekken kom. Oraal meestal. Sterker nog, hij vindt het zelfs lekker/leuk...

tante Sidonia

tante Sidonia

19-09-2014 om 11:51

marinette

Goed gedaan, die gozer eruit! Of was dat niet de reden?
Waarschijnlijk was hij niet alleen sexueel egoïstisch.
Hier ligt het ook zo dat man heel wat moeite moet doen. Maar dat doet hij, zonder aansporing en met enthousiasme!

zaterdag

zaterdag

20-09-2014 om 20:17

ik ben lastig

Mijn partner wil wel, maar ik raak alleen maar gefrustreerd ervan. Ik kan heel goed klaarkomen met hem naast me, maar niet door hem. Ook al zit hij op alle goede plekken, het lukt me gewoon niet. Heeft iemand hier tips voor? En nee, ik denk niet aan hoe ik overkom of de volgende dag

Evenie

Evenie

22-09-2014 om 20:38

Alle goede plekken?

Weet je dat zeker, Zaterdag? Is het misschien een idee om hem voor te doen 'hoe het moet' ofwel hoe jij jezelf bevredigd, zodat hij het na kan doen? Anders zou het nog een tip zijn om speeltjes in jullie liefdesspel te betrekken. Wil ook nog wel eens helpen. Stimulatie door b.v. een vibrator is nog net ff wat intensiever.

zaterdag

zaterdag

30-09-2014 om 22:15

yuch

Een vibrator heeft bij mij echt een tegenovergesteld effect, ik vind er niets aan!

En ik doe het mijn partner al meer dan 13 jaar voor, maar echt, ook al doet hij dezelfde handelingen, het lukt niet. Ik vind het wel lekker, maar ik kan er niet van klaarkomen. Het is denk ik echt psychisch, maar ik vind het wel jammer, en hij ook natuurlijk.

bij ons is dit niet eens een issue

Mijn man maakt er elke keer werk van dat ik klaar kom. Ik ben een van de weinige vrouwen die gezegend is met een vriend die het leuk vind als ik kom, en er ook echt moeite voor doet. Hij doet altijd zijn best. Ik kom niet van penetratie, maar er zijn andere manieren waarop een man je kan verwennen. De hand aan mijzelf slaan doe ik nooit. Ik voel daar niks bij, ik weet dat het mijn eigen hand is en dus wind dat mij niet op. Ik vind het veel plezieriger als hij ervoor zorgt dat ik geniet. Soms is mijn zin minder, maar omdat hij zo zijn best doet, doe ik ook mijn best om zin te maken.

I know I'm blessed

zo maar even

zo maar even

04-10-2014 om 13:16

durven overgeven

Ik kan bij een nieuwe partner ook niet gelijk klaar te komen, niet omdat hij zijn best niet doet, maar omdat ik me niet gelijk durf over te geven. Ik geef dat meestal wel aan, zeg iets van: ik geniet onwijs maar ik durf me nog niet te laten gaan. Dat voorkomt frustratie bij beide partijen. Na een paar keer durf ik het wel, dat weet ik van mijzelf en dan is het geen issue meer. Als ik zou moeten klaarkomen kan ik het ook niet.
Ik geniet onwijs van penetratie, maar kom er niet op klaar. Wel op orale sex, dat weet hij en doet hij zijn best voor. Zo genieten we samen met elkaar en van elkaar.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-10-2014 om 14:10

Gekke vraag

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor het *mannelijk* orgasme?

Clarisse

Clarisse

04-10-2014 om 16:49

Brazella

Beetje vreemde reactie. Zo zeldzaam is het toch niet dat mannen moeite doen hun partner te laten klaarkomen?
(en "de hand aan jezelf slaan" betekent zelfmoord plegen. Ik denk dat je zelfbevrediging bedoelt? )

tante Sidonia

tante Sidonia

07-10-2014 om 14:28

ad hombre...

Wat wil je nu precies?
Samen sex, is samen verantwoordelijk voor elkaar toch?

Marinette

Marinette

07-10-2014 om 23:29

Ja psies (tante Sidonia, Hombre)

Ik heb altijd het idee gehad: als je samen plezier maakt in bed, is het niet meer dan hoffelijk (maar ook gewoon heel leuk) om ook verantwoordelijk te zijn voor elkaars plezier. Ik zou er niet aan moeten denken als enige klaar te komen en me niet te bekommeren over de man in kwestie. Natuurlijk vraag je (verbaal of non-verbaal) aan de ander 'schat wat zou jij willen of waar heb jij zin in'. Het verbijsterde me zeer dat daar bij deze man niet alleen geen sprake van was, maar dat hij er ook nog eens niets over wilde horen

Clarisse

hahahahah ja ik bedoelde idd zelfbevrediging, ik wist even niet hoe ik dat anders moest omschrijven, en ik dacht eigenlijk dat "de hand aan jezelf slaan", betekende dat je iets zelf doet.

Ikzelf vind het ook maar normaal dat een man (en de vrouw trouwens ook) zijn best doet. Maar toch hoor ik veel van vriendinnen dat het vaak toch niet zo is. En dit draadje is ook niet voor niks opgestart he . Maar mijn vriend was mijn eerste vriend, en de enige met wie ik ooit heb gevreen, dus ik heb geen ervaringen wat andere mannen betreft. Dus ik moet het doen met wat ik van anderen hoor. En daar hoor ik dan toch dat de mannen niet altijd even happig zijn op voorspel en niet altijd evenveel bezig zijn met de vrouw in de sex. Maargoed, blijkbaar zijn er veel mannen die daar wel oog voor hebben, dus dan moet ts gewoon een andere partner zoeken die er anders in staat.

Anouk

Anouk

09-10-2014 om 10:28

Niet in het oneindige verantwoordelijk

Het komt voor dat klaarkomen er niet in zit. Dat vindt mijn man jammer voor mij, maar dan is het echt iets wat aan mijn kant gebeurt. Dan kun je uren doorgaan, maar dat heeft geen zin. Mijn man gaat door tot hij een ons weegt, maar soms moet ik hem daar dan toch maar van verlossen.

Anouk

Anouk

09-10-2014 om 10:36

Ad Hombre

Bovenaan zie je een aantal rode knoppen. Op een ervan staat Nieuwe discussie.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-10-2014 om 15:38

Anouk

Leuk, Anouk. Ik stelde de vraag natuurlijk om te kijken of hij ineens heel anders werd als je hem over een man stelde.

De term 'verantwoordelijk' is natuurlijk misplaatst in combinatie met orgasme. Je bent samen hoogstens 'verantwoordelijk' dat je het allebei leuk hebt in bed.

"En daar hoor ik dan toch dat de mannen niet altijd even happig zijn op voorspel en niet altijd evenveel bezig zijn met de vrouw in de sex."

Brazella:
Da's dan ook weer zo'n cliche. Mannen hebben nooit zin in voorspel en vrouwen altijd. In mijn ervaring hebben mannen soms zin in voorspel en soms niet en geldt voor vrouwen hetzelfde.

Wat orgasmes betreft zitten vrouwen (helaas?) wat anders in elkaar dan mannen. Sommigen komen klaar van het een, sommigen van het ander. Sommigen van niets, sommigen als je alleen maar op hun tepel zuigt (echt waar). Sommigen kunnen het niet zelf, maar alleen bij een ander. Sommigen kunnen het alleen zelf en niet bij een ander.

Alleen daarom is de term 'verantwoordelijk' misplaatst. Als je partner nou heel moeilijk klaarkomt. Moet je dan iedere keer vreselijk je best doen en een uur lang onder de lakens duiken? Of moet je je er misschien bij neerleggen dat het niet altijd hoeft?

Marinette

Marinette

09-10-2014 om 17:45

ad hombre

hm het was niet mijn bedoeling er een semantische discussie van te maken. Maar wat je zegt over vrouwen die heel moeilijk klaar komen begrijp ik ook. Dan zou ik als vrouw niet eens willen dat een man zich uit de naad moet 'werken', tenzij hij het zelf heel leuk vindt. Ik heb een vriendin die dat heeft en die zegt dan meestal tegen de man in kwestie: begin er maar niet aan, wordt toch niks. Toch vind ik het persoonlijk dan wel sympathiek dat die man er aan wil beginnen. En ik vind het gewoon niet leuk en eigenlijk onsympathiek als een man er totaal geen moeite voor doet. Of er zelfs niet eens naar vraagt. Ik ben een gewoon middelmootje denk ik, in bed, en kom makkelijk klaar. Maar deze meneer deed er helemaal niets voor en zei ook zelf letterlijk zich daar niet verantwoordelijk voor te voelen. Als een vrouw een orgasme wilde, moest ze daar zelf maar voor zorgen.

Anouk

Anouk

09-10-2014 om 23:38

Ad Hombre

Er zou geen verschil moeten zijn. Voordeel voor vrouwen is dat hun taak een stuk makkelijker is dan de taak van mannen. Je hoeft als vrouw maar te laten merken dat het gaat gebeuren die avond en het halve werk is al gedaan. Bij vrouwen werkt dat meestal anders.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-10-2014 om 07:37

Anouk

Met niet klaarkomende mannen heeft de evolutie in de loop der geschiedenis genadeloos afgerekend.

Anouk

Anouk

10-10-2014 om 19:03

Ja, het zij zo

treurig maar waar, haha Droevig ook dat ze nooit net alsof kunnen doen.

Veeleisend?

Veeleisend?

08-11-2014 om 00:33

@zaterdag

Om klaar te komen houd ik ook graag de regie in handen. Mannen, hoe goed, subtiel en geduldig ook, houden net op het verkeerde moment even op, het is op het verkeerde moment net te zacht of te hard, net op de verkeerde plek of misschien is het ook wel gewoon psychisch. Ik maak me er niet meer druk om, ik heb me erbij neergelegd en vind het ook niet meer "jammer". Zo zit ik nu eenmaal in elkaar en als een man het niet leuk vind dat ik mezelf vinger dan zijn we geen goede match. Er zijn ook zat mannen die het juist opwindend vinden dat ik mezelf tijdens de penetratie aanraak. Dat laatste hoort er ook echt bij, de boel moet wel opgevuld worden anders wordt het nog niets.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-02-2015 om 00:49

Dan ben ik ook veeleisend.

Het verhaal van "Veeleisend?" zou het mijne kunnen zijn. Je zou het als man juist ook gemakkelijk kunnen vinden dat je niet de eindverantwoordelijke voor het orgasme bent. Strelen, likken, bijten, knijpen, slaan, ik vind het allemaal leuk en het voorspel hoeft van mij niet altijd uitgebreid te zijn. Eigenlijk is mijn enige eis dat de man minstens een half uur in staat is een stijve te houden. Voor sommige mannen zal ik daarom veeleisend zijn, voor anderen is dat geen enkel probleem.

Orgasme geven en krijgen

Als je je afvraagt wie er verantwoordelijk is voor wiens orgasme ben je, volgens mij, verkeerd bezig.
Als je intiem bent met elkaar lijkt me dat je elkaar wilt laten genieten en niet alleen op je eigen gerief uit bent, toch?
Als een man je niet kan laten klaarkomen praat je daarover, help je hem daarbij of zoek je samen een oplossing...andersom geldt dat ook voor dames natuurlijk. Probeer extra (ont)spanning toe te voegen aan je sexleven is mijn advies.
Samen met elkaar genieten is toch veel lekkerder dan je vooraf al zorgen maken of je wel of niet klaarkomt? Laat dat los en probeer te ontspannen en te genieten. Meer kans op een orgamse denk ik...?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.